خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد فست فود

انشا در مورد فست فود

انشا دانش آموزی درباره فست فود

انشا در مورد فست فود

انشا با موضوع فست فود به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا فست فود

وقتی سخن از فست فود می‌شود ناخودآگاه ذهن انسان به سراغ غذاهای ناسالمی می‌رود که سرشار از کالری و قند و چربی هستند مانند پیتزا، برگرها، ساندویچ‌ها و امثال این نوع غذاها، که برای همگی ما آشنا هستند. و شاید کمتر کسی را پیدا کنیم که برای یک بار هم که شده به سراغ غذای فست فودی نرفته باشد. اما در چیستی فست فود باید گفت که فست فود واژه‌ای است انگلیسی و به معنی غذایی است که سریع و آسان آماده می‌شود. که البته در ایران هم طرفداران بسیاری پیداکرده است.

از آنجا که در جهان امروزی انسان‌ها فعالیت‌ها و کارهای زیادی انجام می‌دهند زمان مساله مهمی به شمار می‌رود. انگار در این جهان همه زمان کم دارند و به دنبال صرفه‌جویی در زمان هستند. و این می‌تواند یکی از دلایل مهم تمایل ما به خوردن فست فود یا همان غذای آماده و سریع باشد.

فست فود کم هزینه‌تر و درست کردن آن آسان و برای تهیه آن به مواد غذایی کمتری نیاز است. اما در مقابل معایبی هم دارد. غذاهایی که به فست فود معروف هستند مواد مغذی مناسب و مفید برای بدن ندارند و ویتامین‌های لازم را که از طریق تغذیه وارد بدن می‌شود را به بدن ما انتقال نمی‌دهند. و به دلیل داشتن شکر، نمک و چربی و کالری بالاتر باعث چاقی و فشار خون و … می‌شوند. البته باید این را هم گفت که ممکن است غذاهایی هم که شامل غذای فست فودی نمی‌شوند دارای کالری زیادی باشند و حتی گاهی کالری یکسانی داشته باشند. ولی به دلیل داشتن آب و فیبری که در خود دارند باعث می‌شوند ما احساس سیری بیشتر و طولانی‌تری داشته باشیم. برای مثال ممکن است ما نیم ساعت بعد از خوردن سیب زمینی سرخ شده دوباره حس گرسنگی و تمایل به خوردن داشته باشیم با اینکه کالری زیادی به بدن ما وارد شده است اما با خوردن قرمه سبزی این حس به ما دست ندهد.

موضوع زمانی جالب می‌شود که ما با دانستن این همه آگاهی و علم به مضر بودن غذای فست فودی باز هم سراغ این نوع غذاها می‌رویم. اما مگر نه این که فست فود یعنی غذایی که سریع و آسان آماده می‌شود پس چرا ما نان و پنیر و تخم مرغ آب پز یا آب دوغ خیار و … را به عنوان فست فود نمی‌شناسیم با این که سالم تر و مفیدتر و سریع آماده می‌شوند. واقعیت این است که ما وقتی از غذاهای فست فودی استفاده می‌کنیم احساس لذت می‌کنیم و حس خوشحالی به ما دست می‌دهد.

مزه‌هایی مانند شوری یا شیرینی و غذاهای چرب ارتباط مستقیم با مغز ما دارند و مغز را به خوردن بیشتر تحریک و تشویق می‌کند. به عبارت ساده‌تر دکمه حس لذت در مغز ما فعال می‌شود. به طوری که بعضی افراد حتی با دیدن یک عکس یا فقط فکر کردن به فست فود حس گرسنگی پیدا می‌کنند. حسی که با خوردن یا دیدن سیزیجات پخته به ما دست نمی‌دهد. شاید با کم کردن وعده‌های غذایی فست فودی و استفاده بیشتر از سبزیجات و میوه‌جات و انجام فعالیت‌های ورزشی بتوان هم به سلامتی و هم حس لذت بردن از غذا دست پیدا کرد.

موضوعات پیشنهادی برای انشا دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مریم پورحسن

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *