خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد دانش آموز موفق و نمونه

انشا در مورد دانش آموز موفق و نمونه

انشا درباره دانش آموز موفق و نمونه

انشا در مورد دانش آموز موفق و نمونه

انشا با موضوع دانش آموز موفق و نمونه به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا دانش آموز موفق و نمونه

من از دوران کودکی حتی زمانی که به مدرسه نمی‌رفتم فکرم درگیر موفقیت در دروسم بود. شاید تصور کنید که من از کودکی استعدادهای دانشمند شدن در وجودم داشتم. اما این تصور کاملاً اشتباه است. من برادر بزرگتری داشتم که به مدرسه می‌رفت. حتی او هم دانش‌آموز چندان موفقی نبود و گاهی حتی به خاطر موفقیت‌های بچه‌های هم سن و سال خودش سرزنش می‌شد. اما برادرم یک هم‌کلاسی داشت که فردی بسیار درسخوان بود.

من با همان سن کم خود به این فکر می‌کردم که چرا یک دانش‌آموز باید همه تفریحات خود را کنار بگذارد و صبح تا شب مشغول درس خواندن باشد. برادرم هم همیشه از دست او ناراحت بود، چون دوستش باعث می‌شد تلاشهایش نادیده گرفته شود. او همیشه می‌گفت که دوستش نمره‌های خوبی می‌گیرد اما شاد و راضی نیست.

حالا که به مدرسه می‌آیم، هرچقدر تلاش کردم نتوانستم مثل دوست برادرم باشم و خودم را از همه تفریحات محروم کنم. من هم دوست داشتم مانند او تشویق شوم و به عنوان مثالی از یک دانش‌آموز موفق باشم. اما نتوانستم. درس‌هایم را می‌خوانم، نمره‌هایم همیشه عالی نیست ولی تلاش خود را می‌کنم. یک روز سر کلاس انشا به معلم خود درباره این موضوع گفتم.

او به من پاسخی داد که متوجه شدم تمام تصورات من از یک دانش‌آموز موفق و نمونه اشتباه است. معلمم به من گفت که دانش‌آموزی موفق است که بین همه کارهای زندگی‌اش تعادل برقرار کند. کسی که تمام روز مشغول درس خواندن است، همیشه یک دانش‌آموز موفق نیست. او به من گفت اگر من بتوانم هم درس بخوانم و هم در زمان درست به بازی و تفریح بپردازم، دانش‌آموز موفقی خواهم بود.

آن روز معلم به بچه‌ها گفت، موفق بودن تنها در زمان مدرسه و درس نیست. او گفت مدرسه جایی است که ما باید برای موفق شدن در زندگی تمرین کنیم. زندگی شادی و غم، بالا و پایین، تفریح و تلاش دارد. اینکه بتوانیم هر کاری را در زمان درست و در موقعیت مناسب به انجام برسانیم ما را موفق می‌کند. اما اگر قرار باشد فقط در زندگی کار و تلاش کنیم و تفریح و سرگرمی و خانواده را نادیده بگیریم، شاید به موفقیت‌های کاری دست یابیم، اما خانواده و دوستان خود را از دست خواهیم داد. انسان در زندگی به خانواده و دوستانش نیاز دارد و نمی‌تواند در تنهایی شاد باشد.

از آن روز من معنی یک دانش‌آموز موفق و نمونه را فهمیدم. حالا تلاش می‌کنم، درس می‌خوانم اما تفریح و سرگرمی نیز دارم و این مرا به خوشحال‌ترین دانش‌آموز مدرسه تبدیل کرده است.

انشا اولین روز مدرسه انشاهای دانش آموزی بیشتری بخوانید

انشا اختصاصی _ نویسنده: محیا بخشی فرد

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *