خانه » آگهی رپورتاژ » راهنمای خرید کتاب جمع بندی کنکور+ بهترین زمان و روش جمع بندی

راهنمای خرید کتاب جمع بندی کنکور+ بهترین زمان و روش جمع بندی

درباره خرید کتاب جمع بندی کنکور بیشتر بدانید!

راهنمای خرید کتاب جمع بندی کنکور+ بهترین زمان و روش جمع بندی

کنکور سراسری غول بزرگی است که سالیان سال گریبان‌گیر دانش‌آموزان این مرزوبوم شده است. اهمیت معدل و تاثیر نتایج امتحانات نهایی در رتبه‌ی کنکور، شاید نقش آن را نسبت به دوره‌های قبل کم‌رنگ‌تر کرده باشد اما هم‌چنان سدی است محکم بر سر راه دانش‌آموزانی که قصد دارند با کسب موفقیت در این آزمون بزرگ، آینده‌ی شغلی خود را تضمین کنند.

معرفی بهترین منابع جمع‌بندی کنکور

بسته‌های شبیه ساز کنکور همان‌طور که از عنوان‌شان نیز پیداست، مانند دفترچه‌های آزمون سراسری هستند و شامل درسنامه نمی‌شوند. در ادامه بهترین شبیه سازها را معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین منابع جمع‌بندی کنکور

کنکوریوم مهروماه

انتشارات مهروماه با کمک گرفتن از گروه علمی خود سعی کرده است تا با طراحی بسته‌های کنکوریوم، بانک سوالات آزمون‌های چند سال اخیر در قالب یک مجموعه به داوطلبان ارائه دهد. از نکات مثبت استفاده کردن از این بسته‌ها می‌توان به آشنایی با فضای کنکور، سوالات مهم، سنجش میزان آموخته‌ها و شناخت نقاط ضعف و قوت داوطلب، اشاره کرد.

بسته‌های اختصاصی کنکوریوم مهروماه برای سه گروه رشته‌ی ریاضی، تجربی و علوم انسانی به صورت جداگانه به چاپ رسیده‌اند.

ویژگی‌های کنکوریوم مهروماه

  • ۱۲+۵ دوره کنکور داخل و خارج از کشور ۵ سال اخیر
  • هماهنگی مطالب با شیوه‌ی جدید کنکور سراسری
  • کتاب پاسخنامه‌ی تشریحی که به صورت جداگانه می‌باشد
  • کتاب استراتژی کنکور
  • ویدئو بررسی کنکوریوم

چند کنکور خیلی سبز

چند کنکور خیلی سبز

برای سنجش میزان آموخته‌ها و ایجاد آمادگی در داوطلبان آزمون سراسری، گروه انتشاراتی خیلی سبز کتبی را با عنوان بسته‌های چند کنکور خیلی سبز به چاپ رسانده است. این بسته‌ها مجموعه‌ای از سوالات پرتکرار آزمون‌های چند سال اخیر، پرسش‌های تالیفی گروه مولفان می‌باشد که همگی دارای پاسخنامه‌ی تشریحی هستند.

این کتب با عنوان بسته‌های چند کنکور رشته‌ی ریاضی‌، تجربی و انسانی، در دو جلد پرسش‌های چهارگزینه‌ای و پاسخ‌نامه به چاپ رسیده‌اند. لازم به ذکر است علاوه بر بسته‌های اختصاصی چندکنکور، دروس عمومی آن نیز با همین عنوان برای آشنایی با سوالات پرتکرار در این زمینه با همین عنوان به تالیف رسیده است.

ویژگی‌های چند کنکور

  • ۲۰ آزمون شبیه سازی شده مطابق با کنکورهای سال‌های گذشته
  • ۱۰ دوره آزمون سراسری پنج سال اخیر داخل و خارج
  • اپلیکیشن همه کاره
  • کتابچه‌ی مشاوره

فصل آزمون خیلی سبز

فصل آزمون خیلی سبز

از آن جایی که دروس اختصاصی هر رشته از ضریب بالاتری نسبت به سایر دروس عمومی برخوردار هستند می‌توان به سادگی به این موضوع پی برد که تاثیر بیشتری در نتیجه‌ی پایانی کنکور یا همان رتبه‌ی آن دارند. از این رو انتشارات خیلی سبز مجموعه کتاب‌هایی را با عنوان فصل آزمون، برای داوطلبان آزمون سراسری به تالیف رسانده است که به طور کاملاً ویژه به بررسی سوالات پرتکرار دروس اختصاصی رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی،  نظیر شیمی، فیزیک، زیست، حسابان، هندسه و… به چاپ رسانده است.

کتاب‌های فصل آزمون خیلی سبز، مانند سایر کتاب‌های جمع‌بندی شامل درسنامه نمی‌شوند بلکه مجموعه‌ای از پرسش‌های چهارگزینه‌ای هستند که بیشترین شباهت را به سوالات کنکور دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت کتب فصل آزمون، داشتن پاسخنامه‌ی تشریحی می‌باشد که داوطلبان را برای رسیدن به رتبه‌ی برتر دلگرم‌تر می‌کند.

ویژگی‌های کتاب فصل آزمون

  • همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم کتاب‌های فصل آزمون درس‌نامه ندارند اما طراحی پرسش‌های چهارگزینه‌ای استاندارد و پاسخنامه‌ی تشریحی آنها، نیاز مرور مطالب مهم و اساسی را کاملا برطرف می‌کنند. داوطلبان می‌توانند با اتکاء بر پاسخنامه‌ی تشریحی، نکات مهم آموزشی را مرور نمایند و مطالبی را که تا حدودی در درک‌شان مشکل دارند به راحتی در ذهن خود تثبیت نمایند.
  • از آن جایی که مجموعه کتاب‌های فصل آزمون با توجه به اهمیت مطالب آموزشی از حجم مناسبی برخوردار هستند، دانش‌آموزان پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را مرور و مطالعه کنند.
  • آزمون‌های ارائه شده در کتاب‌های فصل آزمون شامل آزمون‌های فصل به فصل یا همان موضوعی، استاندارد و آزمون‌های به سوی ۱۰۰ (سطح پیشرفته)، چندین آزمون جامع وشبیه‌ساز کنکور می‌باشد.

موج آزمون نشر الگو

موج آزمون نشر الگو

انتشارات نشر الگو هم برای ایام جمع‌بندی کنکور مثل دیگر ناشران فعال در زمینه دست به کار شده است و کتب جمع‌بندی تک درسی را با عنوان موج آزمون نشر الگو برای دروس اختصاص رشته‌های نظری (تجربی، انسانی، ریاضی) به چاپ رسانده است. تفاوت کتب موج آزمون با سایر کتاب‌های جمع‌بندی در این می‌باشد که دارای درسنامه‌ی مختصر اما مفید، چکیده‌ی مطالب مهم و ارائه‌ی نکات طلایی تاثیرگذار در نتیجه‌ی آزمون سراسری، هستند.

علاوه بر مطالبی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم، گروه مولفان نشر الگو با تالیف پرسش‌های چهار گزینه‌ای شبیه‌ساز کنکور، بررسی سوالات پرتکرار آزمون‌های دوره‌های گذشته و ارائه پاسخ‌نامه‌هایی کاملاً تشریحی، سعی دارند داوطلبان را در رسیدن به رتبه‌های برتر آزمون سراسری یاری کنند. قرار گرفتن در فضایی شبیه به فضای کنکور سراسری پیش از تجربه‌ی واقعی آن، می‌تواند تا حدود بسیاری از استرس داوطلبان بکاهد که همین امر موجب بالا رفتن دقت و تمرکز در پاسخ به سوالات می‌شود.

ویژگی کتاب‌های موج آزمون

  • ارائه‌ی درس‌نامه‌هایی کوتاه
  • اشاره به تست‌های کنکورهای سال‌های گذشته و تألیفی
  • بررسی دقیق مفاهیم کتاب درسی

کتاب جمع بندی خیلی سبز

کتاب جمع بندی خیلی سبز

دانش‌آموزانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند می‌توانند با کمک گرفتن از کتاب جمع بندی خیلی سبز، در بازه‌ی زمانی کوتاهی، تمام مفاهیم مهم  کتاب‌های درسی را مرور کنند. این کتاب‌ها با توجه به دروس اختصاصی هر رشته تفکیک شده و در جلدهای جداگانه به چاپ رسیده‌اند.

کتاب‌های جمع‌بندی خیلی سبز (زیست، شیمی، حسابان، علوم و فنون، فیزیک و…) یکی از منابع مفید در ماههای پایانی منتهی به کنکور، برای تثبیت مطالب آموخته شده در طول دوران تحصیل، در ذهن دانش‌آموز می‌باشد.

یکی از دلایلی که باعث شده است کتاب‌های جمع‌بندی خیلی سبز در میان دانش‌آموزان پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم از محبوبیت بالایی برخوردار باشد، مرور چکیده‌ی مطالب مهم آموزشی در قالب درسنامه، استفاده کردن از مثال‌های متنوع برای درک بهتر نکات درسی، ارائه‌ی تمرینات مختلف در رابطه مطالب آموزش داده شده و در نهایت مطرح کردن پرسش‌های چهارگزینه‌ای برای شناخت نقاط ضعف و قوت دانش‌آموز می‌باشد. مرور مطالب درسی با کمک گرفتن از کتاب‌های جمع‌بندی کنکور خیلی سبز نیاز به صرف کردن زمان بسیاری ندارند بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای تثبیت مطالب در ذهن مخاطب در فرصت‌های پایانی مانده به کنکور می‌باشد.

ویژگی کتاب های جمع بندی خیلی سبز

  • ویژگی‌های کتاب جمع بندی خیلی سبز
  • ارائه‌ی درس‌نامه‌‌های کامل همراه با نکات طلایی
  • مثال‌های کاربردی و پرتکرار
  • استفاده از پرسش‌های کاربردی همراه با پاسخنامه‌ی تشریحی

کتاب دور دنیا گاج

کتاب دور دنیا گاج

انتشارات گاج با هدف آشنایی داوطلبان با نحوه‌ی زمان‌بندی پاسخ به سوالات کنکور، سطح سوالات عمومی و اختصاصی در آزمون سراسری، کتبی را با عنوان دور دنیا در ۴ ساعت به چاپ رسانده است که از نظر محتوایی در سطح استانداردی هستند و تاثیر بسیاری در شناخت نقاط ضعف و قوت داوطلب برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب در کنکور سراسری را دارند.

ویژگی‌های بسته دور دنیا گاج

  • ۱۲ دوره آزمون سراسری داخل و خارج کشور
  • پاسخنامه تشریحی

کتاب زرد 12 کنکور قلم چی

کتاب زرد ۱۲ کنکور قلم چی

برای دوران جمع‌بندی پیش از کنکور، انتشارات قلم‌چی هم مانند دیگر ناشران برتر دست به کار شده است و کتاب‌هایی را با عنوان زرد  قلم‌چی به چاپ رسانده است. این کتاب‌های آموزشی به بررسی سطح سوالات ارائه شده در ۱۲ دوره‌ی قبلی آزمون سراسری می‌پردازند. پاسخنامه‌ی تشریحی کتب زرد که به تفکیک رشته‌های آموزشی به چاپ رسیده‌اند؛ تاثیر بسزایی در تثبیت مطالب آموخته شده در ذهن داوطلب و رفع نقاط ضعف او دارد.

ویژگی‌های کتاب زرد قلم‌چی

  • منطبق بر آخرین تغییرات کنکور جدید
  • ۱۲ دوره آزمون سراسری
  • ارائه پاسخنامه تشریحی در جلد دوم

اهمیت جمع بندی در کنکور

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند می‌بایست چند هفته‌ی پایانی فرصت خود، تا پیش از فرارسیدن کنکور را به یک جمع‌بندی پیرامون مطالبی که در طول سال  تحصیلی آموخته‌اند، بپردازند. از آن جایی که مرور کتاب‌های تست که نسبتاً حجیم هستند در این فرصت کوتاه تقریباً غیرممکن است؛ می‌توان به لزوم جمع‌بندی اصولی مطالب کنکوری پی برد.

خوشبختانه ناشران برتری همچون خیلی سبز، مهروماه، نشر الگو، گاج و قلم‌چی با کمک گرفتن از گروه علمی موفق‌ خود، که آنها نیز زمانی این مرحله‌ی حیاتی زندگی تحصیلی‌شان را پشت سرگذاشته‌اند؛ کتاب‌های جمع‌بندی متنوعی را در این زمینه به چاپ رسانده‌اند.

بهترین زمان برای جمع بندی

مهم‌ترین نکته برای کسب موفقیت در کنکور سراسری استفاده‌ی صحیح از زمان می‌باشد. با تاکید بر این موضوع مهم، زمان‌بندی برای یادگیری مطالب کنکور را می‌توان در سه مرحل دسته‌بندی کرد.

مرحله‌ی اول یا همان آغازین: داوطلبان در این بازه‌ی زمانی می‌بایست مطالبی را که در کنکور سراسری از آنها طراحی سوال می‌‌شود به ترتیب اهمیت‌شان اولویت‌ بندی کنند و براساس آن شروع به مطالعه نمایند. استفاده از کتب مختلف با تست‌های متنوعِ استاندارد و هم‌چنین مطالعه‌ی پاسخ تشریحی مسائل، تاثیر بسیاری در یاگیری مطالب دارند.

مرحله‌ی دوم: در این مرحله داوطلب باید با مرور و تست‌زنی‌های متنوع مطالبی را که آموخته است، در ذهن خود تثبیت نماید. استفاده کردن از تست‌های موضوعی میکرو طبقه‌بندی شده و پرسش‌های  مفهومی موجب می‌شوند دانسته‌های داوطلبان تا حدود ۷۰% در ذهن‌شان تثبیت شود.

مرحله‌ی سوم: این مرحله از اهمیت بسیاربالایی برای داوطلبان برخوردار می‌باشد زیرا از نظر زمانی، فرصت کوتاهی تا روز کنکور باقی مانده است؛ پس انتخاب کتب جمع‌بندی استاندارد برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه در این مرحله اهمیت خود را به خوبی نشان می‌دهند.

خوشحال می‌شویم شما عزیزان هم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. ممنون بابت مطلب مفصلی که برای جمع بندی کنکور نوشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *