خانه » مهارت نوشتاری » ۲ انشا درباره حجاب و عفاف

۲ انشا درباره حجاب و عفاف

انشا ساده و ادبی در مورد حجاب و عفاف – مهارت نوشتاری

انشا حجاب و عفاف

انشا با موضوع حجاب و عفاف به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا حجاب و عفاف

حجاب یعنی پوشش؛ خداوند در قرآن کریم از مردان و زنان خواسته است که پوشش داشته باشند و حیا پیشه کنند.

پوشش برای زنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کسانی که حجابشان را رعایت می کنند، نمی گذارند جامعه با بی حجابی و بد حجابی به بیراهه برود. شخصیت هر انسان را لباسی که بر تن دارد، نمایان می کند. چه بسا انسان لباسی بپوشد که تنگ و مجذوب باشد و قسمت هایی از بدنش را نمایان و شخصیت او را تخریب کند.

شهیدان چفیه بستند تا بسیجی وار بجنگند.
من چادر می پوشم تا زهرایی زندگی کنم!
آن ها چفیه را خیس می کردند تا نفس هایشان”آلوده شیمیایی” نشود
من چادر می پوشم تا از”نفس های آلوده”دور بمانم!

حجاب زینتی برای مردان و زنان می باشد تا ارزش های انسانی آن ها حفظ و حضور عفت و حیا در وجودشان پررنگ تر شود. حجاب پیوند محکمی با ” حیا ” دارد؛ هرچه حیا بیشتر باشد حجاب محکم و استوار است و عکس.
هرچه حیا کم تر باشد حجاب نیز کم تر و کم تر خواهد شد تا بر روح و شخصیت انسان نیز تاثیر خود را نمایان کند. حجاب، احترام به حرمت های الهی ست و چادر – حجاب برتر – پله ی بلندی است به یکتا معشوق عالم، به خدای مهربان.

حجاب ظاهری، ریشه در عفاف درونی دارد. کسی که بخواهد پاک باشد، ظاهر و باطنش را باید یکی کند. آنان که بی قید و لاابالی اند، ولی می گویند:« دلت پاک باشد ! » نمی دانند که پاکی دل، در پاکی رفتار و متانت و وقار، نمایان می شود و از دل پاک، جز نگاه پاک برنمی آید. از کوزه همان برون تراود که در اوست. نمی توان پذیرفت که از کسی عفونت گناه به مشام برسد، ولی مدّعی باشد که دلش پاک است.

انشا درباره حجاب و عفاف

من و چادرم و خاطره هایم

کودک و کوچک که بودم، سنی نداشتم، تازه دریافته بودم که چه کسی هستم و در این دنیا چه می کنم همان وقت ها بود که مادرم به من یاد داد زن مرواریدی است درون صدف.

برایم سوال شد که این جمله به چه معناست و بخاطر چه چیزی این جمله برای زن ها بیان می شود؟! درون ذهنم غوغا شده بود!

تا این که مادرم به من گفت: «دختر عزیزم منظور من از این حرف، حجاب توست منظورم چادر توست چادر کمک به حیا و عفت زن است.»

از کودکی چادر را درک کردم و با حجاب و عفاف بزرگ شدم.

انشا حجاب

درود به مادری که دخترش را چنان تربیت کرد که می داند چه خون ها ریخته شد و بدن ها تکه پاره شد تا این آرامش جاودانه زنده بماند، باید دست آن مادر را بوسید که چنان دختری را تربیت کرده که می داند حجاب و اسلام را از سر راه نیاورده ایم شهید ها در این راه داده ایم قطعا مادری که چنین دختری داری بهشتِ تو و دخترت قطعی است چون فرزند صالح باعث می شود تا پدر و مادر آن شخص شفاعت شوند.

من که با چادر بزرگ شدم معنی اش را از اول فهمیدم که چه کار خوبی کرده ام چون خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به من آفرین می گفتند، از همان بچگی هایم همه به من آفرین می گفتند و حالا که بزرگ شده ام خودم معنی کارم را می دانم.

آرزو می کنم خداوندا تا تمام زنان را مثل مروارید داخل صدف بگردان.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا با موضوع حجاب_دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

2 دیدگاه

  1. سلام دخترم
    حجاب حفظ زیبایی شخصیت و خانواده و ازدواج رشد آن را باعث است پس خودترو بپوشون تا اونی که می خوای و لایقته عاشقت بشه و باهات ازدواج کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *