خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد چگونه از درختان محافظت کنیم

انشا در مورد چگونه از درختان محافظت کنیم

انشا دانش آموزی درباره چگونه از درختان محافظت کنیم

انشا در مورد چگونه از درختان محافظت کنیم

انشا با موضوع چگونه از درختان محافظت کنیم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا چگونه از درختان محافظت کنیم

درختان بخش ارزشمندی در کره زمین هستند. آن‌ها ویژگی‌های بسیار زیادی دارند و از این رو تاثیر حیاتی بر زندگی انسان‌ها می‌گذارند. با خود بیندیشید که اگر کسی به شما بگو چگونه از درختان محافظت کنیم، چه می‌گویید؟ برخی گمان می‌کنند که محافظت از درختان کار بسیار آسانی است و برخی نیز مخالف این عقیده هستند. به نظر من این کار می‌تواند آسان و سخت باشد و بستگی به این دارد که قرار است از چه درختانی محافظت کنیم؟ درختانی که در مرحله خوبی قرار دارند و ریشه آن‌ها دچار آسیب نشده‌اند، نگهداری آسان‌تری نیاز دارند. آن دسته از درختانی که رو به پوسیدگی می‌روند و ریشه‌هایشان آسیب‌دیده است، به نگهداری ویژه‌تری نیاز دارند و کار را برای افراد سخت می‌کنند‌.حال مسئله این است که چگونه از آن‌ها محافظت کنیم.

درخت‌ها می‌توانند در خانه، مدرسه، مسجد، کوچه و خیابان باشند. فرقی نمی‌کند آن‌ها کجا هستند، ما در قبال همه آن‌ها مسئولیم‌. اولین کاری که برای محافظت از آن‌ها می‌توان انجام داد این است که موجب قطع شدن آن‌ها نشویم. اگر هر دفتری که می‌خریم را به صورت بهینه مصرف کنیم و کاغذ‌های آن را بی‌دلیل پاره نکنیم، نیاز کمتری به دفتر پیدا می‌کنیم. از این رو کارخانه‌ها نیز دفتر کمتری تولید می‌کنند و در نتیجه درخت‌های کمتری قطع می‌شوند. راه دیگر این است که به درختان آسیب نزنیم و برروی آن‌ها حکاکی نکنیم‌. این کار موجب می‌شود که درختان زیبایی ظاهری خود را حفظ کنند.

آیا می‌دانستید که آلودگی هوا برروی درختان نیز اثرات منفی می‌گذارد؟ استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی، ساخت کارخانه‌ها در بیرون از شهرها و مصرف کمتر سیگار، موجب می‌شوند که شهر پاکیزه بماند و درنتیجه درختان آسیب نبینند. زمانی که به یک پارک جنگلی می‌رویم، نباید شاخه‌های تر درخت را برای درست کردن آتش بشکنیم. نشکاندن شاخه‌ها نیز موجب محافظت از درختان می‌شود. مراقبت کردن از درخت‌ها در داخل شهر و روستا می‌تواند آسان باشد. باید توجه داشته باشیم که آن‌ها برای ایجاد اکسیژن مورد نیاز ما تلاش می‌کنند و ما نیز باید در قبال آن‌ها احساس مسئولیت کنیم.

انشا در مورد درختکاری

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *