خانه » آگهی رپورتاژ » مالدیو کجاست؟ راهنمای سفر به مالدیو

مالدیو کجاست؟ راهنمای سفر به مالدیو

درباره سفر به مالدیو بیشتر بدانید!

مالدیو کجاست؟ راهنمای سفر به مالدیو

مالدیو یکی از مقاصد زیبا و محبوب جهان برای تفریح و استراحت است. این کشور از چندین جزیره تشکیل می‌شود و در اقیانوس هند قرار دارد. آب‌های آبی فیروزه‌ای و خطوط ساحلی با شن‌های سفید از مهم‌ترین و معروف‌ترین ویژگی‌های مالدیو هستند که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند.

در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد که مالدیو کجاست و چرا باید به آن سفر کنیم. پس اگر قصد خرید تور مالدیو و سفر به این مجمع‌الجزایر بکر را دارید، با ما تا انتهای راهنمای سفر به مالدیو همراه شوید.

جزیره مالدیو کجاست؟

مالدیو (به انگلیسی The Maldives) یکی از خاص‌ترین و زیباترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود که در جنوب غرب هندوستان و در آب‌های اقیانوس هند قرار دارد. این کشور مجمع‌الجزایری به طبیعت خیره‌کننده، سواحل زیبا، آب‌های کریستالی و ریف‌های زنده مرجانی خود معروف است و از مراکز تفریحات آبی مانند اسنورکلینگ، دایوینگ و غواصی به حساب می‌آید.

مالدیو در منطقه زمانی GMT +5 واقع شده و ۱ ساعت و نیم جلوتر از ایران است. پایتخت این کشور نیز ماله نام دارد که معروف‌ترین شهر آن محسوب می‌شود.. این شهر در جزیره ماله قرار دارد که بخشی از جزایر ماله است.

زبان و فرهنگ مردم مالدیو

زبان رسمی مردم این کشور مالدیویی (دیوهیو) است، اما زبان انگلیسی هم به‌طور گسترده استفاده می‌شود. روپیه مالدیو (MVR) واحد پولی این کشور است؛ اما شما می‌توانید در سفر به مالدیو با خودتان دلار به همراه داشته باشید.

فرهنگ مالدیو تحت تأثیر سنت‌های اسلامی و محلی است. فرهنگ مردم مالدیو آمیزه‌ای از فرهنگ‌های هندی، سریلانکایی و عربی است. اما چون مردم این کشور مسلمان هستند، اسلام تأثیر زیادی بر فرهنگ بومیان آن گذاشته است. مردم مالدیو به میهمان‌نوازی و صمیمیت شهرت دارند و خانواده و جامعه نقشی محوری در فرهنگ آنان ایفا می‌کنند. فرهنگ غذایی مالدیو و رفتار مردم بومی با گردشگران نیز از دیگر جذابیت‌های سفر به این کشور محسوب می‌شود. خلاصه اینکه مالدیو هر چه را که از یک مقصد گردشگری جذاب انتظار دارید، برآورده خواهد کرد.

سواحل مالدیو کجاست؟

حال که دانستید مالدیو کجاست، شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کشور از بیش از ۱۰۰۰ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است. مالدیو برای شناسایی دقیق‌تر و مدیریت بهتر جزایر به ۲۶ اتول تقسیم شده است. اتول یا همان مجمع‌الجزایر، گروه‌بندی مناطق مختلف مالدیو یا در واقع همان جزایر مرجانی این کشور هستند.

اتول‌های مالدیو شکلی حلقوی یا بیضوی دارند و به دلیل زیبایی خاص خود و تنوع زیستی دریایی، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اقیانوس هند به حساب می‌آیند. بزرگ‌ترین اتول جهان در مالدیو قرار دارد و تحت عنوان باآ اتول شناخته می‌شود. این جزیره بیش از ۱۲۰۰ کیلومترمربع طول دارد. از دیگر جزایر و سواحل مالدیو می‌توان به ریتی، باندوس، کندولو و وادهو اشاره کرد که زیبایی خارق‌العاده‌ای دارند.

سواحل مالدیو کجاست؟

جاهای دیدنی مالدیو کجاست؟

بعد از آنکه فهمیدیم مالدیو کجاست، بد نیست که به جاذبه‌های دیدنی این کشور هم اشاره کنیم که عبارتند از:

  • ماله: پایتخت مالدیو و از مهم‌ترین شهرهای این کشور است. نمی‌توان به مالدیو سفر کرد و از تماشای شهر ماله غافل شد. از جاذبه‌های گردشگری ماله می‌توان به مصلی جمعه، کاخ سلطنتی و موزه ملی اشاره کرد.
  • ریف‌های مرجانی: اکثر جزایر مالدیو ریف‌های مرجانی زنده و زیبایی دارند که برای غواصی و اسنورکلینگ گزینه‌ای جذاب هستند.
  • پارک‌های ملی: پارک‌های ملی مالدیو حفاظت‌شده‌اند و در آنجا می‌توانید از طبیعت بکر و جانوران و گیاهان منحصربه‌فرد لذت ببرید.
  • جزیره ولینگلی: این جزیره یکی از لوکس‌ترین استراحتگاه‌های مالدیو محسوب می‌شود که به‌خاطر مناظر فوق‌العاده زیبا و آب‌های زلال خود به شهرت رسیده است.
  • جزیره آری: یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جزایر مالدیو و از بهترین گزینه‌های این کشور برای غواصی به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید با سفر به جزیره آری، از زیستگاه انواع ماهی، لاکپشت و کوسه‌ بازدید کنید.
  • جزیره مافوشی: مافوشی از زیباترین جزایر مالدیو است که با سفر به آن می‌توانید از نزدیک از زندگی بومیان مالدیو دیدن کنید. اگر به فرهنگ محلی و بومی علاقه دارید، سفر به مافوشی را از دست ندهید.
  • جزیره وادو: جزیره وادو به‌خاطر سواحل شب‌تابی خود شهرت زیادی دارد. درخشش این ساحل از فعالیت فیتوپلانکتون‌های آب ناشی می‌شود که در شب منظره‌ای فوق‌العاده رؤیایی ایجاد می‌کنند.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به مالدیو

همانطور که احتمالاً حدس می‌زنید، مالدیو به خاطر قرارگیری در ناحیه استوا، آب و هوایی استوایی دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع اقلیم، رطوبت بالا و گرمای نسبی است که در تمام طول سال حس می‌شود.

میانگین دمای مالدیو در طول سال بین ۳۰ تا ۳۲ درجه در روز و حدود ۲۵ درجه در شب است. این کشور دو فصل بارانی دارد؛ بهار (از ماه می تا جولای) و پاییز (از نوامبر تا دسامبر) از ماه‌های بارانی این کشور محسوب می‌شوند.

با این وصف، زمستان تا اوایل بهار بهترین زمان سفر به مالدیو محسوب می‌شود. در این موقع از سال، دمای این کشور جزیره‌ای استوایی به اعتدال رسیده و میزان بارندگی نیز کاهش می‌یابد.

فرودگاه مالدیو کجاست؟

فرودگاه بین‌المللی مالدیو، فرودگاه ابراهیم نصیر نام دارد. این فرودگاه در شهر ماله، پایتخت مالدیو قرار داشته و تنها ۲ متر از سطح اقیانوس ارتفاع دارد. بنابراین می‌توانید پرواز روی سطح آب‌های آزاد را از پنجره‌های هواپیما ببینید و تجربه متفاوتی داشته باشید.

فرودگاه مالدیو کجاست؟

هزینه سفر به مالدیو چقدر است؟

هزینه سفر به مالدیو بسته به فصل، امکانات انتخابی و طول اقامت متغیر خواهد بود. اما به‌طور کلی، سفر به مالدیو به سفری لوکس و پرهزینه معروف است. البته ارزان‌تر از سفر به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین خواهد بود.

به طور کلی شما باید برای پرواز از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان بسته به زمان سفر بپردازید. همچنین هزینه اقامت در مالدیو از شبی ۱ میلیون تومان در هاستل و هتل‌های ارزان شروع می‌شود و به بیش از ۱۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

هزینه سرو غذا در این کشور به ازای هر وعده به‌طور میانگین ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود که این رقم در رستوران‌های لوکس، حدود ۱ میلیون تومان برآورد می‌شود. همچنین بسته به فعالیت‌های تفریحی موردعلاقه‌تان، باید برای بهره‌مندی از تفریحات این کشور در سواحل از یک تا چند ده میلیون تومان بپردازید. به‌طور کل می‌توان برای سفر به مالدیو هزینه‌ای بین سی تا هفتاد میلیون تومان در نظر گرفت.

بهترین هتل‌های مالدیو کجاست؟

هتل‌های لوکس و زیبای متعددی در مالدیو قرار دارند که بسیاری از آن‌ها در جزایر خصوصی قرار گرفته‌ یا به شکل ویلای روی آب ساخته شده‌اند. برای آشنایی بیشتر، نگاهی به لیست زیر بیندازید:

  • هتل آیادا مالدیو
  • هتل ریتز کالتون
  • هتل فور سیزن ریزورت
  • هتل کانی پالم بیچ
  • هتل مدهوفوشی آیلند
  • هتل کریستال سندز
  • هتل پارادایز آیلند ریزورت اسپا
  • هتل ریو پالاس
  • هتل کوکون مالدیو
  • و …

بهترین رستوران‌های مالدیو کجاست؟

رستوران‌های بسیاری در مالدیو وجود دارند که غذاهای محلی و بین‌المللی برای مشتریان سرو می‌کنند. از بهترین رستوران‌های مالدیو می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • رستوران زیردریایی ithaa
  • رستوران Subsix
  • رستوران sea
  • رستوران زیر دریایی ۵.۸
  • رستوران Lily maa
  • رستوران Huvafen Fushi

در سفر به مالدیو چه غذایی بخوریم؟

غذاهای محلی دریایی و دسرهای بر پایه میوه‌های استوایی در مالدیو بسیار معروف هستند. کاری، ماهی‌های مختلف و برنج از غذای اصلی این کشور محسوب می‌شود. از دیگر غذاهای مالدیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گارودیا
  • ماسهانی
  • گول‌ها
  • فیهونو ماس
  • کولهی بوکیا

بهترین مراکز خرید مالدیو کجاست؟

مراکز خرید در مالدیو به دلیل محدودیت جغرافیایی کشور، معمولاً محدود هستند و بیشترین فعالیت‌های مربوط به خرید و فروش در بازارهای محلی صورت می‌گیرد. به‌طو کلی می‌توانید در مالدیو به مراکز خرید زیر سر بزنید:

  • مرکز خرید STO: این مرکز خرید در ماله قرار گرفته و انواع سوغاتی، جواهر، پوشاک و لوازم الکترونیک را به خریداران ارائه می‌کند.
  • مرکز خرید امپوریوم: این مرکز خرید لوکس هم در ماله قرار دارد و برای برندبازها گزینه‌ای عالی برای گشت‌وگذار محسوب می‌شود.
  • مجتمع خرید ماله مال: یکی دیگر از مراکز خرید ماله که در چند طبقه بنا شده است. در این مرکز خرید علاوه‌بر فروشگاه‌های لوازم الکترونیک، پوشاک و سوغاتی، فود کورت و سینما هم قرار دارد.
  • بازارهای محلی مالدیو: جایی عالی برای خرید سوغاتی‌های محلی، صنایع دستی و آشنایی با فرهنگ بومی این کشور هستند. شما می‌توانید در بازارهای محلی خوراکی‌های خیابانی این کشور را تست کنید و با مردم بومی گپ بزنید. توصیه می‌کنیم تجربه بازارگردی در بازارهای سنتی مالدیو را به هیچ وجه از دست ندهید.

سفر به مالدیو با تور مالدیو سپهران

مالدیو یکی از عجیب‌ترین کشورهای جهان در نزدیکی خط استواست. تعداد بی‌شمار جزایر این کشور و آب‌وهوای شرجی و مرطوب آن، باعث ایجاد بافت جنگلی و ساحلی متفاوتی شده که موردعلاقه بیشتر گردشگران است. شما هم می‌توانید با رزرو تور مالدیو با قیمتی مناسب، این سفر رویایی را به روح خود هدیه دهید.

آژانس مسافرتی سپهران تور با برگزاری بهترین تورهای خارجی به مقصد شرق آسیا، برنامه سفر هیجان‌انگیزی برای شما دارد. تنها کافی است به وبسایت ما به آدرس www.sepehrantour.com مراجعه کنید یا با شماره‌تلفن ۰۲۱۴۵۳۲۳ تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای مشتاق شما برای کسب تجربه‌های جدید هستیم.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *