خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد گل نرگس

انشا در مورد گل نرگس

انشا دانش آموزی درباره گل نرگس

انشا در مورد گل نرگس

انشا با موضوع گل نرگس به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا گل نرگس

گل نرگس از دسته گیاهان تک لپه‌ای است که کمتر کسانی درباره زهرآگین بودن آن اطلاعات دارد. گل نرگس گلبرگ‌هایی به رنگ های سفید، نارنجی و زرد دارد که به اندازه های مختلف در طبیعت یافت می شود. نگه‌داری این گل زیبا و خوشبو بسیار ساده است و همین موضوع سبب علاقه مندی باغبانان به این گل شده است.
گل نرگس با وجود نگه‌داری و رشد بسیار ساده، پیاز بسیار سمی و زهرآگینی دارد. این گل حاوی ماده شیمیایی بسیار سمی است که پیاز آن دارای بیشترین غلظت ماده می‌باشد. سقراط فیلسوف یونانی، این گل را «گردنبند خدایان دوزخ» معرفی کرده است.

گل نرگس، نماد تولد و آغازی دوباره است. گل نرگس برای تولد نوزادان تازه متولد شده نیز استفاده می‌شود، که به معنی فرا رسیدن بهار زندگی نوزاد متولد شده است. گل نرگس در کشور ولز به عنوان گل ملی شناخته شده می‌شود. در ایران نیز این گل خوشبو را نماد ظهور امام زمان(ع) می دانند. شما نیز تا به حال گل نرگس را بوییدید تا تمام سلول های بدنتان از بوی خوش و معطر این گیاه پر شود؟

پیشنهادی: انشا از زبان گل

انشا اختصاصی _ نویسنده: فاطمه شهری

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *