خانه » دانستنی ها » بالیاژ چیست؟ و مختصر در مورد آن

بالیاژ چیست؟ و مختصر در مورد آن

همه چیز در مورد بالیاژ

بالیاژ چیست؟

بالیاژ چیست؟

بالیاژ لغتی فرانسوی می باشد و نام نوعی تکنیک هایلایت مو است که اولین بار در سال ۱۹۷۰ در فرانسه انجام شد. بالیاژ تکنیکی گفته می شود که در آن آرایشگر آزادانه رنگ را به موهای شما می گذارد، در واقع بلیاژ یعنی مش در هوای آزاد در این روش نسبت به روش سنتی فویل نتیجه ملایمترو طبیعی تری خواهیم داشت .این تکنیک بسیار پیشرفته است و رشد ریشه باعث تغییر شدید در ظاهر این مدل رنگ مو نمی شود و نیاز به روتوش ریشه ندارد.

روش انجام کار

پروسه انجام این رنگ مو به بلندی موها و مدل دلخواه خودتان بستگی دارد. به طور مثال ممکن است شما بخواهید قسمت قسمت موهایتان را رنگ کنید ، برخی از متخصصان رنگ مو ترجیح می دهند موها را با فویل جدا کنند و برخی دیگر موها را به چند دسته تقسیم کرده و سپس هر قسمت را جداگانه با دست رنگ می کنند.

دقت کنید که صرف نظر از مدلی که می خواهید، برای به دست آمدن رنگ مورد نظرتان حداقل باید سه بار به فاصله شش هفته به آرایشگاه خود مراجعه کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید. بعد از آن به مدت چندین ماه می توانید از رنگ مو بالیاژ استفاده نکنید. تنها کافیست که در این فاصله به آرایشگاه رفته و رنگ موی خود را تازه کنید.

بهترین مدل مو برای بالیاژ

می توان گفت بهترین حالت نشان دادن بالیاژ مو وقتی است که موها باز بوده و پایین آن ها فر شده باشد، زیرا در این صورت تنوع رنگی به کار رفته در موها بهتر نشان داده شده و جذابیت بی نظیری به موهای شما می دهد. همچنین بر روی موهای کوتاه مثل مدل باب و یا بر روی موهای مشکی این مدل بسیار زیباست.

بالیاژ در خانه

۱- قبل از رنگ کردن موها، آنها را به صورت چهار تایی تقسیم کنید. برای این کار نیز از گردن شروع کرده و با فرق وسط موها را از گوش تا گردن جدا کنید.

۲- روی موهای قسمت گردن در هر سمت کمی روشن کننده بالیاژ بزنید. این کار را از وسط ساقه مو شروع کرده و با ضربات آهسته تا ریشه موها ادامه دهید. هر قسمت را نیز با پلت بالیاژ روشن تمام کنید تا موها به خوبی رنگ گیرند.

۳- پس از آن هر بار دسته بالاتری از موها را در هر دو طرف سر جدا کرده و هر بار یک دسته از موها را رنگ کنید.

۴- برای رنگ کردن هر قسمت از موها، آن را پایین آورده و با زاویه ۹۰ درجه از سر قرار دهید تا روشن کننده بالیاژ را روی آن بزنید.

۵- با نزدیک شدن به قسمت های بالاتر، دسته های کوچک تری از موها را انتخاب کرده و مانند تصویر با رسیدن با پس سر یک دسته از موها را به صورت مثلثی جدا کنید.

۶- کار خود را در پشت سر و قسمت پس سر پایان بخشید.

۷- بار دیگر از قسمت عقب سر تا روی تاج آن در هر طرف سریک مثلث مانند تصویر به وجود آورده و روی سطح هر کدام از آن ها روشن کننده بالیاژ را بزنید.

۸- دسته های مو را در سمت راست و چپ سر رنگ کرده و یک فرق مورب شکل به وجود آورید. هر بار نیز روی سطح هر دسته از مو روشن کننده بالیاژ بزنید تا به قسمت جلویی و چتری های مو برسید. این قسمت را به شکل یک مثلث تا روی پیشانی جدا کرده و با گیره ببندید.

۹- قسمت چتری ها را نیز به چهار مثلث کوچک دیگر تقسیم کرده و هر بار با عقب بردن یک بخش از مثلث روی سطح آن روشن کننده بالیاژ بزنید تا روشن تر دیده شوند.

۱۰- کمی صبر کنید تا موها به درجه دلخواهی از روشنی دست یابند.

۱۱- موها را با شامپو شسته و با حوله خشک کنید. سپس روی پشت آن تا قسمت جلویی سر تونر زده و رنگ مو را از وسط ساقه مو تا انتهای آن روی موها بزنید. سپس بازهم صبر کنید تا موها به رنگ مورد نظر در آیند. این بار نیز موها را شسته و با کاندیشنر نیز بشویید تا رطوبت از دست رفته آن بازیابد. پس از خشک کردن موها نیز می توانید آن ها را به هر مدل دلخواهی در آورید.

مطالب بیشتری بخوانید

بالیاژ چیست؟ و همه چیز درباره آن _ دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *