خانه » مهارت نوشتاری » انشا ادبی در مورد انسانیت

انشا ادبی در مورد انسانیت

انشا دانش آموزی درباره انسانیت و مهربانی

انشا ادبی در مورد انسانیت

انشا با موضوع انسانیت به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا انسانیت

انسانیت واژه‌ای ساده، پر مفهوم، که به تنهایی جهانی از معانی را در بر می‌گیرد. به ظاهر دارای پیچیدگی نیست و حتی مدعیان بیشماری در دنیا دارد، اما پرسش اینجاست که آیا همه این مدعیان تا چه حد پیروز این میدان هستی بخش بشری هستند.

جامعه بشری بدون انسانیت می‌تواند تعریفی از همزیستی مصالحت آمیز و بدون تنش را ارائه دهد؟ گوهری در اعماق ذات انسان که عیار آدمیت را محک می‌زند و تجلی بخش حیات بر روی این کره خاکی در سراسر گیتی می‌باشد. خیلی دور از تصور و دست نیافتنی نیست. کافیست اندک اراده‌ای کنی تا شیرینی طعمش را بچشی و صیقل دهی آنچه را که در درون توست.

حد و مرز سنی نمی‌شناسد، از درون یک کودک معصوم تا یک فرد بالغ قابل جوشیدن است. نوایی گوشنواز و روح نواز دارد، گویی زیباترین سنفونی زندگی را به اجرا می‌گذارد و چه تاثیر زیبایی بر روح و جان باقی می‌گذارد.

هر بار که خطی بکشیم روی خودخواهیها، منفعت طلبیها، ثروت اندوزیهای به هر قیمتی، بیشتر انسان می‌شویم.

هر بار که درد و رنج همنوعی را دیدیم، قلبمان به درد آمد و تلاشی هر چند ناچیز یا در حد توانمان برای برطرف کردنش کردیم بیشتر انسان می‌شویم.

اگر حیوانی را در حال عجز و ناتوانی دیدیم و به دادش رسیدیم بیشتر انسان می‌شویم.

هر وقت درک کردیم علم و پیشرفتش را در راه ضربه زدن به همنوع، حیوان، طبیعت به کار نبندیم، بیشتر انسان می‌شویم و چه عطر خوشی دارد این انسانیت که طولانی‌ترین رد بو را در دنیا از خود به جای می‌گذارد.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *