خانه » آگهی رپورتاژ » ۰ تا ۱۰۰ “تفاوت املاک و مستغلات” به همراه مزایا و معایب + انواع

۰ تا ۱۰۰ “تفاوت املاک و مستغلات” به همراه مزایا و معایب + انواع

درباره تفاوت املاک و مستغلات بیشتر بدانید!

تفاوت املاک و مستغلات

برخی از افراد معتقدند که فرق چندانی میان املاک و مستغلات وجود ندارد و می توان هر دوی آنها را به عنوان کلمه مترادف در کنار هم استفاده کرد. اما برخلاف این باور، باید بگوییم بین ملک و مستغلات تفاوت وجود دارد. در واقع این دو اصطلاح در عین تفاوت با یکدیگر، به لحاظ معنی و مفهوم بسیار نزدیک و شبیه به هم هستند.

به عنوان مثال اگر شخصی آپارتمان مسکونی، ویلا، ملک تجاری، ملک اداری یا ملک صنعتی خود را با تمامی امکاناتی که در آن وجود دارد، به صورت کامل و یکجا به فردی اجاره دهد، از این ملک به عنوان مستغلات یاد می شود. در حقیقت مستغلات به اجاره و یا فروش ملکی گفته می‌شود که در آن برخی از مفاد اجاره باید رعایت شود. از طرف دیگر املاک شامل زمین ، ساختمان، باغ، ویلا و …‌ می شود که مالکیت آن به یک یا چند شخص حقیقی و حقوقی تعلق دارد ، این اموال می تواند منقول یا غیرمنقول باشد.

همچنین مالکیت املاک می تواند مشترک باشد و یک ملک ممکن است، تحت مالکیت دو یا چند نفر به صورت حقیقی یا حقوقی باشد. اما مستغلات تنها تحت مالکیت یک نفر است. به تعبیری دیگر تفاوت املاک و مستغلات در نحوه مالکیت آن می باشد.

به طور کلی فعالیت در بازار املاک و مستغلات مانند دیگر بازارهای سرمایه گذاری دارای مزایا و معایبی می باشد که افراد با توجه به آنها تصمیم به حضور و سرمایه گذاری در این بازار می گیرند. در زیر به برخی از مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات اشاره شده است:

مزایا

  • استقلال مالی: سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، منابع درآمد پایدار و مستمری فراهم کنند. به عنوان مثال اگر قصد خرید ویلا در قشم را دارید، باید بدانید که خرید ویلا به شما این امکان را می‌دهد درآمد ثابت و پایداری داشته باشند.
  • توسعه سرمایه: سرمایه گذاری در املاک و مستغلات منبعی برای رشد سرمایه می باشد. با افزایش ارزش املاک و رشد بازار، سرمایه افراد نیز می‌تواند افزایش یابد.
  • درآمد از طریق اجاره: املاک و مستغلات موجب تولید درآمد از طریق اجاره به سایر افراد می شود. این درآمد می‌تواند ماهیانه یا سالیانه تامین شود و یک جریان نقدی پایدار را به افراد ارائه دهد.
  • تنوع سبد سرمایه‌گذاری: سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات می‌تواند به تنوع سبد سرمایه‌گذاری کمک کند. این نوع سرمایه‌گذاری متفاوت از سایر دارایی‌ها مانند سهام یا اوراق بهادار است و می‌تواند خطر سرمایه‌گذاری را کاهش دهد.

معایب

  • نقدینگی محدود: فرایند خرید و فروش املاک و مستغلات ممکن است زمان‌بر و سخت باشد و به سرمایه‌گذار اجازه ندهد به سرعت به نقدینگی دسترسی داشته باشد.
  • پر ریسک بودن بازار: ارزش املاک و مستغلات ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات در بازار ملکی و شرایط اقتصادی قرار بگیرد. این ریسک موجب می‌شود که امکان افت قیمت و کاهش سوددهی وجود داشته باشد.
  • مدیریت صحیح: سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات نیاز به مدیریت صحیح دارد. این امر، شامل مدیریت اجاره، تعمیر و نگهداری، امور قانونی و مشاوره‌های حرفه‌ای است. نبود مدیریت مناسب می‌تواند به مشکلات و هزینه‌های اضافی منجر شود.
  • عوارض و مالیات: املاک و مستغلات ممکن است مشمول عوارض و مالیات متعددی باشند. هزینه‌های مربوط به مالیات، بیمه، تعمیر و نگهداری و… که ممکن است بار مالی سنگینی را بر دوش سرمایه‌گذار بیاندازد.

یکی از روش های امن و مطمئن در هنگام خرید و فروش املاک و مستغلات مراجعه به وبسایت و سوپراپلیکیشن آقای املاک با مدیریت مهندس”ایمان خدابخش ، بنیانگذار و مدیرعامل پلتفرم آقای املاک” است. آقای املاک در کنار طراحی چندین ابزار حرفه ای برای فعالان صنعت ساختمان، با استفاده از مشاوران بسیار حرفه ای و دارای مجوز از اتحادیه املاک شما را در این مسیر با ارائه خدمات و نکات مهم در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخذ راهنمایی های بهتر در رابطه با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات از وکلای ملکی و مشاوران حقوقی وبسایت و سوپر اپلیکیشن آقای املاک بهره مند شوید.  کارشناسان این مجموعه آماده ارائه دیدگاه های موثر و مشورت دادن به افراد می باشند. کافیست با ورود به صفحه اصلی وبسایت آقای املاک، در قسمت ثبت درخواست، بر روی گزینه مشاوره حقوقی کلیک نمائید، و پس از نوشتن درخواست خود، آن را ثبت نموده و منتظر پاسخ مشاوران حقوقی در سریع ترین زمان ممکن بمانید.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می‌تواند یک راه عالی برای کسب درآمد و ایجاد ثروت باشد. با این حال، مانند هر سرمایه گذاری دیگری، ریسک‌‌هایی نیز به همراه دارد که در ادامه به چند نکته مهم برای سرمایه گذاری موفق در املاک و مستغلات خواهیم پرداخت :

مشخص کردن هدف

اولین اقدام قبل از شروع سرمایه گذاری، این است که بدانید دقیقا به دنبال چه چیزی هستید.به طور مثال آیا می‌خواهید از طریق اجاره کسب درآمد کنید؟ یا می‌خواهید ملک را با سود بیشتری بفروشید؟ اهداف به شما کمک می‌کند تا استراتژی سرمایه گذاری خود را به درستی تعیین کنید.

تحقیق و بررسی

قدم بعدی قبل از سرمایه گذاری ملکی، این است که تحقیقات لازم را انجام دهید. این کار شامل بررسی بازار محلی، بررسی ملک و اطمینان از قیمت مناسب ملک است.

مشورت با یک کارشناس ملکی

اگر تازه کار هستید، لازم است که از یک متخصص املاک و مستغلات کمک بگیرید. چرا که یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا ملک مناسب را پیدا کنید و از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید.

ریسک پذیر بودن

باید بدانید که هیچ سرمایه گذاری بدون ریسک نیست. در سرمایه گذاری املاک و مستغلات، احتمال کاهش ارزش ملک وجود دارد. مهم است که برای این ریسک آماده باشید و فقط سرمایه‌ای را سرمایه گذاری کنید که می‌توانید آن را از دست بدهید.

صبور باشید

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یک سرمایه گذاری بلند مدت است. ممکن است سال‌‌ها طول بکشد تا سود کسب کنید. بنابراین باید صبر و حوصله داشته باشید و به اهداف خود متعهد باشید.

با رعایت این نکات ساده، می‌توانید شانس خود را برای موفقیت در سرمایه گذاری املاک و مستغلات چندین برابر کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *