خانه » آگهی رپورتاژ » بررسی جامع ۸ قابلیت مخفی دسته ps5 که از آنها اطلاع ندارید!

بررسی جامع ۸ قابلیت مخفی دسته ps5 که از آنها اطلاع ندارید!

معرفی قابلیت های دکمه های دسته ps5

 8 قابلیت مخفی دسته ps5

دسته PS5 نسبت به محصولات قبلی خود، تفاوت و پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و گیمرها می‌توانند از این تفاوت‌ها بهره‌مند شده و از بازی کردن لذت ببرند. ممکن است ندانید دسته بازی PS5 چه ویژگی‌هایی دارد. لازم به ذکر است که که مهم‌ترین نقطه قوت نسل آخر، دسته‌های بازی یا قابلیت‌های کنترلر DualSense ps5 است.

در ادامه درباره ویژگی‌های دسته PS5 اطلاعاتی را ارائه خواهیم کرد؛ پس همراه ما باشید.

بررسی قابلیت های دسته ps5

در دسته بازی DualSense، قابلیت‌های بسیار جذابی وجود دارد که امکان دارد اصلا از آنها هیچ اطلاعی نیز نداشته باشید! درواقع بعضی از قابلیت‌های دسته PS5، مخفی هستند که هرکسی با آنها آشنا نیست. باید بدانید که شما امکان استفاده دسته بازی PS5 را بر روی کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های موبایل دارید. همچنین میکروفون داخل خود دسته می‌تواند صدا را به متن و صدای دو بعدی را نیز به سه بعدی تبدیل کند. در ادامه به ویژگی‌های بیش‌تری درباره دسته بازی PS5 اشاره می‌کنیم.

۱- فشار دادن دکمه مثلث برای رفتن به تنظیمات

اگر قصد دارید تنظیمات کنسول PS5 را به دلخواه خود تغییر دهید، دیگر نیاز نیست با روش‌های قبلی صفحه تنظیمات را باز کنید. تنها کافی است دکمه مثلث را فشار دهید تا پنجره مربوط به جستجو نمایش داده شود. بعد از آن نیز می‌توانید گزینه مورد نظر خود را وارد نمایید.

این ویژگی وقتی برای شما موثر و گزینه بهتری خواهد بود که در هنگام بازی بخواهید در سریع‌ترین زمان، بدون اتلاف وقت، یکی از گزینه‌های تنظیمات را فعال یا غیرفعال کنید.

۲- دریافت راهنما با دو بار ضربه روی دکمه آیکون PS

ممکن است هنگام اجرای بازی، ساعت‌ها از وقت خود را هدر دهید تا به دنبال راهنمای آن باشید و بتوانید یک مرحله خاص از بازی را پشت سر بگذارید. در این صورت ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم؛ دسته ps5 این قابلیت را برای شما فراهم کرده است که بتوانید با فشار دادن دکمه PS امکانات جدیدی مانند نمایش راهنمای عبور از مرحله را به بازی اضافه کنید. البته این ویژگی زمانی براش ما در دسترس است که برنامه نویسان بازی در بازی خود از این ویژگی استفاده کرده باشند.

۳- واکنش چراغ‌های RGB دسته بازی به رویدادها

یکی از مهیج‌ترین رویدادها برای گیمرها، چراغ‌های RGB است که دسته PS5 دارای چراغ نوار مانند RGB دارد. باید بدانید که دسته بازی PS5 به بازی و رویدادهای آن واکنش نشان می‌دهد. به این صورت که درواقع رنگ‌های این دسته، مناسب با تم رنگی محلی که در آن قرار دارید، تغییر می‌کنند تا به شما بفهمانند که شما در معرض خطر هستید. یا به عنوان مثال متناسب با مشخصات خانه‌ای که در بازی  Hogwarts Legacy برگزیدید، رنگ را تغییر می‌دهند.

شما حتی می‌توانید شدت درخشش نوار رنگی دسته بازی PS5 را نیز تغییر داده و روشنایی آن را کم یا زیاد کنید. توصیه می‌کنیم هنگام بازی حتما به دسته بازی هم توجه کنید تا از تغییرات رنگ آن شگفت‌زده شوید.

۴- تبدیل صدا به متن

تمام گیمرها از این اطلاع دارند که تایپ روی صفحه کنسول سخت است. ولی دیگر نگران سختی آن نباشید؛ چرا که یکی از قابلیت‌های جذاب کنسول پلی استیشن ۵، Chat Transcription است. شما می‌توانید با این قابلیت هر چیزی که خواستید را بیان کنید تا صدای شما از طریق میکروفون، به دستگاه منتقل شده و سپس تبدیل به متن شود. این ویژگی، کاربرد زیادی برای چت و وب‌گردی دارد که باعث می‌شود زمان شما نیز به هدر نرود.

۵- غیرفعال کردن میکروفون دسته به‌ صورت خودکار

دسته DualSense دارای میکروفون داخلی اختصاصی است که برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند که با فرامین صوتی، بدون نیاز به هدست، کنسول بازی خود را مدیریت کرده و با هم تیمی‌هایتان در بازی صحبت کنید. ولی باید بدانید که میکروفونDualSense  همواره روی دسته شما فعال خواهد بود.

به همین دلیل فقط در مواقع ضروری از این میکروفون استفاده کنید؛ چرا که فعال بودن میکروفون داخلی، علاوه بر اینکه باعث تخلیه زودتر شارژ باتری دسته می‌شود، حریم خصوصی شما را هم به خطر انداخته و تاثیر مستقیمی نیز روی سایر ویژگی‌های دسته PS5 دارد. در همین خصوص خوشبختانه این دسته دارای قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد میکروفون DualSense را از حالت پیش فرض در بیاورید و آن را غیرفعال کنید.

۶- نیاز نبودن همواره کنسول PS5 برای استفاده از دسته DualSense

دسته DualSense با کنسول پلی استیشن ۵ بهترین هماهنگی و عملکردی را دارد؛ ولی با این وجود برای استفاده از آن حتما نیاز نیست که یک کنسول پلی استیشن ۵ هم بخرید. لازم به ذکر است که DualSense با طیف وسیعی از دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر، استیم، اندروید و آی او اس سازگار است.

از همین رو اگر از کنسول PS5 برخوردار نیستید، می‌توانید با استفاده سایر دستگاه‌ها، از بازی لذت ببرید.

۷- استفاده از دسته DualSense برای تجربه صدای سه ‌بعدی

یکی از ویژگی‌های جذاب دسته پلی استیشن نسل ۵، پشتیبانی از صدای سه بعدی است که حس بی‌نظیر غرق شدن در بازی را برای گیمر ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، جهت صدا و همچنین میزان نزدیک یا دور بودن آن به خودتان را تشخیص داده و سپس به درستی قادر باشید که جهت شکلیک دشمنان خود را تشخیص دهید.

بررسی قابلیت‌های دسته ps5

درواقع شما می‌توانید با یک جک هدفون که در قسمت پایین دسته DualSense پلی استیشن ۵ قرار دارد، هدفون مورد نظر خود را وصل کرده و بعد از صدای سه بعدی بهره‌مند شوید.

۸- غیرفعال کردن انطباق ‌پذیری دکمه‌های ماشه‌ای در مبارزات مهم

ماشه‌های انطباق‌پذیر نیز یکی دیگر از ویژگی‌های دسته بازیPS5  است. این قابلیت این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند حس واقعی فشار دادن ماشه روی اسلحه را در دسته پلی استیشن ۵ شبیه‌سازی کنند.

نکته جالب اینجا است که شما می‌فهمید ماشه هر تفنگ در هر بازی با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل گاهی اوقات هیجان بازی آن‌قدر زیاد می‌شود که شما می‌خواهید هر طور شده رقبای خود را شکست دهید.

سخن پایانی

دسته بازی PS5

همانطور که تا به حال متوجه شدید، دسته PS5 دارای قابلیت‌های زیادی است که باعث می‌شود تجربه گیمینگ شما با پلی استیشن ۵ افزایش یابد. درواقع دسته DualSense یکی از بهترین کنترلرهای سونی است که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. امید است که بتوانید با خرید برند معتبر دسته بازی PS5 از تمام ویژگی‌های آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

فروشگاه اگزو، فروشگاه تخصصی در حوزه تجهیزات و کالاهای دیجیتال است و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید از کالاهایی با برند معتبر برخوردار شوید. همچنین این فروشگاه این تضمین را به شما می‌دهد که کالای مدنظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین بسته‌بندی تحویل بگیرید.

سوالات متداول

قابلیت دکمه های دسته ps5

برای استفاده از PS5 باید حتما تلویزیون با رزولوشن ۴k داشته باشیم؟

خیر! درست است که حداکثر رزولوشنی که کنسول پلی استیشن ۵ پشتیبانی می‌کند k4 است ولی داشتن تلوزیون ۴k ضروری نیست؛ چرا که رزولوشن‌های ۷۲۰p و ۱۰۸۰p نیز پشتیبانی می‌شوند.

چطور باید PS5 را به تلویزیون متصل کرد؟

اتصال PS5 به تلویزیون کار چندان سختی نیست. برای انجام این کار فقط باید یک سر کابل HDMI را به PS5 و سر دیگر آن را به تلویزیون وصل کنید. همچنین در نظر داشته باشید که کابل HDMI باید پرسرعت باشد.

آیا می‌توان از دسته PS4 در PS5 هم استفاده کرد؟

بله! این امکان برای کاربران وجود دارد که بتوانند دسته ps4 را در ps5 نیز استفاده کنند. ولی باید در نظر داشته باشید که دسته PS4 فقط برای بازی‌های مشترک PS4 و PS5 قابل ‌استفاده است.

از کدام فروشگاه برای خرید PS5 اقدام کنیم؟

برای اینکه کنسول و دسته بازی PS5 را خریداری کنید، باید از فروشگاه‌های معتبری همچون اگزو که دارای پشتیبانی قوی است اقدام کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *