خانه » آگهی رپورتاژ » خرید نهال از جهاد کشاورزی کرج [آشنایی با بزرگترین نهالستان کشور]

خرید نهال از جهاد کشاورزی کرج [آشنایی با بزرگترین نهالستان کشور]

راهنمای خرید نهال از جهاد کشاورزی کرج

راهنمای خرید نهال از جهاد کشاورزی کرج

موقعیت جغرافیایی و اقلیمی کرج، مرکز استان البرز به گونه‌ای است که شهری همجوار با پایتخت با باغات زیبا، متعدد و بی‌شمار است. به همین دلیل بسیاری از افراد به قصد شروع باغداری خرید نهال از جهاد کشاورزی کرج را دنبال می‌کنند. اصلی این سازمان توسعه کشاورزی و باغداری،  ارتقاء راندمان تولید، افزایش عملکرد این دو حوزه را با محصولات با کیفیت، یکنواخت و پربار دارد. لذا خرید نهال از جهاد کشاورزی کرج به دلیل ضمانت‌دار بودن و برخورداری از لیبل اصالت برای باغداران مطمئن‌تر است.

خرید نهال از جهاد کشاورزی کرج

به همین جهت در فصول کاشت این سازمان بسیار پر رفت و آمد و شلوغ است. اما به دلیل تقاضای بالا برای دریافت نهال و همچنین کمبود بسیاری از نهال‌های پربار و زود بازده، این سازمان با بسیاری از نهالستان‌های معتبر، تخصصی و برجسته همکاری داشته و با عقد قراردادی نهال‌های مورد نیاز در حوزه باغداری را از نهالستان‌ها دریافت می‌کند یا بسیاری از باغداران و سرمایه‌گذاران را به این نهالستان‌ها ارجاع می‌دهد.

در این رابطه برتر نهال بزرگترین نهالستان کشور است که همکاری مستمری در رابطه با توسعه باغداری با این سازمان داشته و برای کلیه نهال‌های خود با رعایت شیوه‌های تولید و تکثیر، توانسته تاییدیه‌ها و استانداردهای لازم را کسب کند. لذا از سوی این سازمان به بسیاری از باغداران معرفی می‌گردد. به دلیل تنوع ارقام در این مرکز تولیدی، باغداران با طیف وسیعی از سلایق و سرمایه در  اختیار می‌توانند نهال مورد نظر خود را پیدا کنند. نهالستان مرکزی معتبر مهندس قاسمی دارای شعبات اینترنتی در کرج بوده و مفتخر است بدون هیچ گونه مرزبندی نهال‌های درجه یک، مقاوم و بدون آفات را با ضمانت در اختیار باغداران کرجی قرار دهد.

شرایط اقلیمی کرج

بسیاری از افراد به دلیل نزدیکی کرج به تهران فکر می‌کنند که این خطه، کلان شهری بزرگ و صنعتی است اما شرایط اقلیمی کرج و موقعیت جغرافیایی آن به گونه‌ای است که علاوه بر شهر صنعتی، کانون اقتصادی و مهاجر پذیر بودن شهری است که به واسطه سلسله جبال البرز از استان مازندران جدا شده اما تحت تاثیر جریانات بحری دریای خزر و همچنین ارتفاعات رشته کوه البرز از جریانات باران آور، بادآور، رطوبت و خنکی بیشتری نسبت به تهران برخوردار است. همین عامل باعث شده این شهر در میان باغات متعدد محصور باشد.

قرارگیری کرج در دامنه‌های جنوبی البرز و کرانه غربی رود کرج و همسایگی از قسمت شمالی با شهرستان چالوس، باعث اقلیم و آب و هوای معتدل و مرطوب آن شده است. این شهر در ارتفاع ۱۲۹۷ متری از سطح آب‌های آزاد واقع و از میانگین بارشی بسیار مطلوبی برخوردار است. تمامی این پارامترها باعث شده این شهرستان دارای ۱۳۵۰۰ هکتار اراضی باغی و چندین هزار بهره‌بردار داشته باشد. استان البرز رتبه اول تولید آلوی قطره طلا را در استان با ۲۶۶۰۶ تن به خود اختصاص داده، همچنین در تولید هلو به میزان ۱۲۵۹۹۳  رتبه اول کشور را با ۱۵ درصد تولید کشور دارد.

احداث باغ میوه در کرج صرفه اقتصادی دارد؟

به طور قطع می‌توان گفت که احداث باغ میوه در کرج به دلیل وجود ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی و همچنین اراضی وسع تحت اختیار و سودآور بودن محصولات بسیار صرفه اقتصادی دارد. شهر کرج به تنهایی دارای ۳۸۰۰ هکتار اراضی باغی است و میوه‌های هسته‌دار و دانه دار به میزان ۵۲۵۶۶ تن سالانه از این شهر برداشت می‌شود. علاوه بر آن استان البرز به مرکزیت کرج دارای ۱۳۵۰۰ هکتار اراضی باغی است که میوه‌های سردرختی مانند انواع آلو، شلیل، آلبالو، گیلاس، سیب درختی، هلو، گردو، انگور در آن مورد کشت قرار می‌گیرد.

تنوع شرایط اقلیمی، آگاهی فنی و تخصص بالای کشاورزان و سرمایه‌گذاران، وجود تشکل‌های تخصصی و حمایتی در این حوزه، ‌راه‌های مواصلاتی مناسب هوایی و زمینی، پتانسیل‌های بالای کشاورزی و اراضی مستعد باغی باعث شده احداث باغ میوه در کرج از جمله مشاغل اقتصادی و تجاری محسوب شود. به طور کلی احداث باغ میوه در کرج شامل بررسی عوامل اقتصادی، بررسی عوامل محیطی، انتخاب نهال سازگار و خرید نهال از جهاد کشاورزی کرج یا نهالستان‌های معتبر، آماده سازی زمین و کاشت نهال است.

نحوه خرید نهال در کرج

برای دستیابی به مطمئن‌ترین و سالم‌ترین نهال‌ها در پروسه خرید نهال در کرج مراجعه به جهاد کشاورزی در شهریار در موعد مناسب می‌تواند باعث خرید نهال از جهاد کشاورزی کرج را برای باغداران امکان‌پذیر کند. اما بسیاری از باغداران به دلیل مراجعه دیر هنگام از خرید نهال‌های پربار و با کیفیت و تجاری جا مانده و به دنبال یافتن بهترین نهالستان کشور دچار چالش و سردرگمی می‌شوند.

بهترین نهال برای کاشت در کرج

اما هیچ جای نگرانی نیست زیرا مجموعه بزرگ، با سابقه و مطرح برتر نهال نهالستانی نمونه از طرف جهاد کشاورزی است که توانسته با سایت اینترنتی و تجاری خود پاسخگوی باغداران شهر کرج نیز بوده و نهال‌های مورد نظر ایشان را با بهترین کیفیت، بالاترین درجه سلامت و معتبرترین ضمانت‌نامه‌های کیفی و عدم بیماری عرضه کند. این نهالستان به دلیل کیفیت کار، رعایت استانداردهای تولید نهال و همچنین رضایت خاطر مشتریان نهالستانی مورد تایید جهاد کشاورزی کرج برای خرید نهال در این باغ شهر مستعد  است.

بهترین نهال برای کاشت در کرج

با تفاسیر ذکر شده از موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی شهر کرج بسیاری از باغداران برای رسیدن به سود بالا به دنبال بهترین نهال برای کاشت در کرج هستند تا بتوانند نهالی را مورد کشت قرار دهند که میوه آن یک دست، با کیفیت بوده و خواهان زیادی در بازارهای فروش و صادراتی داشته باشد. از میان تنوع ارقام نهال میوه در این استان و شهرستان‌های اطراف میوه‌های مانند آلوی قطره طلا، هلو، شلیل، گیلاس و آلبالو علاوه بر رکورد استانی در سطح رکورد کشوری نیز بالاترین برداشت از واحد سطح دارند.

به طوری که یکی از باغداران ساوجبلاغی توانسته با برداشت ۸۴ تن آلو در سال میانگین کشوری ۳۸ تن را نیز کنار گذاشته و رکورددار تولید این محصول باشد. همچنین نهال شلیل در این شهر سطح زیر کشت بالایی دارد به طوری که میانگین برداشت کشور در هر هکتار ۶۰ تن است اما در این استان ۶۵ تن نیز برداشت می‌شود. میزان و پراکنش متعادل بارش‌ها، شرایط اقلیمی مناسب، موقعیت کوهپایه‌ای این شهر باعث شده وضعیت باغستان‌های این بخش بسیار غنی و حاصلخیز باشد.

معتبرترین مرکز فروش نهال در کرج را بشناسید

برای اینکه بدانید معتبرترین مرکز فروش نهال در کرج باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که بتوانید با خیال آسوده سرمایه خود را در این مرکز صرف کرده و نهال‌های آن را در اختیار داشته باشید؟ باید بدانید که در وهله اول این مرکز باید مورد تایید جهاد کشاورزی، موسسات تحقیقات بذر و گواهی ثبت گیاه، کمیته فنی نهال استان و ارگان‌های بهداشتی بوده و در نهایت نهال را با ویژگی‌های زیر توزیع کند.

  • برخورداری نهال از شناسه معتبر و لیبل اصالت
  • نهال به همراه گواهی عاری از آفات و کارت قرنطینه استانی عرضه شود
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته از باغدار داشته و مشاوره‌های تخصصی رایگان عرضه کند.
  • دارای نهال‌های متنوع باشد
  • ضمانت برگشت را در صورت نارضایتی باغدار برای نهال در نظر گرفته و آن را به مدت دو سال از نظر کیفیت و سلامت تضمین کند.

بهترین نهال کشور

جمع‌بندی

از محوریت این نوشتار می‌توان به این نتیجه استناد کرد که خرید نهال از جهاد کشاورزی کرج و همچنین نهالستان‌های مورد تایید این سازمان باعث می‌شود بتواند در کلانشهر کرج واقع در دامنه‌های کوهپایه‌ای البرز با پتانسیل‌های بالای کشاورزی با کاشت نهال بالاترین سود را به دست آورد.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۹

منبع: paliznahal.ir

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *