خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد صلح و آشتی

انشا در مورد صلح و آشتی

انشا دانش آموزی درباره صلح و آشتی🕊

انشا در مورد صلح و آشتی

انشا با موضوع صلح و آشتی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا صلح و آشتی 🕊

صلح و آشتی در این زمانه، با اسم افسانه و رویا یاد شده و کم کم به دست فراموشی سپرده می شود. سال‌ها پیش، از کلمه صلح برای، یکی شدن و آشتی کردن کشور‌ها استفاده می‌شد. برای مثال: دو کشور که با یکدیگر در جنگ بودند، با گفت‌و‌گو و مذاکره، صلح می‌کردند. اما در جامعه امروزه، کلمه صلح، کمتر در مکالمات استفاده می‌شود و اغلب به جای آن، از کلمه آشتی استفاده می‌کنند. برای مثال: دو نفر که از هم دلخور یا شاکی‌اند و بعد حل موضوع، در واقع با هم صلح یا به عبارت دیگر آشتی کرده‌اند.

صلح و آشتی، می‌تواند یکی از بهترین ویژگی‌های شخصیتی در جهان باشد، چرا که با آن تمام کینه‌ها، بدی‌ها و پلیدی‌ها از بین خواهد رفت. اگر تمام کشورهای جهان، بایکدیگر صلح می‌کردند، تعداد بی‌شماری از مشکلات، کشورهای تحت سلطه، از بین می‌رفت. و شاید این‌گونه می‌شد که زندگی شادتری برای همگان به ارمغان می‌آمد.

صلح و آشتی در عرصه‌های کوچک‌تر نیز، بسیار مهم و قابل اهمیت است. برای مثال: در کشوری که  هرکدام از مردمانش، عقایدی جداگانه دارند، اگر صلح و آشتی به یکدیگر بورزند، می‌توانند با آرامش بیشتری زندگی کنند.

می‌توانیم به موارد کوچک‌تری نیز اشاره کنیم. مانند: محله‌ای که چند همسایه در آن، به یکدیگر کینه و بدی می ورزند، و بقیه اعضای محله، این دو همسایه را با هم آشتی می‌دهند.

با صلح و آشتی، تعداد بسیار زیادی از مشکلات مختلف حل می‌شود. بعضی انسان‌های تندرو فکر می‌کنند، اگر با فریاد زدن و ناسزا گفتن، پیش بروند همه چیز حل خواهد شد، اما همه می‌دانیم که این طور نیست. پس بیایید هر مشکلی را با حرف زدن و مذاکره حل کنیم و در تمام عرصه‌ها به یکدیگر صلح بورزیم.

انشا در مورد دوستی

انشا اختصاصی _ نویسنده: فاطمه شهری

 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *