خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد سفر خیالی به فضا

انشا در مورد سفر خیالی به فضا

انشا دانش آموزی درباره سفر خیالی به فضا

انشا در مورد سفر خیالی به فضا

انشا با موضوع سفر خیالی به فضا به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا سفر خیالی به فضا

همه ما در کودکی، شب هنگام غرق تماشای آسمان شده‌ایم. بارها و بارها سعی کرده‌ایم ستاره‌ها را بشماریم. با کنجکاوی به ماه خیره شده‌ایم و سعی کرده‌ایم تشخیص بدهیم چند ستاره یا سیاره در اطراف ماه می‌توانیم پیدا کنیم و ببینیم. می‌گفتیم اگر نور چشمک زن داشته باشند، ستاره هستند و اگر نورشان ثابت باشد و چشمک نزنند سیاره هستند. ساعتها به آسمان خیره می‌شدیم و کنجکاوانه همه جا را رصد می‌کردیم تا بلکه ستاره‌ای دنباله‌دار پیدا کنیم. برای امثال ما که در شهرهای بزرگ و پرهیاهو و مملو از آلاینده و ترافیک زندگی می‌کنیم هرگز دیدن آسمان واقعی میسر نمی‌شود. اگر به روستاها و یا شهرهای کوچک برویم منظره‌ای متفاوت از آسمان را خواهیم دید.

آسمان شبیه به یک پارچه مخمل مشکی و مملو از ستاره‌هایی می باشد و به قدری زیاد هستند که گویا مانند الماس‌های درخشان بر روی این پارچه مخمل دوخته شده‌اند. آسمانی محسور کننده که ذهن را تا بی‌نهایت می‌کشاند و قوه تخیل و رویا را فعال می‌کند.

چه واقعیت‌هایی پشت پرده فضا وجود دارد؟! در عالم تخیل کودکانه سیارات دارای چهره بودند!. چشم و ابرو و دهان و بینی داشتند!. می‌توانستند حرف بزنند و بچرخند و بازی کنند!. ژوپیتر از همه با نمک‌تر تصور می‌شد با شیطنت‌های کودکانه!. در عالم کودکانه موجوداتی با چهره‌های عجیب و غریب و گاهی ترسناک تصور می‌کردیم که از بالا به زمین و ما نگاه می‌کنند و برای ما نقشه می‌کشند تا به ما حمله کنند و در جنگی نابرابر و با سلاح‌های مخوف، انسان‌ها و موجودات زنده و گیاهان را به کام مرگ بکشانند! با خود فکر می‌کردیم سیاره‌ها دنبال هم می‌دوند و بازی می‌کنند!.

موجوداتی، با یک چشم در وسط پیشانی آنها تصور می‌کردیم که در تاریکی شب‌ها ما را خواهند دزدید و با خود به فضا خواهند برد و بر روی ما آزمایش‌های ترسناک انجام خواهند داد.

دنیایی مدرن برای آنها تصور می کردیم، با ماشین هایی پرنده!. در مورد حلقه نورانی زحل کنجکاو بودیم و وحشت زده از حرارت و داغی خورشید!. بعدها که متوجه حضور فضا نوردان به فضا شدیم و فهمیدیم در فضا نیروی جاذبه وجود ندارد و همه چیز معلق است، فضا نوردان را در حالت‌های شناور و خنده‌دار در فضا تصور می‌کردیم!.

بسیاری ار ما انسان‌ها حتی زمانی که به مرحله رشد و بالندگی رسیدیم باز هم عطش شدید کنجکاوی خود در مورد سفر به فضا را تجربه کرده‌ایم و در صدد برآمدیم تا به هر طریقی شده است پرده از رازهای نهفته فضا برداریم.

از دیر باز تا کنون بشر به دنبال ابداع وسایل برای رصد فضا بوده است، از تلسکوپ‌های ساده و ابتدایی بگیرید تا فضاپیماهایی مدرن و رویایی امروز. هنوز هم وقتی می‌شنویم در سیاره‌ای دیگر آب پیدا شده است و یا می‌تواند حیات در آن وجود داشته باشد، کنجکاوی ما را رها نمی‌کند تا از تمام حقایق آن‌ها پرده برداریم، و بفهمیم آبها در سیارات دیگر چگونه هستند و چه موجوداتی در آن جا زندگی می‌کنند. چه می‌خورند ؟! آیا موجوداتی فوق مدرن برای تسخیر زمین هستند؟! با علمی بسیار بیشتر از انسان‌های زمینی!.

این کنجکاوی، ما را به کشف راه‌های عظیم برای رساندن به ناشناخته‌های فضا نزدیک‌تر کرد تا جایی که امروزه موفق به گرفتن عکس‌های واضح و باکیفیت از فضا شده‌ایم و امکان سفر به فضا در آینده فراهم گردیده است. دنیایی که دیگر، آن چنان هم راز سر به مهر نیست و هر روز بیشتر و بیشتر با رموزش آشنا می‌شویم.

بشر به همین مقدار اکتفا نکرده است و به فکر سفر کردن به فضا برای انسان‌های ثروتمند در سال‌های پیش رو افتاده است و در حال آماده کردن مقدمات آن است. و به همین جا نیز بسنده نکرده است و به فکر ادامه زندگی در سیارات دیگری به جز زمین است وپژوهش می‌کند تا ببیند چگونه می تواند از منابع آن‌ها برای زندگی استفاده نماید. نمی دانیم در سال‌های آتی با چه چیزی رو به رو می‌شویم ولی تحولاتی بس عظیم در پیش است.

پیشنهادی: انشا درباره آدم فضایی
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *