خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد سفر به کویر

انشا در مورد سفر به کویر

انشا دانش آموزی درباره سفر به کویر

انشا در مورد سفر به کویر

انشا با موضوع سفر به کویر به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا سفر به کویر

زمانی که از ما درباره طبیعت و زیبایی‌های آن سوال میپرسند بدون وقفه به یاد یک جنگل‌ سبز، دریا، رودخانه‌ای خروشان یا دشتی پر از گل میفتیم و همیشه از وصف زیبایی کویر غافل می‌شویم. برخی افراد که تا به حال به کویر سفر نکرده‌اند یا درباره آن چیزی نمیدانند فکر می‌کنند کویر فقط یک مکان خشک و بدون آب است. من نیز تا قبل از اینکه به کویر سفر کنم این ذهنیت را داشتم. کشور ما ایران دارای کویرهای مختلفی در استان‌های اصفهان، سمنان، یزد، کرمان با نام‌های کویر مصر، ابوزید آباد، مرنجاب و … است. یاد خاطره‌ای از سفر به کویر ابوزید آباد افتادم.
سفر من به کویر همراه با دوستانم به یکی از بهترین خاطره‌های زندگی‌ام تبدیل شد. ما از تهران به سمت کویر ابوزید آباد حرکت کردیم و نزدیک به ساعت ۹ شب به آنجا رسیدیم. از ماشین که پیاده شدم زیر کفش‌هایم نرمی شن‌های کویر را احساس کردم و زمانی که به بالا نگاه انداختم آسمان شب پر از ستاره‌های زیبا و درخشان بود. ما تصمیم گرفته بودیم که به کاروانسراهای موجود در کویر نرویم و زیر آسمان شب، در چادر استراحت کنیم. رفتن ما به کویر همزمان با بارش‌های شهابی بود که دیدن حرکت آن همه شهاب سنگ کوچک از میان ستاره‌ها غیرقابل وصف است. این یکی از زیبایی‌های کویر بود.
ما تا صبح در کنار آتش بیدار و منتظر دیدن طلوع خورشید بودیم. هنگام طلوع، خورشید از پشت تپه‌های شنی آرام آرام بالا آمد و به شن‌های سرد گرما بخشید و یک فضای رویایی ایجاد نمود. دویدن و راه رفتن بر روی شن‌ها بدون کفش بسیار لذت بخش است اما باید مواظب باشید که پایتان را بر روی موجودات داخل شن‌ها که در آنجا پنهان شده‌اند نگذارید.

شاید شنیده باشید که غروب خورشید در کویر بسیار دلگیر است اما من به شما میگویم لحظه غروب در کویر یکی از شاهکارهای خلقت خداوند محسوب می‌شود. کاش دوباره بتوانم به کویر سفر کنم و خاطره‌های بیشتری بسازم.

موضوعات پیشنهادی برای انشا دانش آموزی

انشا اختصاصی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *