خانه » مهارت نوشتاری » انشا با تضاد معنایی آرامش و استرس

انشا با تضاد معنایی آرامش و استرس

انشا در مورد استرس و آرامش

انشا با تضاد معنایی آرامش و استرس

انشا درباره تضاد معنایی آرامش و استرس به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا تضاد معنایی آرامش و استرس

دنیا را داشته باشید آرامش نداشته باشید هیچ چیز پشیزی نمی‌ارزد. آرامش در چیزهای کوچک که شاید اصلا ارزش نداشته باشند نیز یافت می‌شود. در اوج پریشانی یا عصبانیت قدم زدن زیر باران، نفس کشیدن در هوایی تازه، قدم زدن کنار ساحل، استنشاق کردن بوی دریا، گذاشتن پاها در آب، شنا کردن، نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه بهترین مسکن‌هایی هستند که به شدت باعث آرامش می‌شوند. گاهی بوییدن عطر پرتقال، بهار نارنج، عطر گل یاس چه حس خوبی القا می‌کند.

اگر بهار باشد قدم زدن بین گل‌ها، دیدن رنگهای چشم نواز، عطر گل چه لذت آرامشی دارد. اگر تابستان باشد دیدن درختانی پر از میوه‌های مختلف و رنگارنگ و خوش طعم واقعا حس قشنگی دارند. اگر پاییز باشد خش خش برگهای رنگارنگ که کف خیابان را پر کرده‌اند، بارانهای زیبای پاییزی، واقعا روح‌نواز و آرامش بخش است. اگر زمستان باشد زمین پوشیده از برف که رد پاها روی آن به جای می‌ماند و دانه‌های برفی که روی سر می‌نشینند، چه حس زیبایی را القا می‌کنند.

تا کجا می‌توانیم موفق شویم که آرامش خود را حفظ کنیم. تا کجا می‌توانیم خونسرد باشیم. عصبانی نشویم. خشم خود را کنترل کنیم. اصلا اگر سعی کنیم آرام بمانیم چه منافعی را می‌توانیم برای خود رقم بزنیم. رو به رو شدن با انسانهای آرام تا چه حد می‌تواند تاثیر روانی برایمان داشته باشد و کمک کند از نظر روحی حس بهتری داشته باشیم.

لحظاتی که استرس می‌گیریم افکارمان قفل می‌‌شود و مغزمان به اصطلاح هنگ می‌کند. دچار فراموشی می‌شویم. دچار ضعف و تعلل می‌شویم. گاهی صدماتی به ما می‌زند که قابل جبران نیستند. در مواقعی مثل مصاحبه کاری باعث می‌شود ضعیف و نالایق به نظر برسیم. در سر کار باعث می‌شود عملکرد متوسط یا ضعیفی از خود به نمایش بگذاریم. دیگران احساس خوبی نسبت به ما نخواهند داشت. استرس با عجله همراه می‌شود و عجله عملکرد، درست را مختل می‌کند.

اگر آرامش داشته باشیم بهترین نتایج را می‌گیریم. می‌توانیم از تواناییها و قدرتهایمان به نحو احسن بهره ببریم. آرامش که داشته باشیم ذهنمان خلاق می‌شود. استعدادهایمان شکوفا می‌شود. بقیه از هم‌نشینی با ما لذت خواهند برد. در نهایت تعقل و منطق فکر خواهیم کرد، تصمیم خواهیم گرفت و عمل خواهیم کرد. بدون استرس و ترس می‌توانیم نمایشی بدون نقص از شخصیت رفتاری و کاری خود را به اجرا بگذاریم و در نهایت موفقیت، در مواضع مختلف زندگی بدرخشیم.

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *