خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد سخت ترین کار دنیا

انشا در مورد سخت ترین کار دنیا

انشای دانش آموزی سخت ترین کار دنیا

انشا در مورد سخت ترین کار دنیا

انشا با موضوع سخت ترین کار دنیا به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا سخت ترین کار دنیا

سخت‌ترین کار دنیا از نظر هرکس ممکن است متفاوت باشد. یکی کار را به معنی شغل بیان می‌کند و سخت‌ترین آن را کار در معادن نام می‌برد. اما فرد دیگری ممکن است کار را به معنی شغل نبیند. اما سخت‌ترین کار دنیا از نظر من راضی کردن همه آدم‌های اطرفمان است.

انسان می‌تواند به همه عشق بورزد، با همه مهربان باشد، تا جایی که در توان دارد به دیگران کمک کند، به آنها احترام بگذارد؛ اما راضی نگه داشتن همه انسان‌ها کاری غیرممکن است. هر انسانی طرز فکر خاص خود را دارد. از نظر هرکس درست و غلط مفهوم متفاوتی دارد. به همین دلیل است که ممکن است یک کار سبب خوشحالی یک نفر شده و از طرفی باعث خشم دیگری شود.

مدتی بود که من سعی می‌کردم همه اطرافیانم را راضی نگه دارم. خوب درس می‌خواندم تا معلمم از من راضی باشد. در کارهای خانه به مادرم کمک می‌کردم تا او از من راضی باشد. به پدرم احترام می‌گذاشتم تا او را نیز راضی نگه دارم. فکر می‌کردم با این کارها می‌توان نظر مثبت همه را جلب کرد.

اما نتیجه رضایت‌بخش نبود. کم‌کم اوضاع به نحوی پیش رفت که دیگر هیچ‌کس از من رضایت نداشت. من به قدری در کارها به مادرم کمک می‌کردم که به درس خواندن نمی‌رسیدم. یا به قدری درس می‌خواندم که دیگر فرصت صحبت کردن با خانواده را نداشتم. نتیجه این شد که هم افت تحصیلی داشتم و هم خانواده از من ناراضی بودند. من سعی داشتم سخت‌ترین کار دنیا را انجام دهم، اما در آن موفق نبودم.

وقتی از مادرم علتش را پرسیدم، او به من گفت زیاده‌روی در هرکاری سبب می‌شود تا به نتیجه دلخواه نرسیم. او گفت من باید تعادل را در همه کارها رعایت کنم. به اندازه درس بخوانم، در فرصت‌های خالی در کارهای خانه کمک کنم، در کنار خانواده باشم و همه کارها را به حد اعتدال انجام دهم.

اینگونه می‌توان خوب زندگی کرد. شاید هیچ‌گاه نتوان رضایت همه را جلب کرد، اما همینکه انسان نسبت به کارهای خودش احساس خوبی داشته باشد و عذاب وجدانی بابت رفتارش با دیگران نداشته باشد، کافیست. وقتی به حرف‌های مادرم گوش کردم و آنها را انجام دادم، متوجه اشتباه خودم شدم. حالا دیگر سعی نداشتم همه را راضی نگه دارم، بلکه سعی کردم خودم باشم اما کوشاتر و مهربان‌تر.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: محیا بخشی فرد

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *