خانه » مهارت نوشتاری » انشا با تضاد معنایی موفقیت و شکست

انشا با تضاد معنایی موفقیت و شکست

انشا درباره تضاد معنایی موفقیت و شکست

انشا تضاد معنایی موفقیت و شکست

انشا با موضوع تضاد معنایی موفقیت و شکست به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا تضاد معنایی موفقیت و شکست

در تمام دنیا موفقیت طعم دارد، آن هم طعم شیرین، شیرین‌ترین و مهم‌ترین و لذت بخش‌ترین مزه‌ای که روح انسان مزه مزه می‌کند. درست است قابل چشیدن نیست اما همه می‌گویند فلانی طعم خوش موفقیت را چشید. موفقیت یک هدف است. مربوط به هر موضوع و مسئله‌ای که باشد باید مانند کوهی طی شود تا به قله اش رسید. مسیری بس دشوار و طولانی دارد. پشتکار و تلاش می‌خواهد.

خیلی از آدم‌ها یک کار و حرفه را پیش می‌گیرند، اما فقط عده انگشت شماری موفق به حساب می‌آیند. آنهایی که در رشته‌ای خاص مهارت پیدا می‌کنند و حتی آنقدر پیشرفت می‌کنند که در سراسر دنیا شناخته می‌شوند و مورد تحسین همگان قرار می‌گیرند. مانند موسیقی دانان، دانشمندان، پزشکان، نقاشان و سایر هنرمندان و کلیه افرادی که علم و هنر آنها در همه جای دنیا زبان زد خاص و عام می‌شود. اما همه قدرت و انرژی و همت به جان خریدن سختی را ندارند. عده‌ای فقط تا جایی تلاش در آموزش و یادگیری می‌کنند که بتوانند راهی برای ادامه حیات و پیدا کردن شغلی و گذران زندگی پیدا کنند، و تجربه ثابت کرده هر چه انسان در شرایط سخت‌تری قرار بگیرد، بیشتر تلاش می‌کند تا خود را به بالا بکشد. آنهایی که از ابتدا در رفاه کامل هستند کمتر تلاش می‌کند.

نقطه مقابل موفقیت، شکست است. در تمام دنیا طعم شکست تلخ است. تلخی که روح انسان را خسته و ناامید می‌کند. گاهی نمی‌شود که نمی‌شود. برای بیشتر انسان‌ها گاهی یک بار شکست دیگر جایی برای ادامه دادن، باقی نمی‌گذارد. جا می‌زنند و دیگر برای ادامه راه و رسیدن به قله هدف انجام نمی‌دهند. انسان‌هایی که از شکست می‌ترسند، معمولا ضعیف هستند و قدرت و تاب رویایی با مشکلات را ندارند. ترجیح می‌دهند به طور کامل از هدف خود دست بکشند یا به آنچه که دست یافتند هر چه قدر هم اندک باشد قانع باشند.

آنهایی موفقند که از شکست درس بگیرند نه این که بهراسند. از شکست‌ها پله‌هایی بسازند برای پیشرفت و ترقی نه اینکه کنار بکشند. شکست می‌تواند مدرسه‌ای بزرگ برای آموزش باشد و بهترین درس‌ها را بدهد. به زندگی اکثر انسان‌های بزرگ نگاه کنید متوجه می‌شوید روزی سخت مورد تمسخر قرار گرفته‌اند یا بی استعداد خطاب شده‌اند اما با تلاش به جایگاه حیرت‌انگیزی در دنیا رسیده‌اند.

موفقیت‌ها و شکست‌ها هر دو انسان ساز هستند. اختراعاتی که امروزه زندگی را برای ما بسیار آسان کرده‌اند حاصل شکست‌ها و ناامید شدن انسان‌هایی است که بالاخره به ابداع آنها دست پیدا کردند. ساده‌ترین تلاش و ایستادگی در برابر شکست را در کودکان می‌توان دید، دقت کردید چندین بار زمین می‌خورند، بلند می‌شوند و راه می‌روند. پس هرگز نترسید، ادامه دهید و پیش بروید.

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *