خانه » آگهی رپورتاژ » اندروید باکس چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

اندروید باکس چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

درباره اندروید باکس بیشتر بدانید!

اندروید باکس

با رشد سرویس‌های استریم محتوای دیجیتال، تلویزیون‌های هوشمند نقش پر رنگ‌تری در بازار پیدا کردند، اما خرید یک تلویزیون هوشمند هزینه‌ی زیادی دارد. به همین دلیل اندروید باکس‌ها می‌توانند روشی مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای هوشمند کردن تلویزیون‌های غیر هوشمند باشد اما بهتر است تا پیش از خرید اندروید باکس با آن آشنایی لازم را داشته باشید.

قیمت اندروید باکس

قیمت اندروید باکس مانند هر دستگاه دیگر به مشخصات فنی و برند سازنده‌ی آن بستگی دارد؛ نسخه‌ی اندروید، تعداد درگاه‌ها، حافظه‌ی ذخیره‌سازی و حافظه‌ی رم تنها تعدادی از عواملی است که در قیمت این دستگاه تاثیر می‌گذارد.

قیمت اندروید باکس در بازار کشور ما از حدود ۱ میلیون تومان آغاز می‌شود و در مدل‌های با سخت‌افزار بهتر، قیمت بالاتر خواهد بود. اندروید باکس شیائومی، یکی از محبوب‌ترین برندهای اندروید باکس در بازار کشورمان است.

اندروید باکس‌ها با برندهای مختلفی در بازار کشور یافت می‌شوند؛ در کنار برخی از برندهای نام‌آشنا مانند شیائومی و تسکو، برندهای دیگری مانند اچ کی وان یا A95X به تولید انواع اندروید باکس مشغول هستند، به همین دلیل بهتر است تا خودتان را برای شنیدن نام برندهای جدید آماده کنید.

اگر بودجه‌ی کافی در اختیار دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا به خرید تلویزیون هوشمند فکر کنید؛ چرا که تجربه‌ی یکپارچه‌تری خواهید داشت، در غیر این صورت، پیش از خرید اندروید باکس حتما به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید تا لیست به‌روز قیمت اندروید باکس را مشاهده و به آسانی مشخصات فنی انواع اندروید باکس را با یکدیگر مقایسه کنید.

خرید اندروید باکس

خرید اندروید باکس

اولین و مهم‌ترین نکته پیش از خرید اندروید باکس، اطمینان پیدا کردن از پشتیبانی تلویزیون شما از درگاه ورودی HDMI است. تلویزیون‌های قدیمی‌تر از این درگاه پشتیبانی نمی‌کنند و نمی‌توان از اندروید باکس همراه این تلویزیون‌ها استفاده کرد. پس حتما پیش از اقدام به خرید، مشخصات فنی تلویزیون خود را بررسی کنید.

به کیفیت خروجی تصویر اندروید باکس توجه ویژه داشته باشید. اگر تلویزیونی با رزولوشن ۴K دارید بهتر است تا اندروید باکسی انتخاب کنید که خروجی تصویر ۴K هم داشته باشد، در غیر این صورت، احتمالا تصاویر خروجی تار و بی‌کیفیت به‌نظر خواهد رسید.

اندروید باکس‌ها بسته به قدرت سخت‌افزاری خود، قیمت‌های متفاوتی دارند. پردازنده و حافظه‌های رم و ذخیره‌سازی اندروید باکس‌ها در عملکرد این محصولات تاثیر مستقیم دارند. اگر قصد دارید تا تجربه‌ی کاربری روان و خوبی داشته باشید، بهتر است به دنبال اندروید باکس باشید که ترکیب سخت‌افزاری قدرتمندی داشته باشد. البته اندروید باکس‌های با سخت‌افزار ضعیف‌تر هم همچنان گزینه‌های بسیار خوبی برای هوشمندسازی تلویزیون‌ها محسوب می‌شوند.

سخت افزار اندروید باکس‌ها مطابق نیاز سیستم‌عامل اندروید و اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل انتخاب می‌شوند تا شما با توجه به بودجه‌ای که برای خرید این دستگاه در نظر گرفته‌اید، تجربه‌ی کاربری خوبی داشته باشید.

میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی اندروید باکس‌ها یکی دیگر از عوامل مهم در خرید این محصول است. اگر قصد دارید تا از چندین برنامه‌ی مختلف استفاده کنید یا فیلم و فایل‌های خود را به اندروید باکس خود انتقال دهید، حتما اندروید باکسی را انتخاب کنید تا حافظه‌ی داخلی کافی داشته باشد.

اندروید باکس

وجود درگاه‌های مختلف روی اندروید باکس‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی است که باید به آن توجه داشت. معمولا بیش‌تر اندروید باکس‌ها چند درگاه USB Type-A و درگاه کارت حافظه Micro SD دارند اما اگر به دنبال درگاهی مانند USB Type-C هستید باید حتما مشخصات فنی اندروید باکس را بررسی کنید.

از آن‌جایی که اندروید باکس‌ها می‌توانند مانند یک گوشی اندروید باشند، قطعا نیاز به اتصال اینترنت خواهید داشت، بیش‌تر اندروید باکس‌ها برای اتصال به اینترنت از درگاه اترنت، وای‌فای یا هر دو استفاده می‌کنند اما ممکن است برخی از مدل‌ها فاقد درگاه Ethernet باشند و فقط از طریق اتصال بی‌سیم به اینترنت متصل شوند.

انواع اندروید باکس

برندهای تولیدکننده‌ی اندروید باکس، محصولات زیادی را با مشخصات فنی متنوعی برای نیاز کاربران مختلف تولید و روانه‌ی بازار کرده‌اند. این اندروید باکس‌ها در شکل‌ها و ابعاد متفاوتی در بازار یافت می‌شوند اما همه‌ی این دستگاه‌ها با هدف هوشمند کردن تلویزیون‌ها ساخته شده‌اند.

رایج‌ترین نوع اندروید باکس، به شکل جعبه‌های کوچک و جمع و جوری است که عموما با استفاده از یک کابل HDMI به تلویزیون شما متصل می‌شوند. این دستگاه‌ها به دلیل ابعاد کوچک خود، فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و به آسانی می‌توانید آن‌ها را روی میز تلویزیون خود قرار دهید. این شکل از اندروید باکس معمولا عملکرد بهتری در خنک نگه‌داشتن قطعات داخل خود دارند.

نوع دیگر از اندروید باکس‌ها به شکل یک فلش درایو عرضه می‌شود. این اندروید باکس‌ها ابعاد بسیار کوچکی دارند. اگر فضای در دسترس شما محدود است یا صرفا نمی‌خواهید از کابل برای اتصال دستگاه استفاده کنید، این نوع از اندروید باکس مناسب شما است. این اندروید باکس‌ها با رابط HDMI به تلویزیون متصل شده و نیازی به کابل ندارند. این نوع از اندروید باکس معمولا با نام‌های TV Stick  هم در بازار پیدا می‌شوند.

دقت داشته باشید که اندروید باکس‌های با فرم‌فکتور کوچک عموما سخت‌افزار ضعیف‌تر و تنوع درگاه کم‌تری دارند اما نکته‌ی مثبت آن‌ها کوچک و جمع‌وجور بودن آن‌ها است.

قابلیت های مختلف اندروید باکس

هر کدام از اندروید باکس‌ها با توجه به سخت‌افزار خود از نسخه‌ی متفاوتی از سیستم عامل Android TV بهره می‌برند. اندروید تی وی در واقع همان سیستم عامل محبوب اندروید است که برای تلویزیون‌ها و صفحات با جهت‌گیری افقی بهینه شده است. شما می‌توانید به راحتی اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را روی این سیستم عامل نصب کنید و از آن‌ها در صفحه نمایشی بزرگ لذت ببرید.

اپلیکیشن‌های محبوب استریم فیلم و سریال معمولا به شکل پیش‌فرض روی اندروید باکس برندهای مختلف نصب شده‌اند تا بتوانید سریع‌تر به محتوای مورد علاقه‌ی خود دسترسی پیدا کنید.

عموما با خرید اندروید باکس، یک ریموت کنترل هم دریافت می‌کنید. این ریموت کنترل امکان تعامل با محیط اندروید تی وی را به آسانی امکان‌پذیر می‌کند. همچنین می‌توانید از دستورات صوتی برای تعامل با اندروید باکس خود استفاده کنید. ریموت کنترل‌ها با استفاده از فناوری بی‌سیم بلوتوث به اندروید باکس متصل می‌شود. امکان اتصال گوشی موبایل از طریق بلوتوث و وای فای هم در این دستگاه‌ها فراهم است.

اندروید باکس‌های بالارده‌تر معمولا با استانداردهای صوتی و تصویری به‌روز و پیشرفته‌ای عرضه می‌شوند؛ برای مثال وجود فناوری‌هایی مانند صدای دالبی اتموس (Dolby Atmos) و کدک صوتی DTS-HD یا فناوری تصویر دالبی ویژن (Dolby Vision) برای تولید تصاویر با جزئیات بسیار بالا و رنگ‌های عمیق، همگی به ایجاد تجربه‌‌ای فراگیر و دل‌نشین کمک بزرگی می‌کنند. حتما پیش از خرید، کدک‌های پشتیبانی شده توسط اندروید باکس را نیز بررسی کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *