خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد خورشید با مقدمه و نتیجه گیری

انشا در مورد خورشید با مقدمه و نتیجه گیری

انشا ادبی درباره خورشید 

انشا در مورد خورشید با مقدمه و نتیجه گیری

انشا با موضوع خورشید با مقدمه و نتیجه گیری به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا خورشید

مقدمه

امروز سرت را بلند کن و به آسمان نگاه کن. می‌بینی! همان گرمابخش بزرگ که اجازه نمی‌دهد کسی مستقیم به او نگاه کند. همان چیزی که به شهر ما نور می‌بخشد و صاحب روشنایی روز است. آری! منظورم همان خورشید است که سخاوتمندانه به همه می‌تابد.

بدنه

خورشید آسمان به همه گرمی می‌بخشد؛ فارغ از اینکه چه کسی خوب یا بد و یا چه کسی زشت یا زیباست. او گرما و نورانیت خود را به زمین و ساکنان آن هدیه می‌کند.

تصور کن یک روز نباشد، دنیای تاریک، جهان مرده و انسان‌های یخ‌زده و افسرده روی زمین چه می‌کنند؟ آری! نبود او از تصور خارج است. چرا که همیشه هست، همیشه گرمای خود را بی‌منت ارزانی می‌دارد.

شاید گاهی با ابرها بازی کند و پشت آنها پنهان شود تا زمین را قطرات باران نوازش کند، اما می‌دانیم که می‌آید؛ در پس پرده ابرهای تیره پنهان شده تا زمین سیراب شود، سپس رخ نشان دهد.

امروز قدم می‌زدم و اطرافم را نگاه می‌کردم؛ گلها، درختان، پرندگان، انسان‌ها، همه سهم خود را از خورشید دریافت می‌کنند بی آنکه به سهم دیگری دست‌درازی کنند.

گلهای زیبا و درخشان که نشانه عشق و امید هستند، با نور خورشید قد می‌کشند و خودنمایی می‌کنند. آفتابگردان را ببین که چگونه مسحور زیبایی خورشید است. هرکجا آفتاب برود، او هم به همان سمت خم می‌شود.

درختان را دیدی که برگ‌های خود را زیر نور خورشید با موسیقی باد به نمایش می‌گذارد؟ همان درختانی که با کمک آفتاب برای ما اکسیژن می‌سازند تا ما نفس بکشیم.

پرندگانی که روی شاخته درختان بازی می‌کنند، حمام آفتاب می‌گیرند و رنگ‌های جذاب پرهایشان را به رخ تماشاگر می‌کشند؛ و انسان‌هایی که همه انرژی خود را هر روز با سلامی به خورشید، دریافت می‌کنند. همه ما به وجود این نعمت خدادای وابسته‌ایم.

نتیجه‌گیری: عظمت خداوند در نعمت‌هایی که به انسان‌ها بخشیده، نمایان است. از حیاتی‌ترین نعمت‌هایی که خدا به ما هدیه داده است، خورشید است.

همه موجودات روی زمین سهمی از سخاوت خورشید دارند. از کوچکترین موجودات تا بزرگترین آنها. خورشید، امیدبخش، روشنی‌بخش و گرمابخش زمین است. از وجود اوست که درختان اکسیژن تولید می‌کنند برای تنفس ما، گل‌ها رنگ می‌گیرند، خاک گرم می‌شود و بستری برای رشد گیاه فراهم می‌کند.

همه اجزای این دنیا مانند یک زنجیر به هم متصل هستند. هرکس نقش خود را ایفا می‌کند و کار را به دست دیگری می‌سپارد. خورشید هم بخش مهمی از این زنجیره است.

بیشتر بخوانید: انشا در مورد طلوع خورشید

انشا اختصاصی _ نویسنده: محیا بخشی فرد

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *