خانه » مهارت نوشتاری » انشا درباره غذای مورد علاقه من

انشا درباره غذای مورد علاقه من

انشای دانش آموزی غذای مورد علاقه من

انشا غذای مورد علاقه من

انشا با موضوع غذای مورد علاقه من با توصیف ادبی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا غذای مورد علاقه من

غذا خوردن یک نیاز اساسی در زندگی انسان و هر موجود زنده است. یعنی هیچ انسانی بدون خوردن غذا نمی‌تواند زنده بماند. امروزه با پیشرفت آشپزی مردم می‌توانند غذاهای مختلفی را برای خوردن انتخاب کنند و هرکس به غذای خاصی علاقه دارد. غذای مورد علاقه من پیتزا است. البته من غذاهای دیگری را هم دوست دارم مثل قورمه سبزی که مادرم می‌پزد اما بیش از هر غذایی به پیتزا علاقمند هستم.

پیتزا یک غذای ایتالیایی است که محتویات غذا روی یک نان مخصوص ریخته و در دمای مناسب پخته می‌شود. اولین پیتزاها شامل نان، سوسیس وکالباس و پنیر مخصوص پیتزا بودند اما امروزه تنوع بسیار زیادی در پخت پیتزا به وجود آمده و هر ترکیبی را روی نان با پنیر پیتزا می‌شود امتحان کرد. پیتزای مورد علاقه من شامل گوشت و قارچ و پنیر پیتزاست که بسیار لذیذ است. با اینکه اکثرا فکر می‌کنند که پیتزا غذای مضری است اما پیتزاها در واقع یکی از کاملترین غذاها هستند. که بیشتر محتویات هرم غذایی را دارند.

نان حاوی غلات و کربوهیدرات هاست، قارچ، فلفل، ذرت، گوجه شامل ویتامین‌ها هستند و گوشت یا مرغی که در پیتزا به کار می‌رود حاوی پروتیین است. پس میبینیم که همه پیتزاها مضر نیستند البته زیاده‌روی در خوردن هر چیزی باعث بیماری می‌شود. پس بهتر است حتی اگر مثل من به خوردن پیتزا علاقه دارید بیشتر از ۳ بار در ماه نباشد تا سلامتیتان هم حفظ شود. زیرا سوسیس و کالباس و همینطور پنیر پیتزا اگر زیاد مصرف شوند باعث چاقی و چربی خون می‌شوند.

خیلی از مادر ها ترجیح می دهند که پیتزا را در خانه خودشان بپزند که اینطوری خیلی سالمتر و مطمئن تر هم هست. یکی دیگر از مواردی که باعث جذابیت پیتزا در بین غذاها می‌شود این است که بخاطر برش‌های روی آن، به راحتی می‌توان آن را با دوست خود تقسیم کنیم و با هم، از خوردن آن لذت ببریم. خیلی وقت‌ها خاطرات خوب ما با دوستانمان دقیقا همراه با خوردن غذای مورد علاقمان شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: سفر غذا در دستگاه گوارش

اختصاصی_دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *