خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اولین روز مدرسه

انشا در مورد اولین روز مدرسه

انشا ادبی درباره اولین روز مدرسه

انشا در مورد اولین روز مدرسه

انشای ادبی با موضوع اولین روز مدرسه به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا: خاطره ای از اولین روز مدرسه

یکی از خاطره انگیزترین روزهای عمر هر کسی، اولین روز مدرسه است. برای همه این روز خاطره‌ی به یاد ماندنی می آفریند. برای بعضی از کلاس اولی‌ها ممکن است خاطره ای همراه با ترس و اضطراب باشد، ترس وارد شدن در محیط جدید و دیدن افراد ناشناس، دور شدن از مادر و دلتنگ اسباب بازی ها شدن، همه و همه می‌تواند تجربه ای دلهره آور برای یک کلاس اولی باشد و شاید برعکس، برای بعضی خاطره ای شیرین باشد، پیدا کردن دوستان جدید، نشستن پشت نیمکت ها، نوشتن با مداد و نوازش معلمی مهربان و… می‌تواند همیشه به یاد بماند و یاد آوری اش احساس خوبی در دل ایجاد کند.

پدر و مادرها هم سعی می کنند با هر وسیله ای این روز قشنگ را برای خود و فرزندشان ثبت کنند، بعضی با عکاسی، بعضی با فیلمبرداری تا بعد سال‌ها بشینند و از دیدن این لحظات لذت ببرند و حسرت گذر عمر را بخورند. معلم و معاونین و کادر مدرسه هم سعی می‌کنند با زیبا سازی فضای مدرسه و پذیرایی و دادن هدیه به دانش آموزان از ترس و اضطراب آنها کم کنند و آنها را آماده دل بستن به خانه‌ی دومشان یعنی مدرسه کنند.

همه این تلاش‌ها برای این است که علم و دانش ارزشمند است و مدرسه اولین و مهمترین جایی است که انسان برای علم آموزی وارد آن می شود.

اگر کسی از مدرسه بترسد و بیزار شود از سواد آموزی هم بیزار می شود؛ بنابراین روز اول مدرسه نقش مهمی در علاقه دانش آموزان به مدرسه و سواد آموزی خواهد داشت و همه مسئولین و پدر مادرها باید تمام سعیشان را کنند که این روز از شیرین ترین و لذت بخش ترین روزهای زندگی هر دانش آموزی باشد.

انشا درباره مدرسه رویایی من

اختصاصی_دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *