خانه » آگهی رپورتاژ » ۲ روش معجزه کننده در چیدمان انتخاب رشته کنکور

۲ روش معجزه کننده در چیدمان انتخاب رشته کنکور

روش های چیدمان انتخاب رشته کنکور

2 روش معجزه کننده در چیدمان انتخاب رشته کنکور

با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و مشخص شدن رتبه هر یک از داوطلبان، یکی از مهم ترین مراحل پیش از ورود به دانشگاه، آغاز می شود. در واقع انتخاب رشته است که آینده تحصیلی و شغلی شما را رقم می زند؛ به همین دلیل هم لازم است تا نسبت به آن حساس بود و این مرحله را دست کم نگرفت.

پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از مشاوره انتخاب رشته است؛ مشاوران تحصیلی از بابت خدماتی که ارائه می کنند، مبلغی را دریافت خواهند کرد. اگر تصمیم شما انتخاب رشته رایگان کنکور است، باید از این ۲ روش معجزه کننده در چیدمان انتخاب رشته کنکور آگاه باشید. روش هایی که در ادامه بیان خواهیم کرد را می توانید در انتخاب رشته های بدون کنکور تجربی، ریاضی و … نیز به کار ببرید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چیدمان انتخاب رشته کنکور

چیدمان انتخاب رشته رایگان کنکور

اگر تصمیم شما، انتخاب رشته رایگان کنکور است و قصد ندارید تا از افراد کاردان در این حوزه کمک بگیرید، خوب است تا با ۲ روش معجزه کننده در چیدمان انتخاب رشته کنکور آشنا شوید. همانطور که می دانید اصول چیدمان انتخاب رشته های بدون کنکور تجربی، ریاضی، علوم انسانی و … این است که حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد انتخاب های اولتان را به رشته ها و دانشگاه هایی اختصاص دهید که مورد علاقه شما هستند و از نظر شما تمامی شرایط ایده آل را برای تحصیل دارند و شما در خوشبینانه ترین حالت ممکن است در آن پذیرفته شوید.

حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد انتخاب های بعدی تان باید براساس منطق و تحلیل اصولی از کارنامه قبولی تان باشد و رشته هایی را در دانشگاه های مختلف انتخاب کنید که شانس قبولیتان بالاست. به عبارتی باید از کف رتبه های قبولی در سال های گذشته در رشته های مورد نظر خود اطلاع داشته باشید و انتخاب هایی که می کنید، براساس تجارب سال های گذشته قابل دستیابی باشد. به عنوان مثال اگر رتبه شما در زیر گروه تجربی ۱۵۰۰ شده است، باید رشته ها و دانشگاه هایی را انتخاب کنید که سال گذشته داوطلبان با رتبه ۱۳۰۰ در آن پذیرفته شده اند.

در آخر نیز تعداد باقی مانده انتخاب های خود را باید به رشته هایی اختصاص دهید که از پذیرفته شدن در آن ها مطئمن هستید. یعنی در بدترین حالت اگر در هیچ یک از رشته های بالایی پذیرفته نشدید، مطمئن باشید که در این رشته قبول خواهید شد. مثلا اگر رتبه شما همان ۱۵۰۰ باشد، امکان ندارد که نتوانید در رشته هایی که سال گذشته داوطلبان با رتبه ۲۰۰۰ در آن قبول شده اند، پذیرفته نشوید.

نکته بعدی که حتما باید در چیدمان انتخاب رشته رایگان کنکور این است که باید آنقدر اولویت ها و انتخاب های خود را جابه جا کنید که دیگر نتوانید هیچ انتخاب پایین تری را به انتخاب بالایی ترجیح دهید. در واقع باید راس انتخابات شما مورد علاقه ترین و ایده آل ترین رشته ها باشند و هر چه به انتخاب های پایینی نزدیک می شوید، از انتخابات رویایی و ایده آل فاصله گرفته و به واقعیت نزدیک تر شوید. تمامی نکات مهم اولویت بندی انتخاب رشته به وسیله تیم متخصص انتخاب رشته ایران تحصیل در اختیار شما متقاضیان قرار می گیرد، فقط کافیست از طریق شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ با ما در ارتباط باشید.

در اولویت بندی انتخاب رشته ها، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در بخش قبلی ۲ روش معجزه کننده در چیدمان انتخاب رشته کنکور را بیان کردیم که لازم است برای داشتن انتخاب رشته ای موفق، آن نکات را رعایت کرد و طبق آن ها عمل کرد. ولی ۲ روش مطرح شده، تنها جزئیات مهم در انتخاب رشته های بدون کنکور تجربی، ریاضی و … و یا رشته های با کنکور نمی باشند و لازم است تا در اولویت بندی های خود به نکات مهم دیگری هم توجه کنید. در این قسمت به بررسی این نکات می پردازیم.

نکات اولویت بندی انتخاب رشته

به خدمات و امکاناتی که دانشگاه های مختلف ارائه می کنند، توجه کنید: ممکن است وجود خوابگاه دولتی برای برخی از داوطلبان اهمیت داشته باشد به همین دلیل هم باید سعی کنید دانشگاه های دارای خوابگاه را در اولویت بالاتری قرار دهید.

میزان شهریه دانشگاه: هزینه تحصیل یکی از ملاک های مهم در جلسات مشاوره انتخاب رشته است. داوطلبان باید از تمامی هزینه های تحصیلی خود اطلاع داشته باشند و سپس اولویت های خود را براساس آن تنظیم کنند.

توجه به بومی گزینی در نحوه چیدمان انتخاب رشته کنکور: در برخی از رشته ها اولویت گزینش، با دانشجویان بومی است. به همین دلیل باید از شرایط بومی گزینی استان خود و یا سایر استان هایی که قصد تحصیل در آن را دارید، اطلاعات کافی را کسب کنید.

سهمیه و امتیازات کنکور: از عوامل تاثیر گذار در انتخاب رشته کنکور سراسری می توان سهمیه های مختلف را نام برد. افرادی که عضوی از خانواده های جانبازان، ایثارگران و …. هستند از سهمیه بالایی در کنکور برخوردارند و اولویت پذیرش نیز با آن ها می باشد. در نتیجه، اگر خودتان نیز جز افرادی هستید که دارای سهمیه هستند، حتما در زمان انتخاب رشته به نوع سهمیه خود توجه کنید.

تمامی موارد گفته شده در این بخش، در بحث انتخاب رشته مهم می باشند و باید ملاک اولویت بندی قرار گیرند. با توجه به اینکه تحلیل برخی از ملاک ها و مشخص کردن اولویت آنها ممکن است کاری تخصصی باشد، پیشنهاد می کنیم تا تنها به انتخاب رشته رایگان کنکور و استفاده از ۲ روش معجزه کننده در چیدمان انتخاب رشته کنکور اکتفا نکنید و چه در مورد رشته های با کنکور و چه رشته های بدون کنکور تجربی، ریاضی و … از راهنمایی مشاور متخصص در این زمینه استفاده کنید.

مشاوره انتخاب رشته رایگان کنکور

با مطالعه بخش های قبلی مطمئنا با ساختار کلی و ۲ روش معجزه کننده در چیدمان انتخاب رشته کنکور آشنا شده اید، اما متاسفانه باید بگوییم که تنها استفاده از این نکات در صورتی که رتبه شما حساس باشد ممکن است برای داشتن انتخاب رشته ای موفق کافی نباشد. به همین دلیل هم پیشنهاد ما به شما داوطلبان، کمک گرفتن از مشاوره انتخاب رشته است. مشاور نسبت به شما تجربه و تخصص بیشتری در انتخاب رشته های بدون کنکور تجربی، ریاضی و … و یا رشته های باکنکور گروه تجربی و … دارد و می تواند به دقت شما را راهنمایی کند.

باتوجه به اهمیت و حساسیتی که مرحله انتخاب رشته دارد، پیشنهاد می کنیم که فریب عناوینی چون انتخاب رشته رایگان کنکور را نخورید و آینده خود را در معرض ریسک قرار ندهید. انتخاب رشته رایگان کنکور اگرچه ممکن است اما موثر و کارساز نخواهد بود.  مشاوران خبره با ارائه مشاوره انتخاب رشته با کیفیت و نیز تحلیل کارنامه قبولیتان، در ساختن آینده ای روشن شما را همراهی می کنند.

مشاوری که در زمینه کاری خود خبره باشد، از آخرین رتبه های قبولی در رشته های مختلف در دانشگاه های سراسر ایران مطلع است و می تواند شانس شما را برای پذیرش در رشته مورد علاقه تان افزایش دهد. متخصصان انتخاب رشته ایران تحصیل با داشتن سابقه طولانی در این زمینه و نیز استفاده از بروزترین متدها، شما را در چینش و اولویت بندی مناسب رشته ها، راهنمایی خواهند کرد. تنها کافیست با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید.

مشاوره انتخاب رشته رایگان کنکور

سوالات متداول  پیرامون انتخاب رشته

  • نحوه چیدمان صحیح رشته ها در زمان انتخاب رشته چگونه است؟

اصول چیدمان ۱۵۰ انتخاب رشته به این صورت است: ۴۰ رشته ایده آل، ۵۰ رشته باکیفیت که در خوشبینانه ترین حالت پذیرفته می شوید و ۴۰ رشته با احتمال قبولی بالا و در آخر ۲۰ رشته ای که احتمال قبولیتان در آن صد در صد است.

  • مهم ترین فاکتور در انتخاب رشته چیست؟

فاکتورهای مختلفی برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور وجود دارد که باید براساس خواسته و سلیقه افراد آن را بیان کرد. اما تقریبا می توان گفت که علاقه داوطلب مهمترین فاکتور در انتخاب رشته است.

  • تحلیل کارنامه قبولی کنکور در انتخاب رشته چیست؟

با تحلیل کارنامه قبولی از زیر گروه ها، نوع سهمیه ها و احتمال قبولیتان در رشته های مختلف، مطلع خواهید شد. مشاور تحصیلی می تواند در ارائه تحلیلی درست از کارنامه شما را یاری کنید. برای دریافت مشاوره انتخاب رشته با کارشناسان ایران تحصیل به شماره  ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید.

خلاصه مطلب

با نزدیک شدن به زمان فرارسیدن انتخاب رشته، نگرانی داوطلبان از چگونگی انجام آن نیز آغاز می شود. اینکه باید به انتخاب رشته رایگان کنکور اعتماد کرد و یا باید از کمک مشاوران کاردان در این زمینه استفاده کرد و برای داشتن انتخاب رشته ای موفق، اقدام کرد. در مقاله فوق برای رفع این استرس و نگرانی ها، ۲ روش معجزه کننده در چیدمان انتخاب رشته کنکور را بیان کردیم تا داوطلبان با اصول و چینش صحیح انتخاب رشته آگاه شوند. همچنین نکات تکمیلی دیگری را در رابطه با سهمیه ها و نوع دانشگاه انتخابی بیان کردیم که مطالعه آن بسیار مهم است. اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما از مشاوره انتخاب رشته در این مرحله استفاده کنید؛ حضور مشاوری خبره در این مرحله در کنار شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. مشاور از ضوابط، قوانین و هزینه تحصیل در تمامی رشته های با کنکور و رشته های بدون کنکور تجربی، ریاضی و … مطلع است و می تواند به بهترین شکل شما را در اخذ پذیرش تحصیلی در رشته مورد علاقه تان راهنمایی کند. برای برقراری ارتباط با متخصصان انتخاب رشته ایران تحصیل، شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ را بدون کد و با شماره ثابت، شماره گیری کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *