خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد محبت و دوستی

انشا در مورد محبت و دوستی

انشا ادبی درباره محبت و دوستی 

انشا در مورد محبت و دوستی

انشا با موضوع محبت و دوستی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا محبت و دوستی

از قدیم گفته‌اند از محبت خارها گل می‌شود یعنی حتی سخت‌ترین دلها هم از محبت کردن نرم می‌شود. همه ما دارای احساسات هستیم و احساس مهر و محبت است که دوستی‌ها و رفاقت‌ها را به وجود می‌آورد. هر کسی به یک نوعی مهر و محبتش را به دوستش ثابت میکند.

گاهی وقتها با خرید یک هدیه یا یک قدردانی از کاری که دوستمان برایمان انجام داده یا با یک دست دادن ساده دوستی ما عمیق‌تر می‌شود. دوست فقط یک کلمه نیست و هرکسی دوست محسوب نمی‌شود اما ما با مهر و محبت به دیگران می‌توانیم دوستان خوبی پیدا کنیم. برای اینکه دوستی واقعی و حقیقی باشد باید بین دو دوست علاوه بر احساس محبت؛ صداقت، از خودگذشتگی و امانتداری وجود داشته باشد.

بعضی وقت‌ها یک دوست خوب مثل یکی از اعضای خانواده می‌تواند به انسان کمک کند. هر چه دوستی و محبت بین دو نفر بیشتر باشد گذشت و صداقت هم بینشان بیشتر است. دوست‌ها راز دار یکدیگر هستند و حتی اگر روزی اختلاف یا دلخوری میانشان پیدا شود هرگز راز یکدیگر را فاش نمی‌کنند. به وجود آمدن دوستی یک اتفاق است و هیچ ربطی به موقعیت و شرایط زندگی دو طرف ندارد و هر دونفری که حال هم را بفهمند و بینشان محبتی واقعی پدید بیاید می‌توانند دوست هم باشند.

دوست خوب در روزهای غم و شادی در کنارمان می‌ماند و اگر کاری برای حل مشکلی از دستش بربیاید حتما برایمان انجام می‌دهد و حتی اگر کاری از دستش برنیاید حداقل در کنار ماست و ما را دلداری می‌دهد. همیشه می‌گویند یک رفیق خوب ارزش هزار نفر را دارد یعنی اگر شخصی دوستی خوب و با صداقت در کنار خود داشته باشد بهتر است تا هزار نفری که به وقت نیاز تنهایش بگذارند.

برای اینکه دوستی پایدار باشد ما باید از دوستیمان مراقبت کنیم یعنی نگذاریم کسی رابطه بین ما را خراب کند یا اگر دچار سوتفاهمی می‌شویم آن را با دوستمان صادقانه مطرح کنیم و در مقابل رفتارهای اشتباه دوستمان تا جایی که می‌شود گذشت کنیم. اگر دوستمان به سمت راه اشتباهی می‌رود او را از انجام آن کار بازداریم و در همه حال مراقب هم باشیم و هوای هم را داشته باشیم.

دوستی یک احساس و رابطه مهم در زندگی است که به انسان حس خوب و آرامش می‌دهد. همه در زندگی به دوست نیاز دارند. و ما باید بدانیم ما در خانواده هم دوستان همیشگی داریم این دوست خواهر، برادر یا پدر و مادر ما هم می‌توانند باشند که ما را در هیچ شرایطی تنها نمی‌گذارند و همیشه ما را در راه و کارهایمان یاری می‌کنند. مهر و محبتی که در خانواده هست خیلی ارزشمند و پایدار است و هیچوقت خانواده برای منافع خود به ما آسیب نمیزند. البته رفقای همکلاسی یا هم محلی هم اگر مهر و محبتی بین‌شان به وجود بیاید میتوانند مثل یک خواهر یا برادر به آدم نزدیک باشند. خداوند که مظهر مهر و محبت است از این حس خود در ما هم قرار داده تا بتوانیم در روزهای خوشی خوشحالتر و در روزهای سختی محکم‌تر باشیم.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: فاطمه عبدالرحیمی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

2 دیدگاه

  1. این بیشتر مال دوستی بود

  2. همممش مال دوستی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *