خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد شغل آینده؛ روانشناسی

انشا در مورد شغل آینده؛ روانشناسی

انشا دانش آموزی شغل آینده؛ روانشناسی

انشا در مورد شغل روانشناسی

انشا با موضوع شغل آینده؛ روانشناسی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا شغل آینده من، روانشناسی

زمانی که با یکی از دوستانم گفت‌و‌گو می‌کردم، او به من گفت که می‌خواهد در آینده روانشناس شود. من تا آن زمان اطلاعات دقیقی از شغل روانشناسی نداشتم. مدت‌ها گذشت و این کنجکاوی در ذهن من ریشه زد. ریشه‌هایی که به سمت کشف ماجرا پیش می‌رفتند.

کتاب‌هایی درباره روانشناسی مطالعه کردم. سایت‌ها را از بالا به پایین می‌گشتم تا این رشته پر رمز و راز کشف کنم. با تحقیقاتی که انجام دادم، در نهایت به طور اندک با شغل روانشناسی آشنا شدم.
روانشناسان، افراد صبوری هستند. آن‌ها در این شغل به درمان بیماری‌هایی که به درون ذهن و مغز افراد ارتباط دارند، می‌پردازند. در واقع می‌توان گفت که روانشناسان، پزشک روح محسوب می‌شوند. آن‌ها هر آن‌‌چه که دیده نمی‌شود را، با چشم عقل و بینش می‌بینند. یک روانشناس می‌تواند با حرف‌های یک فرد، گره‌های دهنی او را باز کند و همچنین آن را به سمت مسیر درست هدایت کند.

این‌ها تمامی ماجرا نیستند. روانشناسی نیز مانند شغل پزشکی، شاخه‌های مختلفی دارد. برخی از روانشناسان، فرشته‌هایی برای دنیای کودکان به‌شمار می‌روند. آن‌ها به کودکانی که دچار اختلال‌ند کمک می‌کنند تا زندگی‌شان را شادتر، ادامه دهند. گروهی دیگر از آن‌ها با نوجوانان و بزرگسالان سر و کار دارند.

در روانشناسی به مشکلات درونی و ذهنی افراد، اختلال می‌گویند. یک روانشناس باید این اختلال‌ها را در فردی که مراجعه‌کننده نام دارد، شناسایی کند. سپس او را برای درست زیستن، راهنمایی نماید. این به معنای آفریدن یک معجزه نیست.

شغل روانشناسی مانند یک مسیر کوهنوردی است که روانشناس و مراجعه‌کننده باید آن را طی کنند. برای رسیدن به قله باید از تمامی سربالایی‌ها و سنگ‌های پیش رو رد شد. با آن که مسیر دشوار است و هرکس قادر به پیمودن آن نیست، اما کسانی که به انتهای قله می‌رسند، پا به جهانی شاد می‌گذارند و می‌توانند در آرامش، به زندگی خود برسند.
هر شغلی سختی‌های خود را دارد. به نظر من، درمان روح شغلی دشوار است که افرادی خاص می‌توانند به آن دست یابند.

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

انشا اگر من یک نویسنده بودم
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *