خانه » آگهی رپورتاژ » مدیریت زمان چیست؟ مهارت ها و تکنیک های مدیریت زمان که باید بدانید!

مدیریت زمان چیست؟ مهارت ها و تکنیک های مدیریت زمان که باید بدانید!

هر آنچه که درباره مهارت ها و تکنیک های مدیریت زمان باید بدانید!

تکنیک های مدیریت زمان

۷ ساعت استفاده روزانه از تلفن همراه! بله؛ این آمار میانگین جهانی استفاده از تلفن همراه در طول روز است که به زبانی‌ ساده‌تر، یعنی هر فرد فقط ۱۷ ساعت برای ارتباط با دنیای اطراف خود خواهد داشت! قطعا ۱۷ ساعت در طول روز با در نظر گرفتن ۸ ساعت خواب شبانه و ۸ ساعت کار کردن کافی نخواهد بود و کم کم مشکلات بی‌خوابی وارد زندگی خواهند شد. اما چطور می‌توان تعادل را در زندگی حفظ کرد تا بدون مواجه با کم‌خوابی، وقت کافی را برای اطرافیان و کار خود داشته باشیم؟ جواب این سوال یک راز با نام «مدیریت زمان» است که قصد داریم آن را در ادامه این مقاله فاش کنیم!

مدیریت زمان؛ مهارت استفاده مفید از ۲۴ ساعت روزانه

مدیریت زمان به زبانی ساده یعنی وقتی که در اختیار دارید را به‌صورت مفید به فعالیت‌های مناسب اختصاص دهید. مدیریت زمان درست و اصولی، موقعیتی را برای شما فراهم می‌کند تا بر اساس اولویت‌های زندگی، زمان‌های برنامه ریزی شده را به فعالیت‌های خاصی اختصاص دهید. به‌زبانی ساده‌تر، چگونگی مدیریت زمان یعنی از وقت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید؛ زیرا زمان طلایی‌ترین بخش در زندگی هر فردی است که بازگشتی نخواهد داشت!

با یادگیری مهارت مدیریت زمان، مشخص خواهید کرد که کدام فعالیت مهم‌تر است و چه مدتی را باید به آن اختصاص دهید تا انجام شود. مدیریت زمان، یکی از مباحث مهم در دوره جامع بیزینس مستر است که به کامل‌ترین شکل ممکن آموزش داده می‌شود.

دستورالعمل جادویی یادگیری مهارت مدیریت زمان را از دست ندهید!

برای یادگیری مهارت زمان، ابتدا باید چند مهارت ساده‌تر را یاد بگیرید. برخی از این مهارت‌ها شامل برنامه ریزی موثر، دستیابی به قدرت تفویض مسئولیت‌ها و شناسایی زمانی است که در طول روز هدر می‌رود. با یادگیری این مهارت‌ها، پس از مدتی به مدیریت زمان دست خواهید یافت.

البته که مدیریت زمان و برخی از مهارت‌های ساده، مهارت‌های نرمی هستند که یادگیری آن‌ها کیفیت کار و زندگی را افزایش می‌دهد. با شرکت در دوره حسین طاهری بیزینس مستر، می‌توانید این مهارت‌ها را در بالاترین سطح کیفی و با مطالبی تکرار نشدنی یاد بگیرید.

دستورالعمل جادویی یادگیری مهارت مدیریت زمان را از دست ندهید!

برنامه‌ ریزی موثر؛ اولین قدم برای دست‌یابی به جام طلایی مدیریت زمان

یکی از ساده‌ترین مهارت‌ها برای یادگیری مدیریت زمان، برنامه روزی برای طول روز است. برای انجام برنامه‌ریزی، باید لیستی از کارهای خود تهیه کنید و مدت زمانی را به هر کدام اختصاص دهید. پس اولویت‌بندی کنید که کدام کار باید در ابتدای روز انجام شود و سایر فعالیت‌ها از چه میزان اهمیتی برخوردار هستند.

همین‌طور می‌توانید کارهای کوچک و کم اهمیت را به یک وظیفه تبدیل کنید و زمان مشخصی برای آن در نظر بگیرید. توصیه می‌شود قبل از اتمام کار، آن را تیک نزنید یا به سراغ کار بعدی نروید. برای یادگیری این مهارت، می‌توانید نگاهی به اینستاگرام حسین طاهری که یکی از بهترین هکرهای رشد ایران است اقدام کنید.

برای هر وظیفه‌ای ضرب‌العجل‌ و مهلت تعیین کنید

در نظر گرفتن مهلت برای هر وظیفه یا کار، نکته مهمی است که باید رعایت کنید. تعیین مهلت در برنامه ریزی تاثیر مهمی دارد، از‌همین‌رو باید تا قبل از اتمام زمان، کار را به اتمام برسانید. برای مثال از خودتان بپرسید که این کار چقدر زمان می‌برد و چگونه می‌توان آن را در مدت زمان کوتاه‌تری انجام داد.

برای هر وظیفه‌ای ضرب‌العجل‌ و مهلت تعیین کنید

قدرت تفویض مسئولیت‌ها؛ بازوهای نامرئی برای یادگیری مدیریت زمان!

هنر نه گفتن یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای دستیابی به مهارت مدیریت زمان است. برای مثال در مجموعه‌ای که مشغول هستید، وظایف مشخصی دارید که باید برای انجام آن‌ها برنامه ریزی کنید، اما مسئولیتی در قبال کارهای دیگران ندارید. با نه گفتن و تفویض مسئولیت‌ها، انجام کارها در زمان مشخص شده، مهارت برنامه ریزی در شما دیرینه خواهد شد.

مدیریت زمان؛ راز استفاده از کلیه دقیقه‌ها در طول زندگی!

شاید مدیریت زمان در نگاه اول ساده بنظر برسد، اما با دست‌یابی به این مهارت، زندگی شما دگرگون خواهد شد. با یادگیری مباحثی مانند برنامه‌ریزی و تفویض وظایف در کنار تعیین ضرب الاجل برای کارها، به یادگیری مدیریت زمان کمک شایانی خواهد کرد. البته با شرکت در دوره‌های افرادی که هکر رشد هستند، یادگیری مهارت مدیریت زمان برای شما ساده‌تر خواهد شد. برای یادگیری این مهارت کافی است در دوره‌های حسین طاهری شرکت کنید تا با دنیای عظیمی از علم مدیریت زمان و مهارت‌های نرم فردی آشنا شوید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *