خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد تعطیلات تابستان

انشا در مورد تعطیلات تابستان

انشای دانش آموزی با موضوع تعطیلات تابستان ⛱ 

"انشا

انشا ذهنی با این موضوع جذاب به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

انشا ادبی تعطیلات تابستان

ما دانش آموزان در طول سال تحصیلی تعطیلات زیادی را تجربه می‌کنیم؛ تعطیلی پنجشنبه و جمعه، تعطیلات رسمی مناسبت‌های ملی و مذهبی، عید نوروز، تعطیلات آلودگی هوا، تعطیلات گرد و غبار، تعطیلات بارش برف و یخ زدگی خیابان ها و بالاخره تعطیلات شیرین تابستان که از تعطیلات دیگر طولانی تر و در فصل گرم و سوزان تابستان است.

کیفیت استفاده ما از تعطیلات این فصل به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله عوامل اقتصادی و وضعیت جیب پدر و مادرمان، عوامل فرهنگی، تبلیغات، اراده، انگیزه و استعدادهای خودمان.

به عنوان مثال، اراده و انگیزه‌ی منِ دانش‌آموز مشخص می کند که تابستان را صرف خوردن و خوابیدن کنم یا اینکه تصمیم بگیرم در کنار استراحت به یادگیری مهارت های جدید و یا کارهای مفید دیگری بپردازم.

مثلا می‌توان در تابستان در کلاسهای هنری ثبت نام کرد، هر کس بسته به استعداد و توانایی و علاقه اش می‌تواند در کلاسهایی مثل نقاشی، سفالگری، خیاطی، کامپیوتر، عروسک سازی، موسیقی و… شرکت کند و به مهارت هایش اضافه کند تا در آینده در زندگی اش استفاده کند.

برخی از دانش آموزان در ایام تابستان در کلاسهای ورزشی مثل فوتبال، والیبال، بدمینتون، کشتی و… شرکت می کنند و از این فرصت برای تقویت جسمانی و حفظ سلامتی بدن بهره می برند. بعضی دانش آموزان هم ترجیح می‌دهند برای تابستان وارد یک کار موقت و ساده بشوند و کسب در آمد را تجربه کنند و از همان زمان دانش آموزی یاد بگیرند دستشان در جیب خودشان باشد و روی پای خودشان بایستند.

غیر از یادگیری هنر و کسب درآمد و ورزش، مسافرت یکی از کارهای لذت‌بخش در تابستان است. سفر به مناطق خوش و آب و هوا ، سفر های زیارتی، سفر برای دیدن اقوام و خویشان، خاطرات شیرینی از تعطیلات را برایمان خلق می‌کند.

این تعطیلات فرصت خوبی است که می‌توان در آن به کسب مهارت یا درآمد و تفریح و سرگرمی پرداخت؛ اما باید توجه داشت که باید حد تعادل را رعایت کرد نه اینکه همه روزها مشغول یادگیری مهارت و کار و تلاش باشیم که برای سال تحصیلی بعد خستگی اش در جانمان بماند و نه اینکه دست از تلاش برداریم و فقط به استراحت بپردازیم و عمرمان و وقتمان را هدر بدهیم. بهترین کارها میانه روی است چرا که از قدیم گفته اند: اندازه نگه دار که اندازه نکوست!

انشا در مورد اولین روز مدرسه

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

2 دیدگاه

  1. دارم میگم دو بند شما انشا میارید.

    • محتوا های قرار گرفته بیشتر جنبه آموزشی دارد تا دانش آموز بتواند با نحوه نگارش محتوا آشنا شود و دو بند از دانسته های خود بنویسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *