خانه » مهارت نوشتاری » انشا از زبان هندوانه یلدایی به صورت ذهنی

انشا از زبان هندوانه یلدایی به صورت ذهنی

انشا ادبی از زبان هندوانه یلدایی

انشا از زبان هندوانه یلدایی به صورت ذهنی

انشای ذهنی درباره هندوانه یلدایی از زبان خودش به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا از زبان هندوانه یلدایی

سلام. از اونجایی که من طرح معمارو خیلی دوست دارم، خودمو اینجوری معرفی می‌کنم: من میوه نسبتاً بزرگی هستم، با یک حجم گِرد سبز روشن همراه با خط‌های سبز تیره. داخل من قرمز رنگه و پر از تخمه‌های سیاه رنگم. حتماً تا حالا منو شناختین. بله! من یک هندوانه شیرین و آبدار هستم.

شاید کمتر کسی پیدا بشه که از نوش جان کردن من لذت نبرده باشه؛ البته قبول دارم که گاهی خیلی‌ام شیرین نیستم. اما به هرحال حتی دیدن من هم از دور، خیلیارو به وسوسه می‌اندازه.

بزار یک نکته‌ای رو مشخص کنم. حتماً تا حالا دیدی زمانی که چاقورو وسط هندوانه فرو می‌کنی، چه صدایی میده. خِـــــــش! لابد با خودت گفتی، به به چه هندوانه شیرینی، از صدای برش خوردنش معلومه! اما باید بهت بگم، دوست عزیز اون صدای جیغ منه وقتی چاقو رو داخل پوستم فرو می‌کنی. اما خوب خیلی نگران نباشین. چون فقط اولش یه کم درد داره، اما بعدش خودمم همراهیتون می‌کنم.

میدونی لذت خوردن هندوانه چجوری بیشتر میشه؟ وقتی که یک قاچ بزرگ شتری بِبُری و اونو با همه وجودت گاز بزنی، به طوریکه از گوش سمت راست تا گوش سمت چپ، رد هندوانه روی صورتت بمونه و آب قرمز اون از انگشتات بچکه. این معنی واقعی هندوانه خوردنه! بله، هندوانه باید با تمام وجود خورده بشه.

چیزی که منو خوشحال می‌کنه اینه که همیشه حرمت منو نگه می‌دارین. فقط روزهای گرم تابستون نیست که نگاه خریدارانه به من می‌کنید و اکثر روزها برای رفع عطش چند تکه‌ای از من رو نوش جان می‌کنید. بلکه در اولین شب سرد زمستون هم وسط سفره‌های یلداتون آقایی می‌کنم! انصافاً چه میوه‌ای انقدر ابهت داره که من دارم؟

البته ناگفته نمونه که یلدا بدون هندوانه مثل زنبور بی‌عسله! یعنی هستش ولی فایده‌ای نداره. شاید هندوانه‌های یلدا یه کم بی‌مزه و گرون باشن، اما وجودش سر سفره یلدا به معنی اینه که تمام زمستون سلامت هستین و بیماری با شما کاری نداره. پس نوش جان کردن یک هندوانه خوشمزه تنها به خاطر طعم خوبش نیست، کلی‌ام خاصیت و ویتامین داره.

خلاصه بهتون بگم که میوه‌ای مثل هندوانه رو دست کم نگیرین، کم پیش میاد که میوه‌ای هم مثل خیار سبز باشه و هم مثل سیب، قرمز، و هم تخمه‌هایی داشته باشه که ازش به عنوان آجیل استفاده بشه. پس وقتی یه میوه همه این فواید رو داره، بدونید چیز خوبیه، و عطر و طعم خوب و یک جا با هم داره. من هم سعی می‌کنم موقع برش خوردن کمتر جیغ بزنم!

بیشتر بخوانید: انشا در مورد شب یلدا

انشا اختصاصی _ نویسنده: محیا بخشی فرد

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *