خانه » مهارت نوشتاری » انشا درباره اگر به گذشته برمی‌گشتم

انشا درباره اگر به گذشته برمی‌گشتم

انشا دانش آموزی درباره اگر به گذشته برمی‌گشتم

انشا درباره اگر به گذشته برمی‌گشتم

انشا با موضوع اگر به گذشته برمیگشتم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا اگر به گذشته برمیگشتم

اگر از افراد زیادی بپرسید که با داشتن ماشین زمان به گذشته سفر می‌کنید یا آینده، شاید پاسخ بدهند آینده. اما به نظر من آینده باید مخفی بماند و سفر به آن لطفی ندارد. زیرا باعث می‌گردد ما از نتیجه کارهای‌مان باخبر شده و دیگر برای آنها تلاش نکنیم یا حتی با دیدن اتفاقاتی که در آینده رخ داده است شوکه و ناراحت شویم.

اما اگر من یک ماشین زمان داشتم حتماً با آن به گذشته برمیگشتم تا برخی از اشتباهات خودم را اصلاح کنم مثلاً تنبلی را کنار می‌گذاشتم و درس‌هایم را بیشتر می‌خواندم تا در آینده آدم موفق‌تری باشم. یا از در کنار خانواده و دوستان بودن نهایت استفاده را می‌بردم و همیشه لبخند می‌زدم و با دیگران مهربان‌تر بودم.

اگر به گذشته برمیگشتم علایقم را دنبال می‌کردم و از انجام دادن آنها لذت می‌بردم مثلاً به کلاس نقاشی، موسیقی و ورزش می‌رفتم و کتاب می‌خواندم زیرا حالا می‌دانم که چه تاثیر مثبتی در زندگی من خواهند داشت. اگر به گذشته برمیگشتم اجازه نمی‌دادم حسرتی به دلم بماند تا مدام با خودم نگویم چرا این کارها را انجام ندادم یا چرا انجام دادم.

اگر به گذشته برمیگشتم برای رسیدن به آرزوها و اهدافم بیشتر تلاش میکردم و خودم را باکسی مقایسه نمی‌کردم زیرا متوجه شده‌ام همه از یک استعداد و توانایی برخوردار نیستیم و باید آدم موفق زندگی خودم باشم.

اما متاسفانه در واقعیت ماشین زمانی وجود ندارد و ما برای رفتن به گذشته و آینده فقط می‌توانیم از ذهن و فکرمان استفاده کنیم که قدرت اصلاح و تغییر چیزی را هم نداریم. بنابراین باید از گذشته دست گرفت و رهایش کرد، به قول معروف گذشته‌ها گذشته است. همچنین نباید به آینده زیاد فکر کرد چون غیر قابل پیش‌بینی است اما می‌توان از همین حالا برای ساختن آینده روشن و موفق تلاش کرد.

من تصمیم دارم در زمان حال زندگی کنم و از تمام لحظات زندگیم لذت ببرم به پدر و مادرم بیشتر احترام بگذارم و آنها را در آغوش بگیرم و هر کاری که فکر می کنم درست است را انجام دهم، تا هرگز باخود نگویم کاش به گذشته برمیگشتم.

موضوعات پیشنهادی انشای دانش آموزی

انشا اختصاصی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *