خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اگر قاصدک بودم

انشا در مورد اگر قاصدک بودم

انشا عینی و ذهنی درباره اگر قاصدک بودم

انشا در مورد اگر قاصدک بودم

انشا با موضوع اگر قاصدک بودم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا اگر قاصدک بودم

طبیعت، پر از گلهای رنگارنگی است که هر یک زیبایی یا عطر خاص خود را دارند. بعضی از گلها کاربردهای زیادی در عطر سازی، لوازم آرایشی و بهداشتی و داروهای گیاهی دارند. گل‌ها، نماد بیان احساس انسانها در لحظات مختلف از زندگی هستند. یکی از زیباترین هدیه‌هایی هستند که انسانها به یکدیگر می‌دهند و جز با ارزش‌ترین هدایای معنوی هستند.

از گذشته تا کنون مرسوم بوده که افراد گلهای مورد علاقه خود و یا گلهایی که هدیه گرفته اند را خشک می کنند، تا با نگاه کردن به آنها عطر خوش احساس را استشمام کنند.

هر گل، نماد و سمبل احساسی خاص می‌باشد، مثلا گل نرگس نماد تولد دوباره و آغازی نو است. گل رز قرمز، نماد محبت قلبی و از خود گذشتگی است. گل مریم، برای ابراز تاسف و همدردی استفاده می‌شود. و اما گل قاصدک، نماد وفاداری، خوشبختی، صداقت و در باور قدیمی مردمان ما، نماد رسیدن به آرزوها و خبر خوش است.
گلی زیبا، سبک، سفید، با ظاهری کاملا متفاوت، واقعا زیبا هستند.

بچه که بودیم، با هیجان دنبالشان می‌دویدیم. اگر می‌توانستیم، بگیریمشان، انگار دنیا را فتح کرده بودیم. مطمئن می‌شدیم آرزویی که در دلمان داریم، حتما برآورده می‌‌شود!.

اگر من قاصدک بودم، دلم می‌خواست در لحظه‌ای که آرزویی شیرین از ذهن کسی، در هر سنی می‌گذشت، در کنارش حاضر می‌شدم تا آب شدن قند خیال رسیدن به آرزویش در دلش را شاهد باشم.

اگر قاصدک بودم لحظه‌ای که کودک کار گرسنه، به غذا و تنقلات مورد علاقه‌اش فکر می کرد، فوری در دستش حاضر می‌شدم. اگر قاصدک بودم، آرزوی داشتن جیبی پر از پول پدری خسته و رنجور از کار را برآورده می‌کردم، تا شرمنده خانواده نباشد.

اگر قاصدک بودم، به بیماری دردمند نوید سلامتی‌اش را می‌دادم.

اگر قاصدک بودم، به انسانهای اسیر و گرفتار در جنگ پیام پایان نبرد و صلح را می‌دادم.

اگر قاصدک بودم به تمام عشاق دور افتاده از هم، وصال را هدیه می‌دادم.

ای کاش که قاصدک بودم، آن هم قاصدکی خوش خبر که فقط گل لبخند را روی لبها می‌نشاند. چیزی که انسانهای امروز، همگی به آن نیاز دارند، قاصدکی جادویی برای رساندن آنها به آرزوهای شیرین و دست نیافتنی شان می‌شدم.

امیدوارم همه ما قاصدکی زیبا در دستمان داشته باشیم.

موضوعات پیشنهادی برای انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *