خانه » مهارت نوشتاری » انشا با تضاد معنایی گل و خار

انشا با تضاد معنایی گل و خار

انشا درباره تضاد معنایی گل و خار

انشا با تضاد معنایی گل و خار

انشا با موضوع تضاد معنایی گل و خار به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا تضاد معنایی گل و خار

همه ما دوست‌دار گل‌ها هستیم. کمتر کسی را سراغ دارم که عاشق زیبایی گل و عطر دل‌انگیز آن نباشد. چه گل‌هایی باعث ایجاد پیوند دو انسان با یکدیگر شدند و چه گل‌هایی که برای ابراز خوشحالی و علاقه به یکدیگر تقدیم شده‌اند.

گل‌ها موجودات عجیبی هستند، هم در غم و هم در شادی کنار ما می‌باشند. وجود آنها در مراسم غم هم چیزی از زیبایی آنها کم نمی‌کند. گل‌ها هدیه‌هایی نسبتاً ارزان قیمت ولی بسیار ارزشمندند. حس خوبی که با دیدن آنها به انسان‌ها دست می‌دهد با هیچ هدیه دیگری قابل قیاس نیست.

اما می‌دانید، موضوع در اینجاست که حتی گل هم با اینهمه زیبایی و کمالات، دارای خار است. ولی آنقدر خوبی‌هایش زیاد است که کسی به خارهای او توجهی نمی‌کند. حتی گاهی خار به دست ما فرو می‌رود، درد می‌گیرد اما ناراحت نمی‌شویم و با لبخندی بر لب باز هم به لطافت گلبرگ‌های آن توجه می‌کنیم.

همه می‌دانند که گل با آن زیبایی و خوشبویی در کنار خار است. اما باز هم از دیدن و گرفتن آن ذوق‌زده می‌شوند. شاید بتوان گفت که خار از معایب گل است. ولی این نظر ماست که با فرو رفتن خار در دستانمان، احساس درد می‌کنیم. اما برای گل، این خار محافظت‌کننده از او در برابر خطرات است.

خار زیبا نیست اما به خوبی از گل زیبا دفاع می‌کند. هرکسی حق چیدن گل را ندارد و این را کسی می‌داند که با مقاومت جانانه خارها مواجه شده باشد. پس هرکس زیبایی گل را می‌خواهد باید درد خارهای تیز و برنده آن هم به جان بخرد.

انسان‌ها هم همین‌گونه هستند. هیچ انسانی کامل نیست. هرکس دارای مجموعه‌ای از خصوصیات خوب و بد است. پس اگر کسی را دوست داریم، باید تمام جنبه‌های منفی اخلاقی او را نیز بپذیریم و هر بار که کارهای او ناراحتمان کرد، بدانیم ما هم مانند او دارای خصوصیات اخلاقی هستیم که شاید مورد پسند بقیه نباشد.

اگر دوست صمیمی ما روزی بر خلاف میل ما عمل کرد و در مقابل کاری که از او خواستیم، جواب منفی داد، نباید دلخور شویم، به این فکر کنیم که شاید این خارهای وجود اوست که قصد دارد از زیبایی‌های اخلاقی او محافظت کند.

من نظرم این است، زمانی که فرد مناسب و لایقی را برای دوستی یافتیم، باید تلاش کنیم به او هم مانند گل‌ها نگاه کنیم. در وجودشان به دنبال خوبی و خصوصیات مثبت اخلاقی بگردیم و آنقدر به آنها اهمیت دهیم که جنبه‌های منفی اخلاقشان برایمان اهمیتی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

انشا اختصاصی _ نویسنده: محیا بخشی فرد

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *