خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد کار ‌گروهی

انشا در مورد کار ‌گروهی

انشای دانش آموزی کار ‌گروهی

انشا در مورد کار ‌گروهی

انشا با موضوع کار ‌گروهی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا کار ‌گروهی

زنگ تفریح بود و به گروهی از بچه‌ها که با یکدیگر بستکبال بازی می‌کردند، نگاه می‌کردم. در هر گروه چند دانش‌آموز بود و آن‌ها با یکدیگر تلاش می‌کردند تا موجب برنده شدن تیم‌شان شوند. کار گروهی آن‌ها یک اتفاق جالب بود. با خود فکر می‌کردم که کار گروهی چه مزیت‌هایی دارد؟ در گیر و دار اندیشه‌هایم به این مثال رسیدم. تصور کنید که یک بره از پرتگاه به پایین افتاده است و به شاخه درختی که در دیواره پرتگاه رشد نموده، گیر کرده است. چوپان که متوجه این اتفاق می‌شود در ابتدا استرس می‌گیرد و ترس و نگرانی تمام وجودش را تسخیر می‌کند. او نمی‌داند چه کند. گویا به دَرِ ذهن او یک قفل زده‌اند و او کلیدش را ندارد. تنها فکری که به ذهن او می‌رسد این است که هرچه سریع‌تر برود و اهالی دِه را خبر کند‌. مردم دِه از راه می‌رسند و متوجه ماجرا می‌شوند. هر کدام برای نجات بره ایده‌ای بیان می‌کنند. آن‌ها فکرهایشان را روی هم می‌گذارند تا بهترین راه‌حل را پیدا نمایند. پس از دقایقی هم‌فکری، از راه‌حل‌ها نتیجه می‌گیرند و بره‌ی میان زمین و هوا مانده را نجات می‌دهند.

کار گروهی گره‌های مشکل را به راحتی برطرف می‌کند. در یک گروه چند فکر و ذهن وجود دارد. از این رو مسئله‌ها زودتر حل می‌شوند. در کار گروهی افراد از جنبه‌های مختلف به موضوع نگاه می‌کنند و هر کدام با زوایای متفاوتی که در نظر نداشته‌اند، آشنا می‌شوند. تابه‌حال ضرب‌المثل یک دست صدا ندارد را شنیده‌اید؟ در کارگروهی نیز دست‌ها، ایده‌ها و نظرهای مختلفی وجود دارد. این امر در پیشرفت یک گروه بسیار موثر است. کار گروهی علاوه بر انسان‌ها در میان حشرات و حیوانات نیز وجود دارد. مورچه‌ها و زنبورها از جمله حشراتی هستند که کارهای خود را به صورت تیمی انجام می دهند. هرکدام از آن‌‌ها وظایفی دارند و تلاش می‌کنند تا آن را به بهترین نحو انجام دهند. در کارگروهی، فرد بودن معنایی ندارد و همه می‌پذیرند که موفقیت متعلق به همه آن‌ها است. از این رو در بسیاری از مواقع انجام یک کار به صورت تیمی بسیار سودمندتر از کار انفرادی می‌باشد.

انشا یک اتفاق عجیب

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *