خانه » بررسی و معرفی » معرفی ۶ راه درآمدزایی از اینترنت در ایران

معرفی ۶ راه درآمدزایی از اینترنت در ایران

 آشنایی با راه‌های درآمدزایی اینترنتی در ایران

چگونه بصورت اینترنتی درآمدزایی کنیم؟

چگونه بصورت اینترنتی در ایران درآمدزایی کنیم؟

امروزه مشاغل اینترنتی فروانی وجود دارند که با دانش و مهارت‌های اولیه مربوط به حوزه کسب و کار خویش می‌توان به راحتی درآمد مناسبی کسب کرد. شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام، اینستاگرام و … یکی از بسترهای مهم درآمد شغلی افراد محسوب می‌شوند. رغبت افراد به اینگونه کسب و کارها کم نیست؛ زیرا در مقایسه با مشاغل حضوری، مزایای بسیار و قابل توجهی دارد؛ مانند صرفه جویی در وقت، صرف انرژی بدنی کمتر، ارتباط گسترده با افراد مختلف داخل و خارج کشور، در برخی مواقع درآمد بیشتر نسبت به مشاغل حضوری و … از امتیازات این دسته از مشاغل است.

یکی دیگر از بسترهای کسب درآمد اینترنتی، راه اندازی و طراحی سایت می‌باشد مانند سایت‌های تفریحی، مذهبی، فروشگاهی و خبرگزاری های مختلف که همه‌روزه مخاطبان فراوانی داشته و کسب درآمد می‌کنند. برای راه اندازی سایت می‌توان از آموزش‌های آنلاینی که در این زمینه وجود دارد کمک گرفت. تنها با یک کلیک ساده و سریع در موتور جستجوگر گوگل می‌توانید به بخش عظیمی از این آموزش‌ها دست پیدا کنید. سایت فرادرس نیز یکی از سایت های موفقی است که در زمینه طراحی و راه اندازی سایت و در بخش‌های آموزشی دیگر، فعالیت فراوانی دارد و می‌تواند به شما کمک کند.

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق سایت در ایران وجود دارد. اگر قصد راه‌اندازی یک وبسایت را دارید و می‌خواهید از آن درآمدزایی کنید با ما همراه باشید:

۱- درآمدزایی اینترنتی از طریق ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ، مقاله یا آگهی تبلیغاتی است که برای معرفی و تبلیغات برخی محصولات نوشته شده و در سایت‌های مختلف بارگذاری می‌شود. بسیاری از سایت‌ها مقاله‌ای را با هدف تبلیغ محصولات و شناساندن محتوای سایت‌های دیگر در سایت خود قرار می‌دهند و بابت این کار هزینه‌ای را از جانب سایت مقصد دریافت می‌کنند. مسلما سایت‌های معروف که بازدید روزانه فراوانی دارند، هزینه بیشتری را برای این کار دریافت می‌کنند. البته سایت مقصد نیز از این طریق می‌تواند دایره مخاطبان خود را افزایش داده و در صورت داشتن محتوای باکیفیت، مخاطبان ثابتی برای خود داشته باشد. سایت‌های مختلفی همچون نشریلا در زمینه ریپورتاژ آگهی و معرفی و بررسی فعالیت دارند.

درآمدزایی از طریق ریپورتاژ

۲- درآمدزایی از طریق تبلیغات بنری

قطعا برای شما نیز پیش آمده که به سایتی وارد شده اید و در گوشه و کنار آن بنرهای متفاوت و رنگارنگ، توجه شما را به خود جلب کرده‌است. این‌ها همان تبلیغات بنری هستند که از سمت سایت تبلیغ‌کننده به سایتی که شما در حال بازدید آن هستید ارائه و مبلغی بابت آن پرداخت شده است. این نوع بنرها در فونت ها، سایز ها، رنگ‌ها و محتواهای مختلف ایجاد می‌شوند و از ترفندهای مختلفی برای جذب مخاطب و کلیک کردن او استفاده می‌شود! بسیاری از دارندگان سایت از این روش برای تبلیغ سایت خود در سایت‌های دیگر استفاده می‌کنند.

۳- درآمد از طریق سرویس پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن (‌Push Notification) یکی از ابزارهای درآمدزایی برای کسانی است که دارنده اپلیکیشن یا سایت می باشند. این ابزار امکاناتی را برای صاحبانش فراهم می‌کند که مخاطبان خود را حفظ کرده و آن‌ها را در بسیاری از مناسبت‌ها به سایت یا اپلیکیشنی که عضو هستند هدایت کند. البته در انجام این کار و هدایت مخاطب به سوی هدف، نباید زیاده‌روی و نسنجیده عمل کرد؛ چرا که اگر این سرویس باعث آزار مخاطبان شود، قطعا نوتیفیکیشن خود را غیرفعال خواهند کرد!

۴- درآمدزایی سایت ها از تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی ( PPC – Pay Per Click) یکی دیگر از ابزارهای معروف و محبوب برای تبلیغات سایت‌ها می‌باشد. در این روش، سایتی که قصد تبلیغ و معرفی محصولات و محتوای خود را دارد، بنر تبلیغاتی‌اش را به سایت مدنظر می‌دهد اما به ازای هر کلیکی که روی آن بنر انجام گرفته باشد، مبلغی را پرداخت می‌کند. مسلماً با بیشتر شدن تعداد کلیک‌ها، هزینه‌ای که بابت تبلیغ پرداخت می‌شود، بیشتر خواهد بود. یکی از این شبکه‌های تبلیغات کلیکی، کاپریلا است، شما میتوانید به عنوان نمایش دهنده، با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وبسایت خود کسب درآمد کنید.

 درآمدزایی سایت ها از تبلیغات کلیکی

۵- درآمد زایی با ساخت تبلیغات ویدیوئی

یکی از سرویس‌های جذاب و مخاطب‌پسند تبلیغات، ساخت ویدیوهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات است. سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی مختلف و اپلیکیشن‌ها از این ابزار برای معرفی محصول خود یا تبلیغ محصولات فروشندگان دیگر استفاده می‌کنند. این روش اثربخشی فراوانی دارد چراکه اگر نوع ویدیو مناسب و جذاب باشد، در حافظه ناخودآگاه مخاطبان تاثیر خواهد گذاشت. بسیاری از مخاطبان رغبت زیادی به دیدن این کلیپ‌ها دارند؛ چرا که هم جنبه سرگرمی دارد و هم قبل از خرید محصول موردنظرشان با کارایی محصول بیشتر آشنا می‌شوند.

سرویس‌های مختلف دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که به درآمدزایی سایت‌ها کمک فراوانی می‌کند.

۶- درآمدزایی از طریق دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی، یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی اینترنتی محسوب می‌شود. دیجیتال مارکترها کسانی هستند که به کسب و کار فروشندگان رونق می‌بخشند و با ترفندهایی که آموزش دیده‌اند محصولات موردنظر را تبلیغ کرده و در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌دهند.

به دلیل رشد و پویایی روزافزون اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی، این شغل محبوب گشته و توجه افراد را به خود جلب کرده است. شاید شما هم فروشندگانی را دیده باشید که با هدف فروش محصولات خود، پا به عرصه مجازی می‌گذارند اما کسب و کارشان نه تنها رونقی نمی‌گیرد بلکه برخی از آن‌ها از این فضای فروش ناامید شده و به همان فروشگاه‌های حضوری بسنده می‌کنند. اما باید دانست که بخش اعظم عدم رشد اینگونه مشاغل در فضای مجازی، آشنا نبودن صاحبانشان با دیجیتال مارکتینگ است.

درآمدزایی از طریق دیجیتال مارکتینگ
کسانی که آموزش‌های دیجیتال مارکتینگ را فرا می‌گیرند هم می‌توانند به کسب و کار خود کمک کنند و آن را با تبلیغات ویژه، مورد توجه مخاطبانشان قرار دهند؛ و هم می‌توانند به عنوان دیجیتال مارکتر برای فروشگاه‌های دیگر فعالیت کرده و محصولات آن‌ها را معرفی کنند. مثل بسیاری از اینفلوئنسرها که با روش‌های مختلف تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، در قدم اول به جذب مخاطب پرداخته و سپس با ترفندهای مختلف، محصول مورد نظر سفارش‌دهنده را تبلیغ می‌کنند.
اگر به دنبال کسب و کار کم دردسر و آسان هستید که بتوانید در خانه بنشینید و با کمتر زحمتی کسب درآمد کنید، حتما به آموزش‌های دیجیتال مارکتینگ موجود در مجله  کاپریلا سری بزنید.

فضای مجازی هرروز درحال رشد و پیشرفت است و همین پویایی این فضا زمینه را برای کسب و کارهای اینترنتی فراهم کرده و دغدغه بیکاری و کمبود شغل را برای خیلی از افراد حل می‌کند. همانطور که در این مقاله به برخی روش‌های درآمدزایی اینترنتی اشاره کردیم، باید توجه داشت که در کمترین زمان می‌توان از مهارت‌های لازم برای ورود به کسب و کارهای اینترنتی برخوردار شد. فقط کافیست وقت گذاشت و با انگیزه این مسیر را ادامه داد. سایت‌های آموزشی را هم دست کم نگیرید! خیلی از سایت‌های اینترنتی، آموزش‌های لازم را به راحتی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند؛ مانند سایت فرادرس که در این زمینه و در زمینه‌های مختلف دیگر همچون آموزش‌های دانشگاهی فعالیت دارد.

این نکته را هم در خاطر داشته باشیم قدم اول برای یک کسب و کار موفق، فراگرفتن آموزش‌های موفق و معتبر است و قدم بعدی تلاش خود شخص است که بتواند در این عصر تکنولوژی، جایگاه خود را تثبیت کرده و فرد موفقی در شغل و حرفه خویش باشد.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *