خانه » دانستنی ها » ویژگی و کاربردهای لاین نوری

ویژگی و کاربردهای لاین نوری

درباره ویژگی و کاربرد های لاین نوری بیشتر بدانید!

ویژگی و کاربردهای لاین نوری

نور پردازی خطی، چراغ هایی به شکل خطی هستند که معمولا طول نا محدودی دارند و با توجه به طراحی، چیدمان و فضای اتاق یا بصورت آویزان از سقف هستند یا روی سطح سقف نصب می شوند و یا داخل شیار اتاق استفاده می شوند. انواع  لاین نوری کاربرد بسیاری در طراحی داخلی و معماری دارند و فضایی روشن به سبک مدرن و امروزی ایجاد می کنند.

نورپردازی های خطی به دلیل انعطاف پذیر بودنشان و داشتن جذابیت و عملکرد خاص و زیبایی خاصی که دارند بسیار مورد علاقه عموم قرار گرفته است.

چراغ های خطی روی هر نوع سقفی به صورت آویخته از سقف، فرو رفته در سقف یا رو کاری یا شبکه ای نصب می شوند. در چراغ های خطی از لامپ ال ای دی استفاده می شود نور این لامپ ها از نور گرم، نور سرد یا نورهای رنگی هستند که با توجه به فضای معماری می توان از آنها استفاده کرد.

کاربرد لاین نوری

کاربرد لاین نوری

در گذشته از چراغ های خطی بیشتر در مجتمع های تجاری، دفاتر اداری و… استفاده می کردند اما امروزه با توجه به انعطاف پذیری بالای چراغ های خطی در بیشتر مکان های دیگر هم استفاده می شود و به دلیل روشنایی بی نظیری در مکان های کاری، املاک مسکونی، رستوران ها و کافه ها استفاده می شوند.

نورپردازی های خطی به دلیل قابلیت انعطاف پذیری زیاد و قابلیت طراحی و ساخت می توان به شکل های مختلف نصب کرد و هم چنین این نور پردازی ها چون قابلیت آی پی یعنی محافظت از ورود رطوبت و اجسام خارجی دارند در سرویس ها و حمام هم قابله استفاده هستند.

یکی دیگر از کاربردهای نورپردازی های خطی این است که چون بسیار طویل هستند برای هر طول و بلندی قابل استفاده هستند و چون عرض بسیار کمی دارند می توان داخل کمد، زیر کابینت و فضاهایی با عرض کم استفاده کرد.

روش های نصب لاین نوری

بطور کلی نورپردازی های خطی می توان به سه روش نصب کرد که عبارتند از:

روش نصب توکار: در این روش طراحان از همان ابتدا فضایی را برای نصب لاین نوری توکار در سقف، دیوار یا کف در نظر گرفته اند.

روش نصب روکار: در این روش چراغ های خطی روی دیوار یا سطح اجسام که نیاز به نورگیری دارند از چراغ های خطی روکار استفاده می کنند. در فضاهای کوچک که نمی توان از روش توکار استفاده کرد این روش مناسب است.

روش نصب آویز: برای آویزان کردن چراغ ها از سقف از سیم های آویزان استفاده می کنند برای اتاق های بزرگ که سقف بلندی دارند این روش مناسب است.

مزایای استفاده از لاین نوری

استفاده از نورپردازی های خطی یا لاینی مزایایی دارد که در اینجا چند مورد از مزایای آن را بیان می کنیم:

روش نصب متفاوت: چراغ های خطی چون انعطاف پذیری بالایی دارد در هر نوع سقفی قابل نصب هستند که می توان آنها را به صورت آویزان، توکار یا روکار نصب کرد. در این مدل نور پردازی ها درجه نور را می‌توان از طریق کنترل راه دور یا کنترل دیواری تنظیم کرد.

عملکرد مناسب: لامپ های بکار رفته در چراغ های خطی از نوع ال ای هستند و چون نور لامپ های ال ای دی جهت دار هستند دیگر نیازی به بازتاب دهنده نداریم در نتیجه باعث افزایش کارایی و بهبود عملکرد چراغ های خطی می شوند.

افزایش زیبایی: طراحی نور پردازی ها باید جوری باشد که علاوه بر عملکرد خوب و مناسب و روشنایی کافی باید شیک، لوکس و جذاب باشند. پس چراغ های خطی گزینه مناسبی برای تحقق این امر هستند.

دمای رنگ: در نورپردازی های خطی رنگ های آفتابی، یخی و نچرال موجود هستند. از درجه حرارت مختلف رنگ ها می توان جهت ایجاد جو مناسب در یک فضا استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت اکووات مراجعه کرده و با مشاوران مجموعه در ارتباط باشید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *