خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد محیط زیست

انشا در مورد محیط زیست

انشا ادبی با موضوع محیط زیست

انشا محیط زیست

انشا با موضوع محیط زیست به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا محیط زیست

به محیط و جایی که انسان در آن زندگی می‌کند محیط زیست گفته می‌شود. تمام درختان، موجودات زنده، رودخانه‌ها، طبیعت زیبا و حتی اجزای غیر زنده طبیعت محیط زیست را تشکیل می‌دهند. محیط زیست و طبیعت نعمتی است که خداوند مهربان به امانت در اختیار انسان قرار داده تا از آن بهره ببرد و نیازهای خود را تامین کند.

زمانی که ما از زندگی شهری خسته می‌شویم و نیاز به تفریح داریم به دل طبیعت پناه می‌بریم تا با دیدن زیبایی‌های آن و گرفتن انرژی دوباره به زندگی روزمره خود ادامه دهیم. طبیعت و محیط زیست در برابر انسان‌ها بسیار بخشنده است و هر چه را که دارد در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اما در دنیای امروز با استفاده بیش از حد از منابع طبیعی، آلوده کردن محیط زیست، تخریب زیستگاه موجودات زنده به آن آسیب‌های زیادی وارد کرده‌ایم. ضررها و تخریب‌هایی که در طبیعت ایجاد می‌شود در زندگی و فعالیت‌های انسان‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.

با قطع درختان دیگر طبیعت و منظره‌ای زیبا برای دیدن و هوایی تازه برای استفاده از آن وجود نخواهد داشت. آلوده کردن آب‌ها‌ باعث بیماری انسان‌ها می‌شود و ممکن است دیگر آب آشامیدنی در اختیار ما نباشد. و با آلوده کردن هوا زندگی و نفس کشیدن برای ما سخت می‌شود.

بنابراین وظیفه‌ی همه‌ی ما در برابر این همه لطفی که خداوند و محیط زیست به انسان‌ها عطا کرده است تلاش برای حفاظت از آن می‌باشد. زمانی که قدم به طبیعت می‌گذاریم با نریختن زباله، روشن نکردن آتش، آسیب نرساندن به درختان و از بین نبردن لانه حیات وحش، آلوده نکردن آب رودخانه‌ و دریاچه‌ها و استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای کاهش آلودگی هوا می‌توانیم به حفظ آن کمک کنیم تا طبیعت و محیط زیستی سالم و زیبا را برای فرزندانمان به ارث بگذاریم.

پیشنهادی: تحقیق دانش آموزی درباره حفاظت محیط زیست
  • کاربران عزیز در صورتی که انشایی با موضوع محیط زیست و حفاظت از آن نوشته اید می توانید از طریق قسمت نظرات برای ما ارسال کنید. 

انشا اختصاصی / hgv

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *