خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد دیوار خانه

انشا در مورد دیوار خانه

انشای دانش آموزی درباره دیوار خانه

انشا در مورد دیوار خانه

انشا با موضوع دیوار خانه به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا دیوار خانه

دیوارهای خانه، رازدار قصه‌های ناگفته، شاهد لحظات شاد و غم و پناهگاه امنی در برابر ناملایمات زندگی هستند. از همان بدو ورود به خانه، با آغوش گرم و صمیمی دیوارها روبرو می‌شویم، گویی که با مهربانی به ما خوشامد می‌گویند.

دیوارهای خانه، حامل خاطرات تلخ و شیرین زندگی ما هستند. از نقاشی‌های دوران کودکی که با ذوق و شوق روی آن‌ها نقش آفریدیم، تا قاب عکس‌های یادگاری که گذر زمان را به تصویر می‌کشند، همه و همه بر روی دیوارها حک شده‌اند.

هر ترک و هر خراش روی دیوار، داستانی برای گفتن دارد. گویی که هر کدام از آن‌ها، رازدار یک راز ناگفته هستند. گاه از شادی و خنده‌های بی‌دلیل دوران کودکی حکایت می‌کنند و گاه از غم و اندوه لحظات سخت زندگی.

دیوارها گاهی تکیه‌گاه روزهای خستگی ما می‌شوند و گاهی مکانی برای پنهان شدن در بازی‌های کودکانه. اگر این دیوارها نبودند، خانه‌ها حریمی نداشتند. اما شاید بهتر باشد کمی با دیوارهای خانه مهربان‌تر باشیم. تنها نقش چند عکس روی این دیوارها کافیست و نیازی نیست دائماً با میخ تصویری به دل آنها بکوبیم.

به جای اینکه کودکان را بابت نقاشی‌هایی که بر دیوار نقش می‌زنند، تنبیه کنیم، بهتر است کاغذی را بر دیوار بچسبانیم تا آنها هم از لذت نقاشی روی دیوار بهره ببرند. دیوارها همراز روزهای همه ما هستند. چه حرف‌های ناگفته‌ای که آنها شنیده‌اند و در دل خود نگه داشته‌اند.

دیوارهای خانه، نه تنها پناهگاه امنی برای ما هستند، بلکه نقش مهمی در زیبایی و دکوراسیون خانه نیز دارند. رنگ و طرح دیوارها، می‌تواند فضای خانه را دگرگون کند و حس آرامش و یا شادابی را به ارمغان بیاورد. حتی وقتی رنگ دیوار را تغییر می‌دهیم نیز روحی تازه به دل خانه دمیده می‌شود و گویی خانه‌ای نو ساخته‌ایم.

در دنیای پر از هیاهوی امروز، دیوارهای خانه، حسی از آرامش و سکوت را به ما هدیه می‌کنند. گویی که در آغوش امن آن‌ها، می‌توانیم از تمام دغدغه‌ها و نگرانی‌های دنیای بیرون رها شویم و به آرامش درونی دست پیدا کنیم.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: محیا بخشی فرد

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *