خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد خرید از بازار

انشا در مورد خرید از بازار

انشا دانش آموزی خرید از بازار

انشا در مورد خرید از بازار

انشای دانش آموزی با موضوع خرید از بازار به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا خرید از بازار

خرید از بازار یک تجربه جذاب و متفاوت است. وقتی وارد بازار می‌شوید، با رنگارنگی های فراوان، عطرهای مختلف و صدای  فروشندگان روبرو خواهید شد. در بازار جریان زندگی مشاهده می‌شود.انسان‌هایی با نیازهای مختلف در یک فضای مشترک جمع می‌شوند تا وسایلی که می‌خواهند را خریداری کنند. هر کدام از آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند اما در این بین شباهت‌هایی نیز وجود دارد. گروهی در صف میوه هستند. برخی منتظرند تا نوبت‌شان به خرید گوشت برسد. عده‌ای از افراد ماهی‌ها را بررسی می‌کنند تا تازه‌ترین‌شان نصیب آن‌ها شود.

کودکان دست بزرگ‌ترهایشان را سفت گرفته‌اند تا مبادا گم شوند. صدایی از یک باند قدیمی نشانی ظاهر یک کودک را می‌دهد. گویی تلاش یکی از بچه‌ها برای گم نشدن بی‌نتیجه مانده است. مردم دقایقی را صرف پیدا کردن او می‌کنند اما فایده‌ای ندارد، پس به خرید خود باز‌میگردند. خرید از بازار این مشکلات را نیز دارد. زنی به همراه یک پیرزن در حال جدا کردن هویج‌های خوب از بد است. زن بلند فریاد می‌زند تا جمله‌هایی را به مادربزرگ کم‌شنوای خود بگوید اما بی‌فایده است. مغازه‌داری باسلیقه، میوه‌ها را به ترتیب رنگ چیده‌است. قرمز‌ها کنار هم، سپس محصولات نارنجی، زرد، سبز و… . رنگین‌کمانی از میوه‌ها در مغازه‌اش نمایان می‌شود و همین باعث شده که مشتریان بسیاری داشته باشد.

فروشنده‌ای اجازه نمی‌دهد که مشتری خودش محصولات را بردارد و به این دلیل عصبانی است. تعدادی از افراد ناراحت می‌شوند و به یک مغازه دیگر در بازار می‌روند. گذر زندگی را دربازار بهتر می‌توان دید. یک گوجه شبیه قلب رشد کرده و تعدادی از خانم‌ها سرگرم آن هستند. بازار پر از لحظه‌هایی است که خرید را دلپذیر می‌کند تا انسان درگیر خستگی ناشی از آن نشود. تنوع محصولات در این محیط بسیار زیاد است و افراد می‌توانند از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را در آن پیدا کنند. با صدای مادر که می‌گوید: به چی زل زدی؟ به خودم می‌آیم و می‌فهمم که یک ساعت است به آدم‌ها نگاه می‌کردم. کیسه‌های خرید را از او می‌گیرم و به خانه برمی‌گردیم.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *