خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد کوهستان برفی

انشا در مورد کوهستان برفی

انشای کوتاه و خواندنی درباره کوهستان برفی

کوهستان برفی

در ادامه برای تقویت مهارت نوشتاری، نمونه ای از این انشا قرار داده ایم. با دانشچی همراه باشید.

انشا کوهستان برفی

انشای من درباره کوهستان‌های برفی است. رفتن به کوهستان مخصوصا اگر برفی باشد برای ما بسیار زیبا و دیدنی خواهد بود اما ما بدون همراهی پدر و مادر یا یک بزرگتر از خود نباید به کوه برویم.

کوه نوردان وسایل زیادی برای بالا رفتن از کوه همراه خود می‌برند اما ما بیشتر برای تماشای منظره کوهستان برفی به کوه می‌رویم. برای همین وسایل تفریحی را با خود میبریم. ما باید خیلی مواظب خودمان باشیم زیرا برف‌ها لیز هستند و اگر مراقب نباشیم ممکن است به بدنمان آسیب وارد شود. یا با سُر خوردن روی برف‌ها به دیگران آسیب برسانیم.

برف بازی در دامنه کوه‌های برفی خیلی جالب است و همیشه باعث داشتن یک تفریح خوب می‌شود. ما در کوهستان باید لباس مناسب به تن داشته باشیم تا از سرماخوردن دور بمانیم. لباس‌هایی مانند کاپشن، کلاه، دستکش و چکمه مناسب، ما را از سرما حفظ می‌کند.

یکی از چیزهایی که تفریح در کوهستان برفی را لذت بخش‌تر میکند نوشیدن چای داغ یا خوردن غذاهای گرم مانند آش رشته یا املت در این جور جاها است. یکی دیگر از تفریحات خانوادگی در کوهستان استفاده از تله کابین و تماشای منظره کوهستان از بالای آن است.

با اینکه به نظر میرسد برف همه چیز را می‌پوشاند اما ما باید بدانیم که تمیز نگه داشتن طبیعت کوهستانی خیلی مهم است. ما نباید زباله‌هایمان را در کوه رها کنیم. همچنین از ایجاد صداهای بسیار بلند در کوهستان برفی باید به شدت خودداری کرد زیرا ممکن است یک صدای بلند مانند بوق ماشین یا جیغ دست جمعی موجب ریزش بهمن از کوه شود که بسیار وحشتناک و خطرناک است.

وقتی برف روی کوه‌ها مینشیند و آنها را سفیدپوش می‌کند وقت مناسبی برای ورزش‌های زمستانی مانند اسکی است. البته کوهنوردان حرفه‌ای هم در این زمان برای رسیدن به قله کوه تلاش می‌کنند و با فتح قله‌های پوشیده از برف برای خود افتخار کسب می‌کنند. بلندترین قله ایران که گاهی حتی در تابستان هم برف روی آن نشسته قله دماوند است که در رشته کوه البرز در قسمت شمالی ایران واقع شده است.

یک تفریح کوتاه در کوهستان‌های برفی به همراه خانواده می‌تواند تمام خستگی را از ما دور و ما را برای داشتن یک هفته خوب و پر نشاط آماده کند.

موضوعات پیشنهادی برای انشاهای دانش آموزی

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *