خانه » آگهی رپورتاژ » چرا باید سایت را سئو کنیم؟

چرا باید سایت را سئو کنیم؟

مهمترین دلایل بهینه سازی سایت

چرا باید سایت را سئو کنیم؟

اگر صاحب کسب‌وکاری آنلاین باشید، حتما نام سئو به گوشتان خورده است. متخصصان سئو کاری می‌کنند تا سایت شما در رتبه‌ای بالاتر نسبت به رقبایتان نمایش داده شود. در این مقاله قصد داریم تا به‌صورت مختصر به شما نشان دهیم که سئو سایت چیست و چرا باید یک سایت را به اصطلاح سئو کنیم؟ با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره سئو بدانید.

سئو سایت چیست؟

خب در وهله اول باید درباره سئو صحبت کنیم. شاید بارها و بارها عبارت سئو به گوشتان خورده باشد؛ اما آیا تعریفی کامل و در عین حال ساده درباره سئو سایت را می‌دانید؟ اصلاً سئو سایت چیست؟ خب برای آنکه بتوانیم با سئو سایت فروشتان را چند برابر کنید ، باید بدانید که سئو سایت چیست و چه کاربردی دارد. سئو یا همان SEO، مخفف عبارت Searh Engine Optimization یا به عبارتی، بهینه‌سازی موتور جستجو است. باید بدانید که SEO از ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید. در حقیقت متخصان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ از ابزارهای مختلفی همانند سئو کمک می‌گیرند تا با افزایش بازدید گوگل محصولات و خدمات را در بستر دیجیتال به کاربران ارائه دهند.

همان طور که می‌دانید، کاربران اینترنتی برای یافتن جواب سؤالات خود یا به‌صورت کلی محتوایی که نیاز دارند، از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. موتورهای جستجوی مختلفی از جمله گوگل، یاهو، بینگ و … در سراسر دنیا وجود دارند. البته اکثر ما بیشتر از گوگل استفاده می‌کنیم.

قطعاً  خودتان به‌عنوان یک کاربر از گوگل تا کنون استفاده کرده‌اید. حتی همین محتوایی که در حال مطالعه آن هستید را به احتمال زیاد از موتور جستجوی گوگل پیدا کرده‌اید! وقتی که به‌دنبال یک محتوای خاص و عالی هستید، از گوگل کمک می‌گیرید. به این ترتیب اول یک عبارت را در گوگل جستجو می‌کنید. سپس گوگل به شما وبسایت‌های مختلف را نشان می‌دهد. شما به‌عنوان کاربر ابتدا روی کدام یک از لینک‌ها کلیک می‌کنید؟ خب قطعاً اولین لینک‌ها برایتان اولویت بیشتری دارند.

سئو یک ساز و کار و سیستمی است که با کمک آن می‌توانید لینک محتوای خود را در بین نتایج موتورهای جستجو در اولویت قرار دهید. روش‌های مختلف پولی همانند گوگل ادز این کار را برای شما انجام می‌دهد؛ اما سئو یک روش ارگانیک برای جذب ترافیک به حساب می‌آید. در اصل با رعایت کردن نکات سئو و تولید محتوای سئو محور، می‌توانید به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان دهید که واقعاً در حال تولید محتوای یکتا و مفید برای کاربر هستید و به این ترتیب خود موتور جستجو برای لینک محتوای شما اولویت قائل می‌شود!

چطور با سئو سایت فروشتان را چند برابر کنید ؟

خب فرض کنید که محصول یا خدمات خاصی را به‌صورت اینترنتی ارائه می‌دهید. خب مشتریان شما که به‌دنبال این کالا یا خدمات هستند، قطعاً آن را در اینترنت و موتورهای مختلف جستجو می‌کنند. خب نتایج به ترتیبی که موتورهای جستجو صلاح می‌دانند به نمایش در می‌آیند. کاربران نیز قطعاً به انتخاب لینک‌های اول بسنده می‌کنند و به ندرت لینک‌های ۴ یا ۵ به بعد را نگاه می‌کنند. اگر در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرید، شاید شانسی برای دیده شدن داشته باشید؛ اما در صفحات دوم به بعد که دیگر عملاً به ندرت دیده می‌شوید. چقدر باید خوش شانس باشید که کاربر در صفحه اول به نتیجه‌ای که می‌خواهد نرسد و صفحات بعدی را ببیند.

چطور با سئو سایت فروشتان را چند برابر کنید ؟

به این ترتیب وقتی که لینک محتوای مرتبط با محصول و خدمات شما در اولین جایگاه نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد، به این ترتیب کاربران به احتمال بسیار روی آن کلیک می‌کنند. جذب ترافیک در این شرایط به‌صورت ارگانیک رخ می‌دهد و در نتیجه باعث افزایش فروش می‌شود. به این ترتیب با داشتن سئو سایت عالی، می‌توانید به موتورهای جستجو صلاحیت خود را نشان دهید و از‌این‌رو ترافیک و در نتیجه فروش بیشتری را تجربه کنید.

چرا باید سایت را سئو کنیم؟

در نهایت به سؤال اول رسیدیم. چرا باید سایت را سئو کنیم؟ تقریباً می‌توان گفت که به‌صورت کامل با سئو سایت آشنا شده‌اید و می‌دانید که چه تاثیری روی فروش دارد. پس می‌توان گفت که پاسخ سؤال خود را نیز پیدا کرده‌اید. جالب است بدانید بر اساس آمار، بیش از ۶۰ درصد کلیک‌ها به ۵ نتیجه اول جستجو می‌رسد. پس بیشترین رقابت بر سر قرارگیری در ۵ لینک برتر است. آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس با کمک تیم حرفه‌ای خود تلاش می‌کند تا با رعایت نکات مختلف، به سئوی سایت شما کمک کند. به این ترتیب می‌توانید بهتر دیده شوید، ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشید و در نتیجه فروش بهتری را تجربه کنید.

پس در نهایت می‌توان گفت در صورتی که قصد فروش محصولات یا خدمات خود را به‌صورت اینترنتی  و در بستر وب دارید، حتماً به سئو نیاز خواهید داشت. سئو سایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید وبسایت خود را به دید کاربرانی که می‌توانند به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند برسانید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *