خانه » مهارت نوشتاری » داستان گاوی که شیر کاکائو می داد

داستان گاوی که شیر کاکائو می داد

داستان زیبای گاوی که شیر کاکائو میداد!

داستان گاوی که شیر کاکائو می دادروزی در مزرعه ای، میهمانی ای بین گاوها برگزار شده بود که میزبان این میهمانی گاو قهوه ای رنگی بود که از گاوهای دیگر پذیرایی می کرد. گاو قهوه ای هنگام پذیرایی به گاوها شیر کاکائو داد و آن ها از خوردن آن بسیار لذت بردند ولی ندانستند که چرا این شیر، قهوه ای است بخاطر همین گاو را مسخره کردند و گفتند شیرش هم مانند رنگ بدنش قهوه ای است!

روزها گذشت و گاوها دنبال پیداکردن پاسخ معمای شیر قهوه ای بودند تا اینکه به این فکر رسیدند که رنگ خودشان را قهوه ای کنند بلکه شیرشان هم قهوه ای شود! یک روز تمام گاوهای سیاه رنگی که در میهمانی آن شب حضور داشتند، با یک سطل بزرگ رنگ قهوه ای خودشان را رنگ کردند و قهوه ای شدند و منتظر ماندند تا شیرشان هم قهوه ای رنگ و خوشمزه شود.

چند روز گذشت اما همچنان شیر آن ها سفیدرنگ بود و دیگر نتوانستند هیچ کاری کنند و مجبور شدند پیش گاو قهوه ای بروند و راز شیر قهوه ای و خوش طعم آن روز را از او بپرسند. وقتی نزد گاو قهوه ای رسیدند، گاو با دیدن آنها تعجب کرد و از آن ها پرسید که چرا خودشان را این رنگی کرده اند.

آن ها هم تمام ماجرا را برای او بازگو کردند. گاو قهوه ای با شنیدن ماجرای آنها آنقدر خندید که صدایش در طویله پیچید. آنها از خنده گاو تعجب کردند و علت خنده اش را پرسیدند. گاو با خنده کنار سبدی که در گوشه ی طویله اش بود رفت و از داخل آن چندین پاکت قهوه ای رنگ را درآورد و به آن ها نشان داد و گفت راز شیر قهوه ای آن روز، این است!

گاوها پرسیدند این پاکت ها چیست. گاو قهوه ای هم با خنده گفت: این ها پودر کاکائویی است که قبل از میهمانی، کودکان بازیگوش اینجا جاگذاشتند و من هم چون دیده بودم که آن ها آن را درون شیر می ریزند و می خورند، خودم هم این کار را کردم و شیر چنان قهوه ای و خوشمزه شد که دوست داشتم به شما هم بدهم. به همین علت آن میهمانی را بر پا کردم تا شما هم شیر کاکائوی خوشمزه را بخورید و لذت ببرید.

گاوها از شنیدن این حرف ها خندیدند و هرکدام یک پاکت پودر کاکائو از گاو قهوه ای هدیه گرفتند.

پیشنهادی: درباره زندگی و زیستگاه گاو بیشتر بخوانید

اختصاصی _ دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *