خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد سفر و مسافرت

انشا در مورد سفر و مسافرت

انشا خواندنی درباره سفر و مسافرت

انشا در مورد سفر و مسافرت
انشا با موضوع سفر و مسافرت به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا سفر و مسافرت

سفر و مسافرت رفتن یکی از بهترین نوع تفریح است. همه ما نیاز داریم که هر چند وقت یکبار از محیط خانه و شهر خود دور شویم، تا علاوه بر استراحت و تفریح تجربه سفر را به دست بیاوریم. سفر رفتن فقط یک آغاز و رفتن به یک مقصد نیست بلکه لذت بردن از راه و مسیر و دیدن مناظر تازه و زیباست. سفر به طبیعت بسیار آموزنده و لذتبخش است. وقتی به یک جنگل سبز یا دریا یا کوه و حتی کویر سفر می‌کنیم با مناظری روبه رو می‌شویم که بعید است در زندگی شهری آن را ببینیم.

سفر از هر نوعی که باشد حال انسان را بهتر می‌کند. اگر سفری تفریحی به کوه یا جنگل برویم دیدن سرسبزی طبیعت و هوای پاک کوهستان ما را سرشوق می‌آورد. صدای پرندگان در جنگل و کوه یا حتی سکوت بی نظیر جنگل که صدای باد در میان شاخه‌های درهم پیچیده درختان به گوش می‌رسد و هنگامی که در جاده جنگلی پیش برویم طبیعت چشمان ما را از برکت و فراوانی درختان نوازش می‌دهد.

در یک سفر تفریحی اگر دل به سفر بسپاریم هر لحظه خدا را ستایش می‌کنیم، از زیبایی طبیعت و عظمت دریای آبی بیکران گرفته تا سرسبزی جنگل و کوه و دشت پهناور همه و همه بزرگی خدا را در یاد ما زنده می‌کنند. سفر در طبیعت ما را با تجربه تر می‌سازد زیرا ممکن است گاهی با چیزهایی رو به رو شویم یا از وسایلی استفاده کنیم که در زندگی روزمره هیچوقت به سراغشان نمی‌رویم مثلا برای درست کردن چای در خانه کافیست زیر کتری روی اجاق گاز را روشن کنیم اما در طبیعت لازم است دست به کار شویم و آتشی درست کنیم و آبی پیدا کنیم، چوب جمع کنیم و خلاصه زمان می‌برد تا چای آماده شود و همین تلاش بیشتر برای کارهای ساده است که سفر در طبیعت را زیبا و جذاب می کند.

اگر برای سفر یک مکان زیارتی را انتخاب کنیم هم نوع دیگری از تجربه را به دست می‌آوریم. رفتن به اماکن زیارتی و حرم امامان روح و جان ما را پاک می‌کند. ما برای ورود وضو میگیریم و با اخلاص وارد می‌شویم. فضای روحانی و معنوی اماکن زیارتی همیشه می‌تواند ما را از غصه‌ها دور کند و به ما آرامش خاطر و احساس امنیت بدهد زیرا که آن حس معنویت که در اینگونه مکان‌ها جاری است ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و ما به یاد می‌آوریم افراد پاک و درستکاری که در این مکان‌ها دفن شده‌اند چقدر به خدا نزدیک بوده‌اند و اکنون که ما در کنار آنها هستیم همین حس نزدیکی به خدا را تجربه می‌کنیم.

رسمی در میان ایرانیان وجود دارد که کسی که به سفر می‌رود در بازگشت برای اطرافیان و دوستان نزدیکش سوغاتی به همراه می‌آورد. این رسم زیبا علاوه بر اینکه نشان دهنده این است که مسافر به یاد دوستان خود در سفر بوده، سبب ایجاد پیوند عاطفی و محکم شدن دوستیها می‌شود.

ما باید بسیار سفر برویم تا بتوانیم زیبایی‌ها و بزرگی خلقت خدا را بفهمیم. یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید بسیار سفر باید تا پخته شود خامی یعنی ما باید انقدر سفر برویم تا مانند یک انسان بالغ فکرمان پخته و کامل شود.

انشای پیشنهادی : انشا سفر به شمال

انشا اختصاصی _ نویسنده: فاطمه عبدالرحیمی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *