خانه » مهارت نوشتاری » انشا با تضاد معنایی سلامتی و بیماری

انشا با تضاد معنایی سلامتی و بیماری

انشا درباره سلامتی و بیماری

انشا با تضاد معنایی سلامتی و بیماری

انشا با موضوع تضاد معنایی سلامتی و بیماری به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا با موضوع تضاد معنایی سلامتی و بیماری

دنیا را داشته باشید اما سلامتی نداشته باشید هیچ فایده‌ای ندارد. شاید بگویید اگر پول نباشد نمی‌شود راه درمان و دستیابی به سلامتی را، کامل پیمود. اما گاهی بیماری‌هایی هستند که عظیم‌ترین ثروتها هم نمی‌تواند به درمانشان کمک کند.

وقتی بیماری نقرس داشته باشید از خوردن انواع گوشت‌ها و حبوبات محروم می‌شوید. وقتی بیماری دیابت داشته باشید از خوردن شیرینی‌ها و مواد کربوهیدرایت‌دار و حتی ساده‌ترین ماده غذایی یعنی نان محروم می‌شوید. با خوردن خیلی از میوه‌ها مشکل پیدا می‌کنید. یا با یک سرما خوردگی ساده، آبریزش بینی و گلو درد، کامتان تلخ می‌شود. با گرفتن یک سر درد کل برنامه‌ریزی کاری یک روزتان بهم می‌ریزد.

برای درمان هر بیماری چه ساده، چه پیچیده، چه سبک، چه مزمن مجبور به خوردن داروهایی می‌شوید که عوارض جانبی آنها، شما را به درد سر می‌اندازد. یکی روی گوارش شما اثر می‌گذارد و یکی روی کلیه و یکی روی فشار خون و… . هر کدام از ما که سلامتی اعضای بدنمان را به طور کامل داریم و از همه اعضای بدن بهره‌مندیم تا چه حد قدر بدنمان را می‌دانیم. چقدر مواظب تغذیه و سبک زندگیمان هستیم تا به اعضای ارزشمند بدنمان آسیب نزنیم. چقدر مواظب تغذیه خود هستیم و فقط برای پر کردن شکم و سیر شدن و یا فقط به خاطر طعمهای خوشمزه، خوراکیهای مضر را پی در پی استفاده می‌کنیم.

بیماری‌ها واقعا ناتوان کننده و کلافه کننده هستند. چشمانی که با آنها می‌بینیم. گوشهایی که با آنها می‌شنویم. دستانی که با آنها کار می‌کنیم. پاهایی که با آنها راه می‌رویم. مغزی که درست فعالیت دارد. قلبی که مرتب می‌تپد. کلیه‌هایی که کار خود را انجام می‌دهند. ریه‌هایی که تنفس ما را تنظیم می‌کنند. کبدی که بدن ما را پالایش می‌کند. تا چه حد برای ما مهم هستند.

بسیاری از انسانها با اختلال در اعضای بدنشان دست و پنجه نرم کرده و زجری عظیم را تحمل می‌کنند. سلامتی گرانقدرترین چیز در زندگی انسان است. بیماری باعث رنجوری و پریشانی فرد می‌شود. سلامتی و بیماری فقط مختص جسم نیست. روح و روان انسان نیز باید سلامت باشد. خیلی از بیماری‌های روحی باعث پیدایش بیماری‌های جسمی می‌شوند. بیماری چه در روان باشد چه در جسم نیاز به مداوا دارد. انسان سلامت می‌تواند در هر شرایطی زندگی آینده خود را تامین کند.

بیماری فقط آسیب‌ رساندن به خود فرد بیمار نیست بلکه اطرافیان آن فرد را نیز درگیر می‌کند. حتی بیشتر از خود فرد بیمار، اطرافیانش دچار رنج و عذاب می‌شوند. دیدن عزیزشان در حال بیماری از یک طرف و پرستاری کردن از او از طرف دیگر به آنها فشار وارد می‌کند. در این جا نباید قشر ارزشمند جامعه پزشکی را فراموش کرد که اگر آنها نبودند، معلوم نبود چه بر سر انسان‌ها می‌آمد. حیوانات هم از این قاعده مستثنی نیستند. آنها هم اگر سلامت نباشند چرخه حیاتشان به مشکل بر می‌خورد و به ناچار و متاسفانه زودتر محکوم به نابودی می‌شوند. کاش روزی برسد که هیچ موجود زنده‌ای بیماری و نقص و درد را تجربه نکند.

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *