خانه » بررسی و معرفی » دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور

دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور

راهنمای دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور

دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور

دانشگاه پیام نور، با سابقه بیش از ۳۵ سال در ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان در سراسر کشور، نقشی کلیدی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه ایفا کرده است.

امکان دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور یکی از ویژگی‌های مثبتی است که در اختیار دانشجویان این دانشگاه‌ها قرار دارد. دانشگاه پیام‌نور فرصتی بی‌نظیر برای افرادی است که با وجود علاقه به تحصیل به دلایل گوناگون فرصت ادامه تحصیل در سایر دانشگاه‌ها را ندارند. علاوه بر این، تحصیل در دانشگاه پیام‌نور تمامی مزایای دانشگاه‌های دولتی روزانه، آزاد و غیرانتفاعی را از نظر اعتبار مدرک دارد. دانشجویان می‌توانند با دانلود رایگان نمونه سوالات دانشگاه پیام نور به درصد بالایی از تسلط در امتحانات پایان ترم دست یابند.

مروری بر دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام‌نور یکی از دانشگاه‌های کشور است که در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. به دلیل اعتبار بالا در زمینه ارائه دروس و رشته‌های تحصیلی و حضور اساتید معتبر، در سال ۱۳۹۳ این دانشگاه به‌عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر ایران معرفی شد. شیوه آموزش در این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و دانشگاه‌های آزاد متفاوت است.

درحقیقت دانشگاه پیام‌نور فرصتی ویژه برای افرادی است که به دلایل شغلی، خانوادگی و دلایل دیگر نمی‌توانند در دانشگاه‌های روزانه به‌صورت مستمر حضور داشته باشند. آموزش در دانشگاه پیام‌نور به‌صورت نیمه‌حضوری و آموزش از راه دور است که دانشجویان بنا بر شرایط خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر این، امکان دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور از دیگر مزایا و امکاناتی است که در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور می‌توانند با دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور از سایت پی ان یو اگزم امتحانات خود را با موفقیت به اتمام برسانند. علاوه بر این، در این سایت آموزش‌های درسی مختلف در رشته‌های گوناگون با بهترین کیفیت ارائه می‌شود.

اهداف مهم دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام‌نور باهدف فراهم‌سازی آموزش عالی برای تمام سطوح جامعه تأسیس شد. این دانشگاه با راه‌اندازی بزرگ‌ترین شبکه آموزش الکترونیکی در سراسر کشور موقعیتی بی‌نظیر برای افرادی است که به دلایل منطقی نمی‌توانند در دانشگاه‌های روزانه حضور یابند. این دانشگاه برای فراهم‌سازی شرایط بهتر برای این افراد امکان دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور را نیز فراهم کرده است. مهم‌ترین اهداف دانشگاه پیام‌نور عبارت‌اند از:

  • مشارکت در فراهم‌سازی آموزش عالی و ارتقای سطح علمی جامعه
  • امکان تحصیل داوطلبان بومی در محل سکونت خود
  • ایجاد همکاری‌های علمی برای رفع مشکلات و مسائل اجتماعی
  • بهره‌گیری از استعدادها و توانایی‌هایی که در آموزش سنتی نادیده گرفته می‌شوند.
  • فراهم‌سازی شرایط ادامه تحصیل برای افراد شاغل، خانه‌دار و…
  • جذب منابع بومی و محلی در مراکز و واحدهای بومی

همچنین این دانشگاه باهدف استفاده از ظرفیت‌های آموزش عالی و باهدف گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی تلاش می‌کند نظام مدیریتی دانشگاه را اصلاح کند. اصلاح آیین‌نامه‌های آموزشی و پذیرش و انتقال دانشجویان از دیگر اقدامات این دانشگاه برای اعتلای اعتبار دانشگاه پیام‌نور است.

امتحانات دانشگاه پیام نور

علاوه بر روش آموزش در دانشگاه پیام‌نور، دشواری سطح سؤالات پایان ترم دانشگاه پیام‌نور یکی از ویژگی‌هایی است که حتی آن را از دانشگاه‌های دولتی روزانه هم متمایز می‌کند. به همین دلیل دانشجویان و به‌ویژه دانشجویانی که در دوره‌های آموزش غیرحضوری شرکت می‌کنند بهتر است با دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور با روش طرح سؤالات و نمونه سؤالات احتمالی آشنا شوند.

این کار می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری دانشجویان در امتحانات پایانی شود. دانشجویانی که فرصت کمی برای مطالعه و آمادگی برای امتحان دارند می‌توانند با دانلود نمونه سؤالات از وب‌سایت پی ان یو اگزم آمادگی لازم را برای شب امتحان کسب کنند. پی ان یو اگزم یک وب‌سایت معتبر و وابسته به دانشگاه پیام‌نور است که به‌صورت رایگان مجموعه سؤالات آمادگی برای امتحانات دانشگاه پیام‌نور را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. با این کار دانشجویان می‌توانند با صرف انرژی و زمان کمتر موفقیت بیشتری در آزمون کسب کنند.

امتحانات دانشگاه پیام نور

مقایسه دانشگاه پیام نور با دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی

علاوه بر امکان دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور، در مقایسه دانشگاه پیام‌نور با دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد تفاوت‌هایی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • روش برگزاری کلاس‌ها: همانند دانشگاه دولتی کلاس‌های دو دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند؛ ولی در دانشگاه پیام‌نور برخی کلاس‌ها به‌صورت نیمه‌حضوری و برخی آموزش از راه دور هستند.
  • شهریه دانشگاه: در مقایسه با دو دانشگاه دیگر، دانشجویان پیام‌نور شهریه کمتری برای تحصیل در این دانشگاه می‌پردازند.
  • رشته‌های تحصیلی: در دانشگاه پیام‌نور تمامی رشته‌های تحصیلی به جز رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و زیرشاخه‌های آن‌ها ارائه می‌شود. این در حالی است که رشته پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی ارائه می‌شوند.
  • مقاطع تحصیلی: دانشگاه پیام‌نور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد؛ ولی برنامه‌ای برای دوره کاردانی ندارد.
  • تحصیل هم‌زمان در دو رشته: یکی از تفاوت‌های دانشگاه پیام‌نور با دانشگاه‌های دیگر امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته است.
  • اعتبار مدرک دانشگاهی: از نظر میزان اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه پیام‌نور، هیچ تفاوتی بین مدرک این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های دولتی، آزاد و غیرانتفاعی وجود ندارد. از طرف دیگر به دلیل دشوارتر بودن امتحانات پایان ترم دانشگاه، دانشجویان می‌توانند با دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور از پی ان یو اگزم با نمونه سؤالات امتحانات آشنا شوند.

آمادگی برای امتحانات پایان ترم

دانشگاه پیام‌نور فرصت بسیار خوبی برای افرادی است که به دلایل مالی، شغلی و… نمی‌توانند در دانشگاه‌های روزانه ادامه تحصیل دهند. همچنین افرادی که به دنبال ارتقا شغلی هستند در کنار شغل خود به‌صورت غیرحضوری در دانشگاه پیام‌نور ادامه تحصیل می‌دهند. به همین دلیل این افراد فرصت کمی برای مطالعه دروس و تسلط بر آن‌ها پیدا می‌کنند.

با این شرایط دانشگاه پیام‌نور فرصتی برای دانشجویان این دانشگاه فراهم کرده تا با دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور با نوع سؤالات آشنا شوند. دانشجویان می‌توانند با درنظرگرفتن زمان امتحانات پایانی، برنامه‌ریزی کرده و زمانی را به مطالعه دقیق سؤالات اختصاص دهند.

نمونه سؤالات به صورتی هستند که تمامی مباحث مهم هر رشته را پوشش داده و دانشجویان بادقت کافی در بررسی، حل و مطالعه آن‌ها می‌توانند نمراتی قابل‌قبول کسب کنند. این سؤالات برای دودسته از دانشجویان قابل‌استفاده است:

  • دسته اول: دانشجویانی که به دلیل مشغله و کار، فرصت کافی برای مطالعه و آمادگی در امتحان ندارند. این گروه با بررسی سؤالات می‌توانند با طرح کلی آن‌ها آشنا شوند.
  • دسته دوم: دانشجویانی که علی‌رغم مطالعه دروس امتحانی خود، تمایل دارند نمرات بالایی کسب کنند یا اینکه به تمرین و مطالعه بیشتری نیاز دارند.

با دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور هر دو گروه می‌توانند با استفاده از این ابزار آموزشی مفید به هدف اصلی خود یعنی موفقیت در امتحانات پایان ترم دست یابند. پی ان یو اگزم وب‌سایتی مهم و معتبر در زمینه فراهم‌سازی نمونه سؤالات دانشگاه پیام‌نور و ارائه پکیج‌های آموزشی دروس رشته‌های مختلف این دانشگاه است. با تهیه دوره‌های آموزشی عالی و دانلود رایگان نمونه سؤالات می‌توانید به تسلط در دروس، سؤالات و درنهایت موفقیت تحصیلی در این دانشگاه دست یابید.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام‌نور با فراهم‌سازی شرایط خاص امکان تحصیلات دانشگاهی را برای تمام اقشار جامعه فراهم کرده است. این دانشگاه در سال ۱۳۶۷ تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأسیس شد. آموزش در این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های آزاد و دولتی متفاوت و به‌صورت نیمه حضوری یا آموزش از راه دور انجام می‌شود. شرایط پذیرش دانشجو در این دانشگاه همانند دانشگاه‌های دولتی دیگر از طریق کنکور سراسری میسر است، ولی در چند سال اخیر طبق آیین‌نامه های جدید، امکان پذیرش بدون آزمون و با شرط معدل در دانشگاه پیام نور فراهم شده است.

اقشار مختلف جامعه که بنا به دلایل شغلی، مالی و… نمی‌توانند  در دانشگاه‌های روزانه تحصیل کنند می‌توانند به‌صورت نیمه‌حضوری یا غیرحضوری در رشته موردنظر تحصیل کرده و مدرک پایانی دریافت کنند. یکی دیگر از امکاناتی که این دانشگاه برای دانشجویان خود فراهم کرده امکان دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور است که دانشجویان می‌توانند با بررسی این سؤالات خود را برای امتحانات پایان ترم آماده کنند. پی ان یو اگزم با فراهم‌سازی نمونه سؤالات دانشگاه پیام‌نور و همچنین تهیه پکیج‌های آموزشی پیام نور فرصتی منحصربه‌فرد برای دانشجویان این دانشگاه فراهم کرده است.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *