خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد یک روز بهاری

انشا در مورد یک روز بهاری

انشای دانش آموزی درباره یه روز بهاری

انشا در مورد یک روز بهاری

انشا با موضوع یک روز بهاری به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا یک روز بهاری

هر فصلی ازسال دارای زیبایی‌های مخصوص به خودش است مثلا تابستان فصل رسیدن میوه‌های خوشمزه و رنگانگ است یا در پاییز برگ سبز درختان نارنجی و زرد شده و می‌ریزند. و در زمستان، برف می‌بارد و همه جا یکدست سپید می‌شود. اما بهار با آن همه زیبایی غیر قابل وصف است. فصلی که طبیعت، درختان و برخی حیوانات از خواب زمستانی خود بیدار شده و مشغول جنب و جوش هستند. پرندگانی که به دلیل سرما به مناطق گرم مهاجرت کرده بودند در یک روز بهاری دوباره در آسمان آبی دیده می‌شوند. با آمدن بهار همه چیز جان دوباره می‌‌گیرد. درختان جوانه و شکوفه می‌زند و غنچه‌ی گل‌ها باز می‌شود.

یک روز بهاری به زندگی انسان‌ها نیز شادی می‌آورد زیرا با نو شدن فصل و آمدن عید نوروز همگی مشغول خرید و تدارک دید و بازدید با اقوام و دوستان خود می‌شوند تا دیداری تازه کنند. فروردین، اردیبهشت و خرداد سه ماه از فصل بهار هستند. که در ۱۳ روز ابتدایی بهار مدرسه‌ها تعطیل است و دانش آموزان در این روزها بسیار خوشحالند زیرا خبری از امتحان و انجام تکالیف نیست.

اگر شما در فصل بهار قدمی در طبیعت بزنید می‌توانید بوی خوش شکوفه‌ها را استشمام کنید و از دیدن زیبایی آن‌ها لذت ببرید. همچنین زنبورهای عسل را خواهید دید که برای تولید عسل بر روی گل‌ها در حال مکیدن شهد هستند. اگر گوش خود را تیز کنید حتما صدای پرندگانی را که از آمدن بهار خوشحال هستند و آواز می‌خوانند را خواهید شنید. از دیگر زیبایی‌های یک روز بهاری می‌توان به بارش باران و لذت بوییدن بوی خاک پس از باران اشاره نمود. در بهار همه جا سبز و خوش آب و رنگ است. در این فصل است که میوه‌های مورد علاقه من یعنی چاقاله بادام و گوجه سبز می‌رسند. من نیز در یک روز بهاری یعنی سیزده بدر به دنیا آمده‌ام و باعث خوشحالی پدر و مادر خود شدم.

یک روز بهاری به ما یاد می‌دهد که بعد از زمستان سرد با درختان بدون برگ همه چیز دوباره نو خواهد شد و زندگی جریان دارد.

بیشتر بخوانید: انشا درباره فصل بهار

انشا اختصاصی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *