خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد تجربه

انشا در مورد تجربه

انشا دانش آموزی درباره تجربه 

انشا در مورد تجربه

انشا با موضوع تجربه به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا تجربه

انسان پخته نمی‌شود مگر با انتخاب و آزمون و خطا که منجر به کسب تجربه در او خواهد شد. تجربه گرانبهاترین روشن کننده راه انسان در زندگی است. تجربه‌ها گاهی خیلی شیرین هستند و دست یافتن به بخشی از آنها لبخند رضایت بر روی لبها می‌نشاند. گاهی اوقات رسیدن به تجربه‌ها به سادگی امکان پذیر نیست و تاوان و بهایی سنگین دارد. برای رسیدن به آن باید از انواع پیچ و تاب‌های خطرناک دره زندگی گذشت که به شدت کام انسان را تلخ می‌کنند. البته برخی از اوقات فقط در آن موقعیت و لحظه دشوار هستند و پر تحمل، ولی با گذشت زمان بسیار به کارمان می‌آیند و راه ساز می‌شوند.

تجربه به نوعی می‌شود گفت با ریسک کردن همراه است. اگر فقط بترسیم و حرکت نکنیم، که نکند یک وقت شکست بخوریم، هیچ وقت رشد نخواهیم کرد. بزرگترین اختراعات بشر در اثر شکست خوردن مکرر و ناامید نشدن و درس گرفتن از تجربیات و رنج شکستها پدید آمدند. اگر هر مخترعی با شکست خوردن به جای درس گرفتن و رفع مشکل کردن، راه آسان یعنی جا زدن را انتخاب می‌کرد که هیچ چیز جدیدی پدید نمی‌آمد.

از ابتدا تا کنون بشر جستجو کرده است و فکر کرده است، امتحان کرده است تا به نتایج شگفتی، رسیده است. برای رفع تشنگی به فکر نوشیدن آب افتاد و با گذشت زمان سعی کرد آب را به همه جا برای استفاده کردن برساند. فهمید برای بقا باید سیر باشد برای رفع گرسنگی از خوردن گیاهان شروع کرد ابتدا خام خوار بود بعد وقتی برای رفع نیاز به گرم شدن و کشف آتش، فهمید می‌تواند گیاهان را بپزد. ابزار را کشف کرد و با آنها شکار کرد. فهمید می‌تواند منابع غذایی گوشتی داشته باشد. تمام اینها در اثر آزمون و خطا و امتحان کردن چیزهای جدید بود. فهمید برای جابجا شدن به جز پاها نیاز به وسایل کمکی دارد. دست به اختراع زد بارها شکست خورد و بلند شد. ماشین، قایق، هواپیما کشف شد. تجربیات به کمکش آمد رشد کرد و بیشتر پیش رفت.

در دنیای امروز استفاده از تجربیات دیگران بسیار آسان شده است و چقدر سریع می‌تواند کار گشا شود. با ورود به دنیای اینترنت در یک چشم بر هم زدن تجربیات ارزشمند چند ساله دیگران در اختیارمان قرار می‌گیرد. تجربیات ریز و درشتی که از راهنمایی کردن در یک خرید ساده تا حیاتی‌ترین بخش‌های زندگی را در بر می‌گیرند. بعضی از افراد را دیده‌اید، عقیده‌ای به مشورت و استفاده از تجربیات دیگران را ندارند و لجوج و خود سر هستند. بارها به زمین می‌خورند و بهای سنگین پرداخت می‌کنند.

گاهی چنان صدمه می‌خورند که دیگران قادر به صاف کردن قامت زندگی خود نیستند. اکثر راه‌ها به یک مسیر ختم می‌شوند که آن راه یا درست است یا نادرست اما مهم این است که تا چه حد قدرت تصمیم گیری و عقل ما هر آنچه دوست داریم امتحان کنیم را به نتیجه لازم برساند. خلاصه زندگی است و طوفان و تلاطم و گاهی ساحل امن و آرام با روزهایی گاهی تلخ و گاهی شیرین و ما انسان‌ها هستیم که تلخی و شیرینی‌اش را رقم می‌زنیم.

موضوعات پیشنهادی برای انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *