خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد زیبایی های آفرینش

انشا در مورد زیبایی های آفرینش

 انشا دانش آموزی درباره زیبایی های آفرینش

انشا در مورد زیبایی های آفرینش

انشای دانش آموزی با موضوع زیبایی های آفرینش به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا زیبایی های آفرینش

زیبایی‌های آفرینش بسیار گسترده و متنوع هستند، از آسمان آبی و ابرهای پرنور گرفته تا کوهستان‌های پوشیده از برف و دریاچه‌های آرامش‌بخش. هر یک از موجودات زنده، گیاهان، حیوانات و انسان‌ها نیز در این زیبایی‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند. آفرینش، بی‌شک از جمله عظیم‌ترین انعکاسات قدرت و حکمت الهی است که در هر ذره‌ی آن، زیبایی‌های بی‌شماری پیدا می‌شود. از ساحل‌های آرام و آبی دریا تا قله‌های بلند کوه‌ها، از آسمان آبی پرستاره تا گل‌های رنگارنگ گیاهان، زیبایی‌های آفرینش در همه جای این کره خاکی وجود دارد.

یکی از زیبایی‌های بارز آفرینش، طبیعت است. هر روز، شاهد زیبایی‌های جدیدی در طبیعت هستیم. از طلوع آفتاب در افق، که با رنگ‌های آتشین خود، دل را شاد می‌کند گرفته تا غروب آفتاب که آسمان را مانند یک گل سرخ می‌کند. در این بین، انواع گیاهان و حیوانات با نقش و رنگ‌های متنوع، زیبایی و جذابیت‌های جدیدی به دنیای ما اضافه می‌کنند. درختانی که سر به فلک کشیده‌اند، پرندگانی که آواز می‌خوانند و به صورت گروهی در آسمان رقصانند، آسمان صاف و ابرهای پنبه‌ای، همه و همه بخشی از آفرینش هستند که هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند. جهان پر از شگفتی است و آن‌قدر تعداد آن‌ها زیاد است که هیچ‌گاه شمارش‌شان به پایان نمی‌رسد‌. جنگل، لباسی سبز به تن دارند و خانه موجودات بسیاری است.

حیوانات هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. اقیانوس پهناور دلی زلال و شفاف دارد. او پناهگاه ماهیان و موجودات دریایی بسیاری است. شب که می‌شود، عکس ماه را نقاشی می‌کند و همدم ستاره‌ها می‌شود. این‌ها زیبایی‌های کهکشان راه شیری‌اند. شگفتی‌هایی که هیچ‌کس جز خدای متعال توان آفرینش آن‌ها را ندارد. ما از اول صبح که بیدار می‌شویم، زیبایی‌های آفرینش را تماشا می‌کنیم. پدر و مادر که ما را برای رفتن به مدرسه بیدار می‌کنند نیز جزوی از زیبایی‌های آفرینش هستند. آن‌ها به عنوان ارزشمندترین افراد زندگی ما، یکی از خلقت‌های خاص خدا محسوب می‌شوند‌. ما باید قدردان خدا باشیم که این زیبایی‌های را برای زندگی‌مان آفریده است.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *