خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد کار نیک

انشا در مورد کار نیک

انشای دانش آموزی درباره کار نیک

انشا در مورد کار نیک

انشا با موضوع کار نیک به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا کار نیک

زمانی که کودک بودم به همراه مادر، اسباب‌بازی‌هایم را دسته‌بندی می‌کردیم. اسباب بازی‌هایی را که دیگر با آن‌ها بازی نمی‌کردم اما سالم بودند را درون یک جعبه قرمز رنگ قرار می‌دادیم. من با همه آن‌ها خداحافظی می‌کردم. مادر می‌گفت کودکانی هستند که اسباب‌بازی ندارند و می‌خواهد این وسایل را به آن‌ها بدهد. من آن زمان منظور مادر را متوجه نمی‌شدم و نمی‌دانستم چه لزومی دارد که او این کار را انجام دهد. زمانی که بزرگ شدم و به مدرسه رفتم، با مفهوم کار نیک آشنا شدم.

هر سال غرفه نیکوکاری در مدرسه برگزار می‌شد و هر دانش‌آموز می‌توانست وسیله‌ای را برای کودکان نیازمند به غرفه بدهد. زمانی که من نیز برای کودکان نیازمند خوراکی یا لوازمی را می‌آوردم، حسی خوشایند درونم را پر می‌کرد. کمک به دیگران می‌تواند عشق و مهربانی را درون انسان‌ها تقویت کند. کار نیک در انجام فعالیت‌های خاص یا اهدای ابزار و وسایل گران‌قیمت به نیازمندان خلاصه نمی‌شود. فعالیت‌های کوچکی که نادیده گرفته می‌شوند، مانند دعا کردن برای دیگران نیز کار نیکو به حساب می‌آیند.

روزی پدر مدرسه یک ظرف شیر را جلوی در ورودی گذاشت. او گفت گربه‌های این حوالی غذایی برای خوردن ندارند و این یک ظرف شیر می‌تواند آن‌ها را از گرسنگی نجات دهد. من معتقدم کارهای نیکی که انسان‌ها برای دیگران یا حتی برای حیوانات انجام می‌دهند، روزی خودشان را نجات خواهد داد. خداوند بر اعمال و رفتار همه افراد ناظر است و کارهای درست و شایسته آن‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. البته باید به یاد داشت که کاری نیک و حسنه است که افراد هنگام انجام آن هیچ چشم‌داشتی نداشته باشند. برای آن که به انجام این کارها عادت نمایید، می‌توانید از فعالیت‌ها کوچک شروع کنید.

زمانی که غذایی داخل بشقاب باقی می‌ماند آن را دور نیندازید. می‌توانید آن‌ها را داخل ظرفی پشت پنجره قرار دهید تا پرندگان از آن تغذیه کنند. حتی درست کردن یک لانه در فصل سرما، می‌تواند جان حداقل یک پرنده را نجات دهد. حتی لبخند زدن به پدر و مادر و دعوا نکردن با آن‌ها نیز کار نیک محسوب می‌شود که اجر بسیار زیادی دارد. برای خوب بودن می‌توان از قدم‌های کوچک شروع کرد.

انشا صلح و آشتی

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *