خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد سفر به شمال

انشا در مورد سفر به شمال

انشا دانش آموزی درباره سفر به شمال ایران 

انشا سفر به شمال

انشا با موضوع سفر به شمال به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا سفر به شمال

کشور ما ایران یک کشور چهار فصل است. به این معنی که هر قسمتی از آن آب و هوای منحصر بفردی دارد و کمتر جایی در دنیا دارای چنین ویژگی ارزشمندی است. اگر در فصل بهار باشید در جنوب هوا گرم در مرکز و غرب هوا سرد در شمال هوا معتدل و در شرق هوا خنک و خشک است. این تفاوت آب و هوایی ایران را به یک ناحیه گردشگری خوب مبدل کرده است. قسمت شمالی کشور ما که از شهر آستارا در شمال غرب شروع می‌شود و در شهر گنبد کاووس در شرق پایان می‌یابد دارای سه استان است گیلان، مازندران و گلستان. سرتاسر خطه شمالی کشور سرسبز است جنگلهای انبوه و درختان تو در تو از کیلومترها دورتر به چشم می‌آید.
پیشنهادی: انشا در مورد خاطرات یک درخت کهنسال

وجود دریای خزر در این خطه باعث شده تا هوا در بیشتر ماه‌های سال شرجی باشد و رطوبت هوا حس شود. با گذر از جاده هراز با آن کوهای بلند و پر برف یا عبور از جاده پیچ در پیچ چالوس وارد خطه شمالی می‌شویم. در مسیر چالوس که در استان مازندران قرار دارد دریا با آن زیبایی و خروشش به چشم می‌خورد. مرغان دریایی بر فراز دریا پرواز می‌کنند و صدایشان از دور به گوش می‌رسد. ماهی فروشانی که صید خود را از دریا به ساحل آورده‌اند در حاشیه جاده مشغول فروش هستند. در سمت مقابل جاده جنگل انبوه بی‌انتهایی به چشم می‌آید. بوی دریا و جنگل در هم آمیخته شده و اگر در حاشیه جنگل برای صرف چای یا غذا توقف کنیم از بوی طراوت و تازگی لذت می‌‌بریم.

انشا در مورد سفر به شمال

در قسمتی از کوه که جنگل سبز تا بالای آن ادامه پیدا کرده است ابری بزرگ دیده می‌شود که نشان می‌دهد آن منطقه را مه فرا گرفته است. با گذر از تنکابن و نکا و سپس رامسر از استان مازندران وارد استان گیلان می‌شویم. شهرهای استان گیلان فاصله بیشتری با دریا دارند و به همین سبب  هوا کمتر شرجی است و بارانی که می‌بارد هوا را خنک‌تر می‌کند. شهر رشت با آن شلوغی و جنب و جوش مردم و بازارهای محلیش بسیار زیبا و به یاد ماندنی است. در هر خیابان زنان روستایی محصولاتی که حاصل دست رنج خودشان است را به مسافران و رهگذران عرضه می‌کنند. با خروج از شهر، شالیزارهای وسیع برنج نمایان می‌شود که مثل طلا می‌درخشند. و در سمت مقابل دریاست که گاه مواج و گاه آرام است. صدای برخورد موج ها با ساحل ماسه‌ای و حس کردن صدفهایی که موج‌ها به ساحل می‌آورند در زیر پا از زیباترین و دلچسب‌ترین تجربیات است.
بیشتر بخوانید: انشا درباره جنگل سبز

دریاچه هنگام طلوع خورشید که در شرق خورشید از خط افق بالا می آید، چه در غروب که با فرو رفتن خورشید در غربی‌ترین نقطه دریا آب به رنگ نارنجی و طلایی در می‌آید و چه در شب که عکس ماه در دریا می‌افتد و ستارگان در آسمان می‌درخشند بی نظیر و زیباست. دریا در همه حال با شکوه است و ما با راه رفتن در امتداد آن آرامش عجیبی پیدا می‌کنیم.

شمال کشور ایران سرتاسر فراوانی و برکت است و از هر طرف که به شهرهای آن وارد می‌شوید زندگی و فعالیت و تکاپو موج می‌زند.  این همه زیبایی و سرسبزی ارزش آن را دارد تا بارها به این منطقه سفر کنیم و با نگاه تازه‌ای از این سفر لذت ببریم.

 

انشا اختصاصی _ نویسنده: فاطمه عبدالرحیمی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *