خانه » مهارت نوشتاری » در زندگی امروزی چه آسیب هایی انسان را تهدید می کند؟

در زندگی امروزی چه آسیب هایی انسان را تهدید می کند؟

همه چیز درباره آسیب های زندگی امروزی که انسان را تهدید میکند

آسیب های زندگی امروزی که انسان را تهدید میکند

در ادامه مطلبی با موضوع چالش برانگیز “ در زندگی امروزی چه آسیب هایی انسان را تهدید می کند؟ ” نوشته شده است. امیدواریم مورد استفاده واقع گردد. با دانشچی همراه باشید.

آسیب های زندگی امروزی

گفتن و نوشتن از آسیب هایی که انسان امروزی را دچار چالش و سرخوردگی کرده، مثنوی هفتاد من است ! هر روز هم که از عمر بشر در این گردونه ی خاکی می گذرد، نشانه های تازه ای از آسیب ها خود را نمایان می کنند.

طبق شواهد موجود جمجمه ی انسان امروزی با انسان هایی که در بیش از هزار سال گذشته زندگی می کرده اند رشد و تفاوت بسیاری داشته است. بخش بزرگی از جمجمه و به طبع آن کاسه ی سردر اختیارمغز است.

دانشمندان معتقدند با بزرگ شدن جمجمه مغز انسان ها هم متحول شده است. تفسیر بزرگ شدن مغز اگرچه ارتباط زیادی با این نوشته دارد، اما قرار نیست یک مبحث اجتماعی را به چند و چونِ یک کشف علمی تبدیل کنیم.

همین که متوجه شدیم با بزرگ شدن مغز تعاملات و شیو های بقا نی در زندگی امروزی چه آسیبز تغییر می کند، راهی برای ادامه این سوال است که در زندگی امروزی چه آسیب هایی انسان را تهدید می کند؟

جامعه شناسان و ایضا روان شناسان حوزه ی روابط اجتماعی اعتقاد دارند بستر پرورش آسیب های اجتماعی، یا حداقل مبداء شکل گیری آسیب ها ی اولیه از خانواده است. به عبارتی دیگر خانواده معمار اولیه سرنوشت انسان است.

خانواده می تواند تعیین کننده سبک و خط مشی انسان باشد. رفتار و برآیند ذهنیات خانواده است که آینده ی سیاه یا روشن را بر مغز انسان ترسیم می کند. هر چند ممکن است استثناهایی هم وجود داشته باشد. اما خمیر مایه ی آسیب ها در روابط خانواده است که آماده می شود.

در این مسیر نیز همه چیز می تواند به صورت ویروس در روح پنهان بشود تا در شرایط مناسب ظهور کند. وضعیت اقتصادی، باورها، اعتقادات، روابط اجتماعی خانواده، تحصیلات و بسیاری دیگر از روابط می تواند موجب آسییب یا تشدید اسیب ها بشود.

بنابراین برای انسان امروزی که در دو سوی دنیای رسانه ای و ارتباطات وسیع زندگی می کند، اگر خالی از تربیت خانوادگی باشد، آسیب ها به شکل فزاینده ای وجو دارند. مهمترین آسیبی هم که او را از درون تهی می کند عدم تعهد به اخلاق است. اخلاق سر منشاء تمام پیروزی ها و عدم پای بندی به آن، گرفتار شدن و ضربه خوردن آز اسیب های بیشتر است.

بیشتر بدانید: درباره رسانه های اجتماعی

واقعیت این است که نمی توان برای رفع آسیب ها منتظر وقوع معجزه بود. معجزه ها همه در اعمال و رفتار ما نهادینه است. فقط باید با رمزگشایی از پرده هایی که نگاه مان را در بر گرفته، بکوشیم خودمان برای جامعه و اطرافیان بسان معجزه عمل کنیم. سیل ها هرگز متوقف نمی شوند. اما اندیشه و فکر ما آدم ها در مقابل شان سیل بند می سازد.

انسان امروز، انسانی به شدت مستاصل است. آسیب ها از هر طرف او را مورد هجوم قرارداده و گاه لاجرم خود نیز باعث آسیب به دیگران می شود. برای پیشگیری از آسیب ها قدم های خود را برای رفتارهای شایسته در جامعه ی کوچک خانواده، محکم تر برداریم. آموزش دور ماندن از آسیب ها را از خانواده شروع کنیم.

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *