خانه » مهارت نوشتاری » انشا با تضاد معنایی عجله و صبر

انشا با تضاد معنایی عجله و صبر

انشا درباره تضاد معنایی عجله و صبر

انشا تضاد معنایی عجله و صبر

انشا با موضوع تضاد معنایی عجله و صبر به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا تضاد معنایی عجله و صبر

صبر…، عجله…،
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی. عجله کار شیطان است.
اینها اولین چیزهایی هستند که بعد از شنیدن این دو کلمه به ذهن خطور می‌کنند.

صبر و صبوری بیشتر کار انسان‌های مهربان است. آنان که طاقت زیادی دارند و در برابر ناملایمات نه می‌شکنند و نه تسلیم می‌شوند بلکه سعی می‌کنند آرامش خود را حفظ کنند، فکر کنند، راه چاره بیندیشند، تصمیم بگیرند و راه انتخاب کنند، ذره ذره جلو بروند تا به هدف نهایی دست پیدا کنند. در طی طول مسیر خم به ابرو نمی‌آورند، عصبی و پرخاشگر نمی‌شوند. با رفتار و عملکرد بد نمی‌خواهند انتقام خود را از زمین و زمان بگیرند و با این که دلی پر درد و تلاطم دارند، آرام کنارتان می‌نشینند و با محبت نگاهتان می‌کنند و به درد دلهایتان گوش می‌دهند. با وجودی که درونشان می‌سوزد، شما را در محبتشان غرق می‌کنند. در بدترین شرایط روحی و جسمی باز هم به دیگران فکر می‌کنند. سعی می‌کنند باری از دوش آنها بردارند. در جاهایی که صف است آرام سر جایشان می‌ایستند تا نوبتشان شود. برای وقت همگان ارزش قائلند و احترام می‌گذارند.

افراد عجول، بی‌تحمل و عصبی و پرخاشگرند. می‌خواهند سریع به خواسته خود برسند. طاقت وقت صرف کردن ندارند، اصطلاحا می‌خواهند از روی همه کس و همه چیز رد شوند تا کار خود را حل کنند. انگار وقت بقیه ارزش ندارد. اگر صف باشد به هر بهانه‌ای می‌خواهند زودتر خود را به جلو برسانند. زمانی برای درد و دل و شنیدن حرفهای شما ندارند، فقط به خودشان فکر می‌کنند. بدون تامل و فکر کردن تصمیمات آنی و عجولانه می‌گیرند. فقط می‌خواهند کاری انجام بدهند. دقت و ظرافت در امور ندارند. گاها تند تند و بدون فاصله و نامفهوم حرف می‌زنند. شرایط زندگی را هم برای خود هم برای دیگران سخت می‌کنند. فشار و استرس بیشتری تحمل می‌کنند. همیشه فکر می‌کنند عقب افتاده‌اند و زمان کم دارند. به همین خاطر هیچ مسئولیتی را نمی‌توانند به نحو احسن انجام دهند.

راستی یاد یک مطلبی افتادم، قضاوت خرافی یا واقعی بودنش را هم به عهده شما می‌گذارم! شنیده‌اید وقتی عطسه می‌کنند می‌گویند صبر آمد! یعنی اگر می‌خواهید کاری شروع کنید یا جایی بروید مکث کنید، فعلا نروید و فعلا انجام ندهید! در اکثر مواقع از قضا واقعا هم یک پیش آمدی رخ می‌دهد که می‌گوییم خوب شد صبر کردم یا اگر می‌رویم پیش آمدی رخ می‌دهد که می‌گوییم کاش نیامده بودم! خلاصه همان طور که گفتم قضاوتش با شما!

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *